|
||||
|
||||
לא יודע, לא אני כתבתי את המאמר. ברור שמישהו יצטרך לבחור איכשהו (הרי לא נקבל את כל מי שרוצה, מדובר בהרבה כסף, ומדובר בילדים שלנו). את רואי החשבון בוחרים לפי היכולת שלהם לבצע ראיית חשבון, ואני מסכים שהיכולת שלהם בראיית חשבון טובה יותר משל המורים. את המורים נבחר לפי היכולת שלהם להיות מורים, ואם ניתן משכורות גבוהות, אז אדם שיכול להיות גם מורה וגם רואה חשבון, יעדיף לנסות להיות מורה ורק אחר כך רואה חשבון (בזמן שהיום הוא מנסה להיות רואה חשבון ורק אחר כך מורה). |
|
||||
|
||||
זהו, פה הבעיה שלי - הקטע של ה"נבחר". אם יש לך היכרות עם המכללות להכשרת מורים, כרגע הקטע של ה"נבחר" מסתכם לא פעם ביכולת לאיית את שמך נכון, וכמה מהמורים-לעתיד שנתקלתי בהם היו כאלה שלא הייתי מפקיד בידיהם ילדים. כנ"ל, לא מעט מורים במערכת לא ממש מתאימים לתפקידם גם לפי מחבר המאמר. אז אם אנחנו מניחים שצריך *לבחור* את המורים, משמעות הדבר - לפני העלאת המשכורת - בדיקת כל מורה ומורה במערכת, שינוי הכשרת המורה ומערך הקבלה ללימודים, וכן הלאה וכן הלאה. ופה, אפעס, מחבר המאמר לא מסביר לנו *כיצד* זה יתבצע. |
|
||||
|
||||
עדיף לא להשתלח במיכללות להכשרת מורים: חלק גדול מהמורים לתיכון מוכשרים באוניברסיטאות - לא רואים איכויות הוראה גבוהות יותר. |
|
||||
|
||||
אז עדיף להשתלח גם באוניברסיטאות. |
|
||||
|
||||
אז היה הגון ותעשה את זה. ברגע שאתה משתלח רק במיכללות, אתה יוצר הנחה שרמת ההוראה הנמוכה, מקורה במיכללות והן מקלקלות את שמם של המורים הטובים בוגרי האוניטברסיטאות. |
|
||||
|
||||
ממרצה שלימד הן במכללה והן באוניברסיטה קיבלתי רושם שאין הבדלים גדולים ברמה ביניהן, למעט העובדה שההכשרה המעשית שמספקת המכללה בהוראה מוצלחת יותר. |
|
||||
|
||||
אני חושב דווקא שהפרשנות שלך איננה מעידה על הגינות, אבל למען הסדר הטוב: אין לי ספק שגם באוניברסיטאות יוצאים לא פעם מורים גרועים. עם זאת, ההכרות שהייתה לי איננה עם המסלול להכשרת מורים באוניברסיטאות, אלא עם כמה מכללות. אין בכך כדי לבטל או לשלול גריעות של כל הטוען לכך על-פי חוק, ואין בכך כדי לטעון חלילה שבאוניברסיטאות יודעים להכשיר מורים. |
|
||||
|
||||
אתה עורך דין טוב על פי הסיפא שלך. יתכן ואינך מטפל במסלול להכשרת מורים באוניברסיטאותמ כי אינך מכיר אותו. היות שהסברתי כבר קודם מהן התכונות הדרושות למורה טוב לדעתי, ממילא זה מפחית את חשיבות ההשוואה בין הכשרת המורים באוניברסיטאות לבין המיכללות. העובדה שאולי באוניברסיטה דורשים פסיכומטרי קצת יותר גבוה, איננה עושה את הסטודנט מתאים יותר להוראה. הרי גם באוניברסיטה רוב הפונים להוראה אינם עושים את זה בגלל שהחינוך בוער בעצמותיהם. |
|
||||
|
||||
אתה פוליטיקאי טוב על פי הרישא והסיפא. אני סיפרתי על מה שאני מכיר, וכמדומני שגם אתה לא טורח להוסיף מגילת הבהרות בסגנון זו שבאה עם כל מכשיר חשמלי לכל קביעה שלך, שלא לדבר על דוגמא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |