|
||||
|
||||
בחינוך "כולם מבינים", ו"כל אחד" יכול להיות מורה. ובכלל מי מגיע להיות מורה? רק הזבל שלא יכול למצוא לו עבודה אחרת. חוץ מזה - אלה בכלל יותר בחופשות מאשר בעבודה, אז שיגידו תודה על כל גרוש שהם מקבלים. |
|
||||
|
||||
לגבי מי מגיע להיות מורה הוא רק זבל: מאחורי ההערה המתנשאת משהו מסתתרת ההנחה שבני אדם בוחרים מקצוע ועבודה לפי יכולותיהם מצד אחד וכוחות השוק ורמת השכר מצד שני בלבד. ההנחה הזאת מופרכת, כמובן. בני אדם פועלים ממניעים מורכבים בהרבה, כולל נטיות אישיות, התענינויות, צרכים נפשיים, אינטיליגנציה רגשית ועוד לא מעט שיקולים אחרים. למרות שלא כל אחד יכול להיות מוצלח כמו דורון הגלילי, נניח, ניתן לשער שנוכל למצוא מורים שהם מוצלחים יותר בכל פרמטר שנבדוק, כולל היכולת להתבטא בלי סיסמאות וסטראוטיפים עבשים. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהערתו של דורון היתה אירונית ונאמרה בצער מסוים על שכך היא ההתיחסות. |
|
||||
|
||||
ובמה אתה עוסק, אך לא הייתי רוצה להיות המורה של הילדים שלך. אני משתייכת לאותם האנשים שאתה כל כך מבזה באמירות שלך, אך אתה לא מכיר אותי כלל וזה לא מונע ממך להכליל. לידיעתך, אני מסיימת עתה מסלול של הסבת אקדמאים להוראת אנגלית, אני יכולה להעיד על עצמי שאני רהוטה בארבע שפות, בקיאה בידע עולם, ולמרות שמן הסתם הייתי יכולה למצוא עבודה בתחום אחר ולהרוויח ה מ ו ן כסף, אני, בכל זאת, בוחרת בהוראה, משום שבחיים יש עוד סיפוקים מעבר לאלה שכסף יכול לרכוש לנו, כמו לקדם ילד, לראות אותו מצליח. קוראים לזה שליחות. כמה אתה פסימי- חבל. אם נאבד את התקוה לשפר את מערכת החינוך - מה ישאר? הגישה של אנשים כמוך מחלחלת גם לילדיהם, משפיעה על התנהגותם וממררת את חיי המורים- בין אם הם טובים ומשקיענים ובין אם לא. |
|
||||
|
||||
וכמה יש במקצוע הזה שהם כמוך? |
|
||||
|
||||
אבל אני מאמין לכל מה שכתבת על עצמך: אשת אשכולות, מי יתן וירבו כמוך. שולטת בשפות, בקיאה בידע עולם, אשה בעלת אידיאלים. ביחס לכל המעלות הללו החסרון של חוסר היכולת לזהות סרקאזם הוא באמת שולי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |