|
בעניין המשורר. לעובדה שהכותב לא כיוון למשמעות מסויימת אין ערך בדיוק, אבל בדיוק, כמו שלעובדה שהוא כיוון למשמעות מסויימת אבל זו לא עברה אלינו אין ערך כלל.
הכותב יכול לכוון למשמעות אחת ותצא אחרת או לשום משמעות וכן תצא כזו. המשמעות לא תמיד נגזרת מהאופן שהכותב מארגן את הטקסט. הרי לכלי שבו נכתב השיר, כלומר השפה, יש משמעויות כשלעצמו. בעצם השימוש במילים אתה יוצר משמעות ובעצם ההעמדה של חלקי טקסט זה ביחס לזה אתה יוצר משמעות.השאלה היא עד כמה משמעות הטקסט נבדלת ממשמעות השפה בכלל, עד כמה היא חדה וקוהרנטית. תוסיף לזה את העובדה שטקסט נכתב בכמה רמות, גם כאלו שאינן מודעות ומושפעות מגורמים סביבתיים-חברתיים-הסטוריים-אמנותיים-נורמטיביים, וכן תוסיף לכך את העובדה שטקסט, כל טקסט, מובן לא רק על פי מטענו הסמנטי אלא גם על פי שיקולי דובר-נמען-הקשר וכן את העובדה שנמען מייחס חשיבות שונה לכל מה שנכתב בשורות קצוצות - ותקבל פרשנות לערימת מילים שנשמעות ברדיו. למעשה אתה צריך להתאמץ כדי לכתוב משהו חסר משמעות, אבל לא להתאמץ במיוחד כדי לכתוב משהו אידיוטי בצורה מפליאה כגון שירי טיפקס או אתניקס. אלו מגיעים לכאלו שיאים דביליות ונביבות עד שמגיע ללהקות האלו פרס.
|
|