|
||||
|
||||
ההגדרה היא פשוטה. או שהמקום יכול לקבל תעודה או שלא. במידה וזה לא קשור לפתיחה בשבת הרי שכל שאר המקומות שעומדים בתקנים צריכים אם הם רוצים לקבל תעודה כזו. לפי מה שאני יודע במידה ובושל אוכל בשבת לא ניתן שהמכשיר יהיה כשר גם בשאר השבוע. אלא עם הוא עובר הכשרה. כך שעניין התעודה בצומת גולני מריח לי מוזר מאוד. |
|
||||
|
||||
אין לרבנות ברירה, בעקבות פסיקת הבג''ץ בעתירה שהגישה מסעדת אלימלך בתל אביב. יצוין כי שבועיים לאחר שהכריח בג''ץ את הרבנות לתת הכשר למסעדה למרות שהיא פתוחה בשבת, ביטלה הרבנות את ההכשר בטענה של עברה על כללי כשרות אחרים. |
|
||||
|
||||
יש לך פרטים נוספים על פסק הדין (מתי ניתן, מי הצדדים..), או את הנוסח שלו? אשמח לקרוא אותו. |
|
||||
|
||||
ניסיתי לחפש באתר של הרשות השופטת ולא מצאתי. יש מישהו אחר שיודע לחפש כמו שצריך? |
|
||||
|
||||
נכון שכלי שבושל בו אוכל בשבת נחשב כטרף, ולכן אם בושל בו אוכל אחר, אף ביום חול, האוכל אינו מותר באכילה. במקרה של צומת גולני יכול להיות שהאוכל של שבת בושל בכלים אחרים או שלא בושל כלל ורק חומם ע"י פלטה של שבת וכו'. דבר יותר חשוב: הדין ההלכתי שהבאתי בתחילת דברי נפסק ע"י ה"משנה ברורה", פוסק אשכנזי שחי לפני כמאה שנה, על סמך דעה של ראשון (איני זוכר כרגע מי, נראה לי שהרשב"א (מאות 14-16)) שלא הובאה בשיטות של ראשונים אחרים. כלומר זאת החמרה. אם פוסקים בני זמננו יחלקו על קביעה זו, הרי שאולי נפתח פתח לפשרה בין הרבנויות לחנויות. כל מה שכתבתי לעיל הוא על פי זכרוני בלבד וצריך לבדוק את נכונותו. |
|
||||
|
||||
זכרונך בגד בך, כלי שבושל בו אוכל בשבת אינו טרף. |
|
||||
|
||||
כלומר, פרט לאכילת האוכל שבושל בשבת, אין כל מניעה שהיא לאדם דתי (המדקדק בכשרות המזון ולא בכשרות בעל הבית) לאכול באותו מקום ביום חמישי בשבת? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |