|
||||
|
||||
א. לא הבנתי את הלוגיקה של המישפט האחרון שלך. ב. אינני יודע לאיזו צריבת תודעה אתה מתכוון אבל צריבת התודעה מבית יעלון היא כניעה. לותר על כל מה שהם רוצים ומנסים להשפיע עלינו באמצעות מאבק מזויין ולהביא אותם למצב בו יותרו על המאבק ויגישו את בקשותיהם בשלושה העתקים. אולי נאשר להם ואולי לא. נכון, הם צרבו לחלק מאיתנו את התודעה בזה שהבנו שהם לא יסכימו להיות חמודים ומתוקים ולהגיד תודה על כל מחסום, התנחלות והתעללות. |
|
||||
|
||||
המשפט האחרון שלי אמר שאני לא רוצה שלאחר שנגיע להסכם יתברר שהמדינה החדשה הנחמדה שקמה מתוקף ההסכם תומכת בטרור ומעודדת אירידנטה ערבית-ישראלית. ההכרה בלגיטימיות של קיומה של ישראל כאן אמורה לסייע במניעת המצב הזה. הם צרבו לנו את התודעה לא רק בזה שהבנו שהם לא יסכימו להיות נחמדים. הם צרבו לרבים מאיתנו את התודעה בזה שויתרנו על הנארטיב שלנו וקנינו במקומו את שלהם, כלומר במקום לתפוש את עצמנו כאנשים שחזרו למקום שהיה שלהם מלכתחילה רבים מאיתנו תופשים את עצמם כפולשים; במקום לתפוש את עצמנו כאלה שהסכימו לחלוקה וקיבלו בתמורה מלחמה אנחנו תופשים את עצמנו כמגרשי אזרחים שלווים. הם צרבו לנו את התודעה בזה שקמים אצלנו גופים שתפקידם לחנך את הציבור לכך שלא רק מלחמת ששת הימים היתה עוול ופשע נגד האנושות אלא גם מלחמת העצמאות, וכן הלאה. בעולם הגדול השיווק של התכנים האלה מצליח לא רע, וגם כאן הוא עובד באופן חלקי. אגב, מי שהמציא את "צריבת התודעה" מהסוג שיעלון מדבר עליו לא היה הוא אלא ז'בוטינסקי עם קיר הברזל שלו. |
|
||||
|
||||
הדבר היחיד שאפשר לומר שבו הפלסטינאים צרבו את תודעתנו הוא בהכרה שיש להם (הפלא ופלא) שאיפות לאומיות והתנגדות לחיות תחת כיבוש שלנו.כל יתר הדברים שאתה כותב אינם יותר מתעמולה. בדברים האחרים אף אחד לא צרב את תודעתנו אלא חיפשנו ופגשנו את האמת. והאמת היא שפרצה כאן מלחמה על הארץ הזאת בין שני עמים שטענו לבעלות עליה. המלחמה הסתיימה בנצחוננו ובבריחה, סילוק, גרוש של רוב התושבים הערביים של הארץ. אחרי המלחמה קובעה ההשתלטות על אדמותיהם בחוק. שים לב! אני השמאלן הגדול של האייל לא מביע רגשי אשמה, לא תופס עצמי כפולש -שום דבר. מה שציינתי אלו הן העובדות ואין עליהן ויכוח. מה שאתה מביע הוא אפולוגטיקה וזריקת אשמה: הם אשמים כי הם תקפו, הם דחו את תכנית החלוקה וכו'. איפה ראית שאני מביע רגשי אשמה? אינני מביע. אלו הן העובדות ואינך מעוניין בעובדות אלא בנארטיב. לגבי "שחזרו למקום שהיה שלהם מלכתחילה": זהו שוב קטע של מלחמת נארטיבים שלא נכנסתי לתוכו. אם בחוקי הקניין עסקינן (שהיה שלהם), לא הבאנו שום כתבי קניין על הארץ- התנ"ך איננו כתב קניין. הרי גם המחקרים הגנטיים מוכיחים שאנחנו קרובים של חלק מסויים-אינני יודע אם גדול או אם קטן- של הפלסטינאים, סימן שהם היו תושבי הארץ ובעליה וחלק מאיתנו בזמנים קדומים. במהלך הדורות המירו את דתם. תאמר להם שבהמרת הדת איבדו את זכותם על הארץ? טוב. |
|
||||
|
||||
אם בחוקי הקניין עסקינן, גם לא הובאו ראיות ש*כל* הארץ הייתה בבעלות פלאח זה או כפרי אחר (למעשה, אני גם לא בטוח שיש לי סיבה לקבל את חוקי הקניין העות'מאניים), ובמקומות אחרים כינית גם קניין קרקעות בכסף על ידי הציונים כמעשה קיפוח האריסים שחיו עליהן. |
|
||||
|
||||
אל תקשור כל דבר בכל דבר. התייחסתי לקנייה מסויימת של קרקעות. היו קניות שלא היתה בהן סילוק אריסים. הזכרתי את חוקי הקניין כי זה שעניתי לו טען שהארץ היתה שלנו. למילה ''שלנו'' יש קונוטציה קניינית. אינני בא לדון איתך על שום חוקי קניין. כפריים שגרו בכפרם הרבה שנים- הקרקעות הן שלהם גם אם איזה ואזיר תורכי מכר אותן לאפנדי לבנוני. |
|
||||
|
||||
אני הייתי מסתפק בקצת עקביות והגינות מצידך, ולא ויכוחי 'משמעות המילים היא רק זו שמשרתת את המטרה שלי בכל רגע נתון'. |
|
||||
|
||||
למלה "שלנו" בהקשר של ארץ יש משמעות שהיא לא קניינית במובן הצר. כאשר פיט סיגר שר This land is your land, this land is my land, from California to the New York island" הוא לא מתכוון שארה"ב רשומה על שמו בטאבו האמריקאי. כאשר אדם אומר שארץ מסוימת היא שלו הוא מתכוון שהוא חש כלפיה זיקת שייכות, גם אם אין על שמו האישי אפילו מטר מרובע אחד. על רוב הקרקעות ממילא לא היתה ואין עד היום שום בעלות פרטית רשומה (ובהזדמנות זו אביע את תקוותי שנתניהו לא יצליח ביוזמתו להפריט את קרקעות המדינה; כבר כתבתי כאן פעם שלדעתי לא אמורה להיות בכלל בעלות לפרט כלשהו על קרקע אלא רק זכות שימוש). |
|
||||
|
||||
במקור של וודי גאת'רי, אגב. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך. ואם היית שואל את פיט סיגר (אינני יודע מה וודי גטרי היה עונה) היה עונה לך שהארץ היא של האנשים שגרים בה וזו כוונת השיר. |
|
||||
|
||||
אבל מן הסתם הוא לא היה עונה שהקרקע היא רק של האינדיאנים ושל האנשים שהגיעו לארה"ב לפני 1682. |
|
||||
|
||||
כתבתי- ''של אלו שגרים בה''. לא אלו שגרו בה. |
|
||||
|
||||
אז לפלסטינים בירדן שברחו\גורשו במלחמת העצמאות אין זכויות כאן? תודה! זה בדיוק מה שרציתי לשמוע. |
|
||||
|
||||
לא ציינת שהמקצוע שלך הוא עו''ד. |
|
||||
|
||||
וכל זה החל בסה''כ מהשיר של גטרי. אתה יכול להסיק מכך שגטרי טען שלפלסטינים אין זכויות כאן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |