בתשובה לארז לנדוור, 29/06/09 13:52
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 514709
בכל מקרה, זו כמובן היתה היסטוריה חלופית ולא אקסטרפולציה של דמותי, השקפותיי או מעשיי. (להבדיל מגיבורו של אלון חילו)
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 514712
מדוע?
משום שלא שירתת בשטחים?
אז מה.
מרגליות גם לא ניסה להשתלט על אחוזת דג'אני, הואיל ולא היתה כזו.
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 514713
לא, כי אני לא סאדיסט שחלום חייו הוא לרצוח ערבים. מרגליות נישל לא מעט אנשים מאדמתם והאקסטרפולציה הספרותית לגיטימית ומשרתת מטרה ספרותית (ולא רק פוליטית).
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 514716
למה לא?
אם את אחד מאנשי ברית שלום, שחתר להקמת מדינה דו-לאומית, שהקים בית ספר לילדים ערבים בג'עוני, שפיצה את האריסים שאת אדמותיהם קנה - אפשר להפוך למה שחילו הפך את מרגליות, למה אי אפשר להציג אותך כסאדיסט שחלום חייו הוא לרצוח ערבים?

חירות אמנותית.
אקסטרפולציה ספרותית לגיטימית לחלוטין.
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 514719
קראת את הספר? הגיבור לא מוצג כנבל חסר מצפון אלא כאדם שלא מודע להשלכות של מעשיו. בכך ביקש חילו לאפיין את הציונות בכלל כסכיזופרנית ובעלת מוסר סלקטיבי. מטרה פוליטית כמובן אבל כאמור לגיטימית (ולאו דווקא רחוקה מהמציאות).
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 514727
מי אמר שאי אפשר להציג את ארז כסאדיסט כזה? אפשר ואפשר. למעשה אפשר להציג כך את כולנו, ולא רק כבדיה ספרותית אלא כטענה אודות המציאות הקיימת במדינה היום. לא רק זאת - למעשה מי שיכול להציג אותנו כך הוא כבוד השופט בדימוס אהרן ברק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים