|
||||
|
||||
אם יהיה מחסור במורים, המדינה תיאלץ לנקוט צעדים בשביל להגדיל את כמות המורים. הדרך הסבירה היחידה שאני מכיר לשם כך היא שיפור תנאי התעסוקה (וכמובן, אחת האופציות לכך היא עליה בשכר). |
|
||||
|
||||
"המדינה תצטרך לנקוט צעדים". היצע וביקוש לא מספיק טוב בשבילך? |
|
||||
|
||||
הואיל ומורים הם עובדי מדינה, אני לא יודעת עד כמה היצע וביקוש תקפים עליהם. הואיל ובמורים עסקינן, במקרה של מחסור חריף במורים, יקח זמן להכשיר חדשים, ובינתיים הילדים (והמורים הקיימים) יסבלו. |
|
||||
|
||||
גם במקרה של עודף מורים, ודרישות קבלה נמוכות מדי להוראה, כמו שיש היום - הילדים סובלים. |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שיש *עודף* מורים, ע"ע ההתעוררות של משרד החינוך לפני כמה חודשים, כשגילו שפתאום חסרים מורים לאנגלית, וע"ע התוכנית המזורזת להכשרת מורים מקרב מפוטרי הייטק. |
|
||||
|
||||
להעלות משכורות? אין כסף! ישלחו מורות חיילות ויעשו תשדירי שירות בטלוויזיה ל"העלאת המוטיבציה" ללימודי הוראה. |
|
||||
|
||||
המורות-חיילות המעטות שהכרתי (בנסיבות חברתיות כמובן) היו מוכשרות בהרבה מרוב המורים שלי, נדמה לי שחוסר הניסיון התחלתי בהוראה יותר מפוצה ע"י כישרון ומוטיבציה, מה שאין לרוב המורים. כשחושבים על זה, זו יכולה להיות נקודת פתיחה טובה למסלול המרכזי להכשרת מורים בארץ. אחרי מיונים צבאיים* (שיכולים להיות מקיפים וקשים בהרבה מקבלה לאחת ממכללות ההוראה בארץ) וקורסים צבאיים, לאפשר למורות חיילות טובות להפוך למורות עובדות משרד החינוך (עם השלמת תואר ע"ח המערכת) בדומה למעבר שיש היום בין תפקידים מסויימים בצבא למקבילים שלהם במערכת הביטחון. אני עדיין מעדיף את שיטת הוואוצרים, תגמול (ברמת הבי"ס) לפי הישגים (לימודיים וערכיים), חוזים אישיים למורים מול בית הספר ויכולת מעבר בית-סיפרית לתלמידים, אבל במסגרות הקיימות, מורות-חיילות זו דרך טובה להכניס אנשים מוכשרים למערכת. *כן, כן, אני יודע שיש כאלו שלא אוהבים את הצבא בכל מקום. זה יכול לעבור דרך שירות לאומי באותה מידה. |
|
||||
|
||||
הכל טוב ויפה, אבל אף אחת מהמורות-חיילות ש*אני* היכרתי לא הייתה שוקלת להיות מורה באזרחות, למעט הוראה באוניברסיטה. |
|
||||
|
||||
כמה מורות חיילות שלימדו תלמידי כתה א' לקרוא ולכתוב יצא לך להכיר? כמה מורות חיילות שהגישו תלמידים לבגרות? |
|
||||
|
||||
לאלמוני - כמובן, אבל בכל זאת קל יותר לפתות להישאר במקום מסויים שמישהו שכבר נמצא בו מלהביא מישהו חדש. המורות-חיילות שהכרתי התעסקו עם נוער בעייתי, שזו גם בחירה של המערכת, להציב אותן במקומות הקשים יותר. אני לא יודע מה שיעור הניגשים לבגרויות היה במוסדות הללו. הורי לימדו אותי קרוא וכתוב (והם אינם אנשי חינוך) לפני כיתה א', ולחלק ניכר מהבגרויות למדתי (וכמדומני גם חלק מחברי) מספרים, לכן נדמה לי שמה שהן עושות קשה בהרבה מללמד ילדים נורמטים קרא וכתוב או להגישם לבגרות. |
|
||||
|
||||
אצלי בבית ספר היסודי היו מורות חיילות ללימוד ערבית, ולא היינו מוגדרים כ"נוער בעייתי". לפחות לא יותר מאשר כל נוער אחר בגילאי 13-14 (בבית ספר שהדרכתי בו היו מורות חיילות שעבדו בכיתות של ילדים חירשים, אבל הן לא היו "תחליפי-מורה"). |
|
||||
|
||||
לא טענתי שכל המורות-חיילות עוסקות בנוער בעייתי, רק המיעוט הקטן שיצא לי להכיר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הוריך לימדו *ילד אחד* קרוא וכתוב. ללמד כיתה שלמה במקביל כמדומני קשה בהרבה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |