בתשובה להאייל האלמוני, 23/07/08 23:16
סיפור זן מודרני 485734
הדברים שכתבת עוררו בי את המחשבה על קידוש הלימוד והלמידה ולעיתים "חיפוש האמת" על חשבון נועם הליכות ואמפתיה שהם בעיני הלימוד היותר משמעותי.
זו שאלת קידוש המטרה בכל האמצעים שלגבי היא פסולה ומזכירה לי שורה משיר של רחל: "לא ארצה בבשורה אם מפי מצורע היא תבוא". ה"מצורע" כאן היא הגישה הכוחנית שנוקט המאסטר ביחסו לילד הגידם.
(מלימוד חווית ה"כאן ועכשיו" אני נהנית).
סיפור זן מודרני 485735
''טוב מצורע צודק מאסטתיקן מכוער'' י.ב.י
הקשיחות בהתנהגותו של המורה אכן מרתיעה, אבל סיבתה היא הפשטת התלמיד מכל דעותיו וערכיו הקודמים, כבוד, גאווה, רחמים עצמיים במקרה של הילד הגדם, הם מכשולים בדרך החדשה, בבודהיזם יש הבדלה בין הדרך בה ילכו התלמידים-נזירים, לבין דרך החיים את חייהם הרגילים, וזו אכן דרך האמפטיה ונועם ההליכות, ואין אלה נעלים על אלה. כל אחד במקום ובדרך הנכונים עבורו.
סיפור זן מודרני 485793
אבל למה לסבך לי את החיפוש ?
"אך אני לא אובה בשורת גאולה אם מפי מצורע היא תבוא", יום בשורה, רחל.
סיפור זן מודרני 485823
הזיכרון כשל...
תודה. הציטוט המלא נעם לי מאד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים