|
א. עניתי לך בצורה מאד ברורה: אני יהודי ואני מאמין שהאופי היהודי כפי שאני תופס אותו ישאר גם אם לא יוגדר רשמית. לא מספק אותך? משתמע מדברי שאני מתנגד למדינה יהודית? לא. אינך מקבל את תשובתי כי את דתי וחרדי- אולי לא מבחינת שמירת המיצוות- ויש לדעתך רק הגדרה אחת למדינה יהודית , ויהודי הוא זה המוגדר על ידך כיהודי. אם לא היינו מדינה קלריקלית, היו היום רב העולים הלא יהודים- יהודים. יהודים על פי תפיסתם ותפיסתי. על פי תפיסתך, אם יגיעו הערבים להיות 45% מהאוכלוסיה, נהיה במיעוט כי גם העולים הללו ייחשבו בעיניך כלא יהודים. ב. אינני יכול לענות באופן מדוייק לשאלות שלך כי אתה תובע שאקבל עלי קודם את ההגדרות שלך מיהו יהודי. שיטת הויכוח והדו שיח הזה ידוע לי לא מהיום. זה מתחיל מתביעה לענות כן או לא וממשיך לשאלה כמו זו שצעק אריק שרון בליל המיקרופונים במרכז הליכוד: "מי בעד מיגור הטרור". לגבי השאלה איך היהדות צריכה לבוא לידי ביטוי עניתי לך באופן די מדוייק אבל אוסיף: טוב שאתה משתמש במילה "יהודים" ולא "יהדות".אני יהודי מטעמים הסטוריים- נולדתי ליהודים ועלינו לארץ. אין לי כל קשר רגשי לדת ולכן "היהדות" שלי היא משהו אחר משל הדתיים. היהדות שלי מסתכמת במשא ההיסטורי שהביא אותי לכאן וזה איננו "עגלה ריקה". התרבות שלי היא תרבות מערבית -אירופאית. אי אפשר להפריד בין היהדות שלי לבסיס האירופאי שלי ולא אתחיל להסביר מהו הבסיס האירופאי שלי; אני די חושש להכנס לויכוח בנושא כי אוהבים לשלוף את הנאצים כחלק מרכזי מהתרבות האירופאית-גם אני לא שולף את מה שקרוי "קידוש השם" כמאפיין את התרבות היהודית אלא כפרוורסיה קיצונית.
|
|