|
||||
|
||||
אני מתקשה להבין. נניח שאתה צודק, ו"המיקרה בצומת נצרים היה אחת ההצלחות התעמולתיות היחידות" של הפלשתינאים. למה נובע מזה שמוטב לנו לא לנסות לערער את אותה הצלחה שלהם, אם היא מבוססת על שקר? אם הטענה שלך היא שכל נסיון לטפל בפרשה יגרום יותר נזק מתועלת, ומוטב להניח לה לגווע בשקט, זאת טענה שאותה אני כן מבין (גם אם לא מסכים), אבל לא כך קראתי אותך. ואשר לאותו סרן ר.: הריגת ילדה היא דבר נורא בכל מקרה. הריגה "קלילה" של אותה ילדה היא כבר פרשנות, ואני הייתי מציע להסברה הישראלית להלחם בפרשנות הזאת אם היא לא נכונה. האשמתו של סרן ר. ברצח אותה ילדה ווידוא הריגה לא הכרחי (מה שכשזכור התברר כלא אמת) היא עוד "עובדה" (pun intended) מפוקפקת שראוי להפריכה. |
|
||||
|
||||
לא האשמתי אותו ברצח; הוא לקח אחריות על הריגתה. הבעיה כאן שהמיקרה התפרסם רק בגלל ההאשמה בוידוא ההריגה. אם לא היה וידוא הריגה, אף אחד לא היה עוסק בזה; שמירת שטחים סטריליים שכל מי שנכנס לתוכם הוא בן מוות, היתה כנראה פרקטיקה מקובלת ברצועת עזה. ההתייחסות ה"טבעית" להריגתה רק מראה את התהום המוסרית שכולנו הגענו אליה. הסיפור בצומת נצרים איננו ברור כפי שרוצים להציג הפיסיקאי וחבריו. אני מכיר היטב את הצומת הזאת ולא סתם מופז מייעץ לעזוב את המיקרה- לא בגלל שהוא יודע מה קרה, אלא בגלל שהוא יודע שאי אפשר לדעת בביטחון מה קרה שם. הוא יודע שעדיף לא לעסוק בילדים פלסטינאיים הרוגים. |
|
||||
|
||||
סיפור א-דורה אינו ברור למי שלא רוצה לדעת. שהאמת לא חשובה לו. שאל מכחישי שואה לא מעטים ויגידו לך שהשואה אינה עובדה ברורה. לא מפתיע לגלות שלמרות שהתברר בתקשורת שוידוא ההריגה אינו אלא עלילה כמה מסמולנינו הטובים ממשיכים עם העלילה. וכל דמיון למכחישי השואה אינו אלא אגדה. |
|
||||
|
||||
בעניין וידוא ההריגה אתה מתכוון ודאי למקרה אחר של הריגת הילדה. בעצמי יצאתי נגד הצגת וידוא ההריגה כעניין מרכזי; העניין המרכזי היה הריגת הילדה ואף אחד לא טען שזו עליה והילדה חיה עד היום בשלום בעזה- נו טוב, היום ודאי שלא בשלום. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |