|
לגיטימיים כנראה. הם מוזכרים בפי אריסטופנס ב"משתה" של אפלטון לצד יחסים הומוסקסואליים, וביתר שאת בשירת ספרטה, שם גם הנשים נהנו מחופש וזכויות רבות יותר (בהתאם ובהיפוך לתגובה 508216). http://en.wikipedia.org/wiki/Martha_Nussbaum מציעה שהם לא היו נערצים כמו היחסים הגבריים המעשירים, החבריים שמושאם האופי, פשוט בשל פער ההשכלה שהיה בין המינים, ואילו הסטואיקנים שתמכו בשוויון ההשכלה מזכירים גם זוגיות לסבית.
בנוגע לדעה הפופולארית, נוסבאום (שמתבססת הרבה על קנת' דובר) טוענת שהלעג במחזות אריסטופנס מכוון רק לצד הפאסיבי, הנשי במשכב. לכן רווח אידאל של אקט ללא חדירה. התייחסות לנטייה בי(?)/הומו כטבעית נישאה באוזני בני אתונה גם על ידי שמרני העיר (במשפט), כמו גם הגנה על פעילותם של זונים ולמעשה אין בכתובים מי ששלל אותה בצורה גורפת.
אגב, לא קראתי שום דבר יווני רלבנטי.
|
|