לגבי הגדרתך לחינוך 511269
אני מסכים שנימוס זה דבר חשוב מאוד בעולם
גם חשוב מאוד שאנשים יכירו את העולם ויהיו מודעים לתוצאות של המעשים שלהם. אמנם משהו בהגדרה הזאת הוא מאוד מכני בשבילי, כיוון שלהבין סיבות ותוצאות הוא תהליך לוגי כמעט לחלוטין, אבל מה לגבי לבחור גם את המעשים הנכונים והטובים ?

אם כך, האם העובדה שמישהו עבר את גיל 30 ורכש תואר דו חוגי מבטיחה את היותו מוסרי ? אני בספק רב לגבי כך.

לדעתי, מעמד חברתי והשכלתי של בן אדם לא מבטיחים את האיכות האנושית שלו בשום צורה, והרי אנחנו רוצים שמורים ישמשו דוגמה ומופת לתלמידים בחייהם הבוגרים, עיקר תחילה מבחינה מוסרית.

לכן בסופו של דבר אני חושב שהבעיה של החינוך היא בעיה תרבותית חברתית. לדעתי כל אחד מאיתנו צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש ולשאול את עצמו האם המעשים היום יומיים שלו מביאים אותנו לחברה טובה, תרבותית ומוסרית יותר (מהבחינה הזאת מאוד התחברתי לדוגמאות שנתת כגון "הזעפת הפנים").

באהבה,
עמית

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים