 |
מעניין שחשוב לנו כל כך לערוך השוואות כאלו. לא מובן מאליו בעיני. הרבה אנשים קונים הרבה דברים בלי להתאמץ כל כך להשוות מחירים. משווים מקום אחד או שניים, ומקבלים החלטה. כאן אפילו אין כל כך איפה להשוות - המבחר לא כזה גדול. אלא שאנשים מסתובבים עם תחושה של צריך לעשות אופטימיזציה, אז החברות מספקות מלא מסלולים. לחלק זה מאפשר אופטימיזציה, ולחלק אחר זה מסבך את החיים מדי, והם פשוט בוחרים מסלול אחד מבין השניים שהבינו, מבין העשרה שהציעו להם. שוב, לא דבר רע. לעיבוד נתונים יש עלות, גם באיסוף המידע, וגם בהשוואתו. הגיוני בעיני לקבל את העובדה שאנו משלמים קצת יותר בשביל השקט הנפשי של לא להתעסק עם הניסיון לקבל תוכנית זולה במיוחד. מצד שני, אסור להתעלם מהעובדה שהסיבוכיות אינה חלק בלתי-נמנע מהטכנולוגיה. לחברות יש אינטרס לשמור על קושי בהשוואה, מסיבות מובנות. גורם לאנשים לא לבחור את המסלול האידיאלי מצד אחד, אך זה ממש לא העיקר ולאו דווקא המטרה. בעיקר זה גורם לאנשים קושי להשוות בין הצעות של חברות שונות. זה גורם למעבר ביניהן להיות יקר יותר, גוזל יותר משאבים מהלקוח. אם בשל כך יישאר בחברה שלו, מה טוב. מאפשר לה לראות אותו קצת יותר כ'לקוח שבוי' או 'לקוח נאמן', תלוי במינוח המועדף עליכם...
זה שהתופעה קיימת עוד לא עונה על השאלה אם יש הצדקה להתערבות ממשלתית בנושא. בהחלט אפשר עדיין לומר שמי שקשה לו ההשוואה שישלם את מחירה בכסף, ומי שמעדיף לשלם בזמן ותשומת לב, יחסוך קצת.
|
 |