|
1. ללא התנ"ך לא היה העם היהודי. לא היינו. לא הייתה מדינה יהודית ולא הייתה שום קבוצת מטורפים מקבצת עצמה מכל פזורות הגולה, מגיעה לכאן, ומתעקשת להחזיק בשטחי ארץ ישראל "ומענה עמים אחרים", לתפישתך, ככה סתם. יכול להיות שכך היה יותר טוב. אולי העולם היה יפה יותר. לו תקופת הקרח הייתה מתאחרת אולי לא הדינוזאורים היו נכחדים אלא האדם. אולי לא הייתה ציויליזציה ואיתה זיהום האוויר והחור באוזון והמון דברים נוראים. ואפשר שלפי התפישות הרווחות בפורומנו העולם היה עדיף הרבה שכן הדינוזאור אולי חיה נחמדה מהאדם מהרבה בחינות. הוא לא עושה חורים באוזון. . . אבל כל הדברים האלה הם ממש לא לעניין. אין דינוזאור ויש אדם. יש תנ"ך ויש עם יהודי שינק במשך שנים רבות את מורשת התנ"ך, ושלולא הוא לא היה. פשוט זו המציאות, ושינויי מציאויות כאלה נעשים בדרך כלל בצורה איטית והדרגתית, ומה שנוצר במשך דורות רבים לא יכול להתפרק בבת אחת. 2. כל הדרכים מוליכות לרומא. כמעט כל דיון כאן מגיע לשאלת הדברים הנוראים שאנו עושים לשכננו, ואין זה משנה אם תחילת הדרך היא דיון על לימוד השואה או על התנ"ך או על דברים רבים אחרים. לנוכח מה שקורה לנגד עינינו, (אנו מתפרקים מאדמות "לא לנו" בלבנון, והמעונים שיודעים שאנו עושים זאת, כל כך שמחים, שהם מלווים את מעשינו בהרעשות כבדות, ואזרחנו שווי הזכויות, שבקולותיהם הצליחה הממשלה שלשום, להעביר את ההחלטה על העברת הכפרים בסביבות ירושלים, קוראים להם להגביר את עוצמת הפגזותיהם תוך כדי שרפת הדגל), הטיעונים האלה נשמעים לי כל כך סוריאליסטיים, שממש אין בי היכולת לענות, אבל בכל זאת אשאל שאלה אחת: אתה כותב:
"מדינת ישראל עתה נאבקת ונקרעת על שטחים אשר נכבשו ונשמרים עקב טענות היסטוריות וחזקות על אדמה לא לנו".
כיון שאני מניח שאתה מתכוון לשטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים, לפני למעלה משלושים שנה, מדוע אתה רואה בהם "שטחים לא לנו" יותר מאשר השטחים שעליהם יושבת למשל נהריה או עכו שאף הם נכבשו, אומנם כעשרים שנה קודם לכן ?
|
|