|
||||
|
||||
עוד דוגמא למה שטוב בתוכנית - הפעם מבריטניה: http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY . למי שאינו זוכר, הזוכה של עונת 2007 בבריטניה הוא פול פוט: http://www.youtube.com/watch?v=iPOjA-zqXJM . |
|
||||
|
||||
א. אתה מודע שזה לא כוכב נולד אלא 'הדבר הגדול הבא' (בארץ זאת היתה תוכנית מזוויעה עם יב"ז כמנחה)? ב. המניפולציה פה צועקת מכל פינה. הם הצליחו ליצור משהו מכלום ע"י עריכה מגמתית. יש לה קול נחמד (הם ידעו את זה מראש, כבר לפי החזרות) ובלי ההצגה מסביב לא היתה נרשמת ההתלהבות ('ההיסטריה') שנרשמה. פשוט עשו עוד 'פול פוט' בכוח, מה שגורם לי להתפעל יותר מיכולות ההפקה וההפצה הוויראלית מאשר מקולה של הגברת החביבה |
|
||||
|
||||
תיקון - יב''ז היתה שופטת יחד עם יהורם גאון ועוד טיפוס מתחסד אחד ששמו זרח מפרחוני. מישהו אחר הנחה את השטות הזאת. |
|
||||
|
||||
א. מקבל את התיקון. ב. מי ידע? שלושת השופטים? כן, הקול שלה בהחלט אינו "מדהים", אבל היא רק בתחילת הדרך. לא יעזור לך, אותי זה מרגש! |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהגיע הזמן להפסיק להתרגש. הפסטיבל סביב הגברת בויל מגחיך אותה לרמות כמעט אכזריות. אחרי הכל ובלי קשר לכשרון המוזיקלי שלה, היא אישה מבוגרת שלא היתה אמורה לשחרר יציאות של בת טיפש עשרה, ואיזה ליצן הצליח להוציא ממנה איזה וידוי אידיוטי, משהו על זה שקודם היא היתה מאוהבת בסיימון קאוול ההורס אבל עכשיו היא מאוהבת בשופט השני "בגלל פניו המתוקים". לא עצוב? |
|
||||
|
||||
אני מתלבט: מצד אחד אכן יש בכך ובדברים אחרים הקשורים בה משהו המכמיר את הלב. מצד שני, יותר מידי אנשים נהנים לשנוא אותה (סליחה, את ה"תופעה"), בתאוצה גדולה משזכתה לו מטאורית צעירה ויפה כלשהי, ואילו אחרים תובעים ממנה (סליחה, מייעצים לה) כל מיני תביעות כמו איך לא להתנהג, מדוע אסור לה לשנות את המראה שלה...(נגמר לי הזמן) |
|
||||
|
||||
ואני לא מבינה למי מישהו חושב שלאנשים מבוגרים, מוזנחים וממעמד נמוך לא יכול להיות כישרון שירה. |
|
||||
|
||||
במקרה שלה נראה לי שהם חשבו בעיקר על אנשים מבוגרים ומוזנחים שהופעתם... איך נאמר... לא ממש מושכת. |
|
||||
|
||||
נו, אז? אין זמרות מוכשרות לא-אטרקטיביות? הדבר היחיד שהפתיע אותי זה הניגוד בין המבטא ה"נמוך" הבולט שלה לבין הדיקציה המושלמת בשירה. בכלל, יש בקטע הזה לא מעט מניפולציות באמצעי המבע (ראיתי אותו פעמיים, אם אראה עוד אמצא עוד). די בטוח שיש שם הרבה "אינסרטים" ממקום אחר - למשל תגובות הזלזול של הקהל, בהתחלה, בכלל לא בטוח שלא הוצאו מהקשרן או שבכלל יובאו ממקום אחר, הופעה של מועמד אחר. או מונטאז'1 אייזנשטייני קלאסי של ניגודים בין התשובות שלה לבין הפרצוף של סיימון - קודם פרצוף ספקני וזחוח, אחר כך פרצוף מופתע ולבסוף מעריץ. עוד טריק הוא צילום שלה מאחור, מול הקהל, כשהיא מתחילה לשיר - פתאום המחשה של גודל המעמד ואמצעי שמסייע להזדהות עם נקודת המבט שלה. יש פה סיפור אמנם, אבל העצימו אותו ללא כל פרופורציה ותפרו עליה סיפור סינדרלה. ברור שהיא פרפורמרית, שהיתה בעבר על במה ולו פעם אחת, היא יודעת איך לעמוד עליה - ראו הביטחון העצמי שלה בתשובות לסיימון והנענועים הקומיים. וכן: לו המפיקים היו רוצים, היו דואגים לה לשמלה הולמת יותר ולסידור השיער לפני ההופעה, כדי לטשטש את המוזנחות שלה. כנראה שלא רצו. 1 עשר שנים אחרי סיום התואר בקולנוע, סוף סוף יוצא לי להשתמש כראוי במושג שהוא נר לרגלי כל סטודנט שנה א'! |
|
||||
|
||||
אין ספק שהעצימו את הסיפור הסינדרלי עד אין קץ, מה שעורר בי את התהייה אם מנחי/שופטי התוכנית מרוויחים משהו גם מהתהילה וההקלטות שזוכה להם הזוכה בתוכנית. סיימון, אגב, היה מאוד לא משכנע ב"הפתעתו" וגם לא במיוחד בהתפעלותו. לגבי סוזן עצמה, הבנתי שהיא עמדה על במה כמה וכמה פעמים קודם - בהופעות קריוקי קבועות למדי. מאידך גיסא, לא רק המבטא שלה משתנה כשהיא שרה, אלא גם הקול עצמו - שבדיבור רגיל נשמע לא נעים במיוחד. |
|
||||
|
||||
הנה כמה פרטים רלוונטיים על האישה שהפכה למריונטה מערכת טלוויזיונית משומנת ועתה שולחת ידה לכיסינו1: From Susan boyle [Wikipedia]: 1 חזרתי עכשיו מדיון סוציו-כלכלי (פרנפורט, נאו-ליברליזם וכד') ועוד יש שאריות.
Boyle suffered oxygen deprivation during birth, resulting in learning disabilities. Early on she received some professional voice training in Livingston, Scotland.12 Boyle recorded a version of "Cry Me a River" for a charity CD in 1999. She is unmarried and presently unemployed. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |