|
||||
|
||||
אם כל מה שהם אמרו זה "כמה קל לצבוע בשבלונות" זה לא נשמע לי כמו פרסומות. שבלונות יש להרבה חברות, לא? |
|
||||
|
||||
אבל ציינו במפורש של איזו חברה הן, וגם עשו את כל הסעיפים 1-5. מעבר לזה, אם טמבור מעוניינת לתת בתקופה זו דחיפה למכירת השבלונות מבין כל מוצריה (נאמר), אפשר לנחש שבדרך פלא גם החדר בתוכנית יעוצב עם שבלונות, גם אם המעצב היה חושב בכיוון עיצובי אחר לגמרי. זו פרסומת טהורה. |
|
||||
|
||||
אם אמרת שקל להשתמש בשבלונות, מתבקש שתתן דוגמא. בתוכנית צרכנות, מתבקש להשוות בין המוצרים של החברות השונות, בתוכנית עיצוב מתבקש לבחור שבלונה אחת. סעיפים 1-3 ו-5 הם באמת פרסומות (לא שיש בזה משהו רע). סעיף 4 זה קבלת חסות סטנדרטית למדי, הרי אם צריך שבלונה, צריך שבלונה של חברה מסויימתף ואין שום סיבה שהיא לא תהיה של מי שנתן כסף למפיקים. ואם המעצב היה בוחר בטפטים, היית חושדת שטמבור מעוניינת למכור טפטים, לא? |
|
||||
|
||||
בתוכנית עיצוב בלתי תלויה מתבקש להשתמש בשבלונה בלי לציין את שם המותג שלה (ובלי לקבל כסף מהיצרן). |
|
||||
|
||||
אני לא מסכים, ציון שם היצרן הוא שירות לציבור (שאולי ירצה לקנות שבלונה כזאת). מה הבעיה בלקבל כסף? |
|
||||
|
||||
אבל לא רק לטמבור יש שבלונה כזאת... |
|
||||
|
||||
כן, אבל אם אני רואה את התוכנית ורוצה לקנות כזאת שבלונה, אני לא רוצה ללכת לחפש ב-15 חנויות, עד שאמצא בדיוק את מה שאני מבקש. את חושבת שבביקורת קולנוע אסור להגיד את שם הסרט? |
|
||||
|
||||
מבקר קולנוע הוא בלתי תלוי - הוא לא מקבל כסף מהמפיצים כדי לשבח את הסרט. הוא חופשי גם לקטול את הסרט. יש מן הסתם שבלונות בשוק מתוצרת של פירמות שונות. מי אמר שזו של טמבור הכי טובה? |
|
||||
|
||||
מה זה "הכי טובה", זאת שבלונה, כולן טובות. יש את "הכי מתאימה למה שאני רוצה", ואם מה שראיתי בטלוויזיה זה מה שהכי יפה בעיני? אז למה שאני אחפש בכל החנויות האפשריות ובכל המותגים? איזה סיבה טובה לך להסתיר ממני את המידע הזה. ואם מה שראיתי בטלויזיה מכוער בעיני, ואני רוצה שבלונה אחרת, למה שלא תחסכי לי את החיפוש בטמבור? |
|
||||
|
||||
כי "לחסוך את החיפוש" ו"להציג בפני הלקוח את המוצר ואיכויותיו" משמעו לפרסם. פרסום עולה כסף. לכן קיבלת רק מידע חלקי. יש עוד מידע שכן מוסתר ממך - המידע של החברות שלא שילמו כסף על הפרסום. מה כאן לא ברור? אגב, איך אתה יודע ש"כולן טובות"? ואם היה מדובר במכונית, או בהמבורגר, או בדוד שמש, ולא בשבלונה? גם אז היה נראה לך שאין הבדל בין המוצרים של מותגים שונים? (שבלונה, סתם להשכלה כללית, בהחלט יכולה להיות גרועה, למרות שהיא עולה רק 10-50 שקל. יכולה להיות שבלונה עם נטייה להתעקם או להישבר, עם דגם לא אסתטי, מיושן או צורה שקשה להעביר אל הקיר באופן אחיד, וכולי). |
|
||||
|
||||
פרסום עולה כסף, ואני מניח שקשת קיבלו את הכסף שלהם, ואם לא זה בעיה שלהם, לא שלי ושלך. המידע שאנחנו מקבלים מהטלויזיה הוא כמעט תמיד חלקי, תמיד יש עוד מידע שמוסתר מאתנו. לא ברור לי מה כל כך שונה ולא אתי כאן. אגב, בסדר, לא כולן, יש הרבה טובות. את מצפה מתוכנית אוכל שמבקרת במסעדת המבורגרים ואומרת שהיא מסעדה טובה, לפרט את כל שאר המסעדות בארץ ולפרט איזה מהן טובות ואיזה לא? מי ירצה לצפות בתוכנית משעממת כל כך? |
|
||||
|
||||
פרסום אינו אמור להיות חלק אינטגרלי מהתוכניות. זה מה שלא אתי כאן. מבקר מסעדות, כמו מבקר סרטים, לא מקבל כסף כדי להמליץ המלצה חיובית על מסעדה X. למעשה דעתו נחשבת בעיקר בגלל העובדה שנשמרת לו הזכות לתת גם ביקורת שלילית. לא מובן לי אם אתה באמת לא מודע לאלמנטים הללו של פרסום, שיווק ואתיקה תקשורתית, או שסתם משעמם לך (או שאתה אמא שלי שגילתה את האייל ורוצה לשגע אותי). |
|
||||
|
||||
נראה לי שכאן את מתממת, אני לא זוכר שראיתי תוכנית בידור שלא הכילה פרסומות, זה שהגיבורים כותבים במחשבי אפל, לובשים גאפ, נועלים נייק, נוסעים בב.מ.וו או אוכלים במקדונלד, זה פרסומות. ה"תודה לביתילי" בסוף כל סדרה ישראלית זה לא בגלל טוב ליבה של ביתילי.... לא מובן לי אם את באמת לא מודעת לאלמנטים הללו של פרסום, שיווק ואתיקה תקשורתית. את חושבת שמדובר בתוכנית ביקורת? |
|
||||
|
||||
אז זהו, שבניגוד לשנינה של ברנרד שואו, למחיר (או למינון) יש משמעות אשר עושה את ההבדל. |
|
||||
|
||||
מעבר למה שכבר נכתב 10 פעמים, זו לא (רק) תוכנית בידור אלא תוכנית הדרכה. הקשב אליה שונה. |
|
||||
|
||||
תוכנית הדרכה? בערוץ 2? כאן את מתממת. |
|
||||
|
||||
לפחות חלק מהצופים מתייחסים אליה כאל תוכנית הדרכה שאפשר לשאוב ממנה רעיונות. בדיוק כמו סופר-נני למשל. |
|
||||
|
||||
להגיד את שם הסרט (השבלונה) כן, אבל לא להמליץ דווקא על בית קולנוע (טמבור) מסוים. |
|
||||
|
||||
זה בא ביחד. |
|
||||
|
||||
ממתי תוכניות שמבקרות סרטים מציינות איפה הם מוקרנים? |
|
||||
|
||||
הן לא צריכות להגיד, ברוב האיזורים בארץ כל סרט מוקרן רק בבית קולנוע אחד, וברגע שבחרת בסרט, בחרת בבית הקולנוע. |
|
||||
|
||||
אתה יכול לראות את הסרט בעיר אחרת, לקחת אותו בבלוקבאסטר או בספריות סרטיות אחרות, להוריד אותו באימיול או לחכות שיוקרן בסינימטק. |
|
||||
|
||||
בערים אחרות זה בדרך כלל באותה רשת. לקחת בבלוקבאסטר או בסינימטק זה כבר מוצר אחר (את יכולה לעשות שבלונה לבד), ואימיול זה לא חוקי. |
|
||||
|
||||
בדיוק - תוכניות לביקורת סרטים מבקרות את הסרט (כלומר, את התוכן) ולא את המדיום בו אתה צורך אותו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |