|
||||
|
||||
''כבר עלה לדיון עד כמה מתחשבים החרדים...'' נכון. עלה לדיון. ובכל פעם, הצד השני נסוג. אני עוד לא ראיתי איפה ''הם'' מתחשבים ''בי''. על מה ''הם'' מוכנים לוותר. אבל זה בסדר. המשיכו כך. פרו ורבו, עד אשר תהיו הרוב. אז, חלילה, תאלצו לטפח חילוני מחמד כדי שיעבדו בשבילכם, ואז אולי תתחיל קצת התחשבות בחילוניים ובצרכיהם. |
|
||||
|
||||
אני נהנה מהאמירות הכנף שלך. "פרו ורבו" זה מדעי? מלונה לחילוני מחמד, זו ראיה קרה, או התחשבות בצרכים אלמנטריים? דרך אגב, הצד השני, זה יכול להיות גם כל מי שלא מסכים איתך. שכחתי להוסיף, יפתחו אתרי אינטרנט, המורשים לפעול רק ממלונות מחמד. התחשבות בצרכים הבסיסים. לא כן? |
|
||||
|
||||
מר עזר, האייל המרושע אינו אני. יש עוד הערים על משמרתם בשעה זאת. אל נא יחשבו דברי למרושעים בעיניך, וגם אם לעיתים איני חוסך שבט לשוני מאיש, איני מבית שמאי. |
|
||||
|
||||
דבר נגדך. פשוט דברי אייל האלמוני, ואני יכול לכנות אותו שוב בשלל כינויים, לפי מירב השמות שהוא משתמש בהם, אומר דברים שמכניסים "תבלינים" בתוך הראיות הקרות והמדעיות. הוא לא חושב שהכל כאן מדעי. אבל עלה בזכרוני ספר של מייק אלדר, מנהל פורום "צבא ובטחון", אולי תראה כמה חיילי חיל הים הבריחו? ורק בחורי ישיבות מבריחים. וכל השוק השחור בארץ מנוהל על ידי חרדים? אתה חוזר ממש לפרוטוקולים של זקני ציון. |
|
||||
|
||||
לא ולא. לאף סקטור כאן אין מונופול על עשייה מסוג זה. אני מודע לרגישותכם כלפי מוטיבים אנטישמים המשמשים בידי חילונים מיליטנטים כנגדכם, בפרט כאלה הקשורים בהופעה החיצונית של החרד, אך אני האיש האחרון להפנות כלפיו תחושות על חוסר רגישות בעניין זה. בהקשר זה, יש רבים המדברים על מלחמת תרבות, ויש חילונים הטוענים כי גם מצידכם, במאבק זה, לעיתים ''הכל הולך'', ללא בחילת יתר באמצעים למען המטרה. מעניין כי ספרו המיליטנטי של מייק אלדר, אף כי לרבים בחיל הים הוא עשה ''חושך בעיניים'', הרי שהוא הוציא חומר רב באמצעות ההוצאה לאור של משרד הבטחון, בה יש הרואים בו היסטוריון בעל גישה נועזת וללא פניות. |
|
||||
|
||||
לפחות מעלי במה זאת. מדעי? אתה מנסה שוב ושוב להכניס את המילה הזאת, ללא הקשר ברור. אני לא מתיימר להיות יותר "מדעי" ממך. אני כן מתיימר להיות יותר מוסרי. ראשית, המוסר שלי הוא שלי. אני הוא זה שנאבק בין בחירות, וצריך לשקול את ההשלכות של כל פעולה ופעולה. אין לי אבא בלתי נראה שאומר מה נכון ומה לא נכון. סה"כ - אני מאמין שהתוצאות שאני משיג טובות משלך. לא זאת בלבד, אלא שאת הדברים שאני עושה אני עושה כי -אני- חושב שהם נכונים. מדברים אסורים אני נמנע לא מפחד מהאל היושב במרומים, אלא מתוך אמונה פשוטה שהדברים "אינם נכונים", או "אינם ראויים". נדבך נוסף בעליונות המוסרית שלי עליך הוא העובדה הפשוטה שאת מערכת השקפותי ואמונותי אינני מנסה לכפות. טוב לי כמו שאני, ואני מסופק בזה. אני מוכן לקבל אותך כמו שאתה, אם לא תסתובב לי בין הרגלים עם מיתר המעדה. ילדים, כאשר הם גדלים, עוברים תקופה אנוכית למדי. רק הם קיימים, רק הם חשובים, על פיהם ישק דבר. הם גדלים ויוצאים מזה, ומכירים בקיומם של אחרים בסביבה. בנוגע לחלקים מסויימים מעמי שלי - אחי שלי - אני עדיין מחכה בתקווה שיתבגרו. |
|
||||
|
||||
כפי שכבר נאמר - תגובה 49373 - זהו ויכוח שבו משום מה אחד הצדדים נעלם ומשתתק כשלא נוח לו להגיב. משום מה זהו תמיד אותו צד. |
|
||||
|
||||
לא, לא ממש. ואם אינך חרד מהתרחיש שהצגתי, עליך להתחיל להיות כבר עכשיו. אל תחכה, פן יהיה מאוחר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |