|
טוב. א. כבר הודתי שעניין הקולנוע אכן לא היה דוגמא טובה. ב. יש לי נטיה להנות מדיון/ויכוח עם אנשים, גם אם הנושא כבר נדון, ואפילו אם אני עצמי הייתי, ואפילו עם אותם אנשים ממש, קל וחומר עם מישהו שונה. אלא אם זה מישהו שממש ממש לא כיף להתדיין איתו. כזאת אנוכי. ג. ראה א. אנחנו רוצים לפתוח לדיון את השאלה הנדונה בסוף ג'? תשובתי היא לא, מה גם שמראש הפירמידות ניבנו כשופוני אחד גדול. ולא תפסתי כמה שופוני וכמה גדול עד שראיתי שרטוט חתך של פירמידה ואז הבנתי שפרט למסדרון קטן, ועוד חדר קטן, כל הקומפלקס האדיר הזה הוא לא חלול. כך שבנוסף לסבל של העבדים1 זה ניצול זוועתי של משאבים וכסף שיכלו לשמש לדברים קצת יותר חיוביים מ"תראו איזה קבר שווה יש לי, הוצאתי את כל כספי המיסים של שנים XYZ עליו!" ולמיכלאנג'לו שילמו רע. ניצלו את התאווה האדירה שלו לפיסול בכל מחיר, ואת העובדה שהוא לא ממש יכול לעסוק בזה בלי תשלום ושילמו לו מחירי רעב בהשוואה למה שאותם שליטים שילמו לציירים, עבור עבודה קצרה בהרבה וקשה הרבה פחות. כך שאם אתה רוצה להוסיף לשליטי הרנסנס עוולות, הנה לך עוד אחת.
1 אם אכן סבל ואם אכן עבדים - שוקי שמאל טען שאלה היו אנשים חופשיים.
|
|