|
||||
|
||||
אגב, בילינסקי - טילים יכולים לטעות? |
|
||||
|
||||
ראשית, התשובה לשאלה תלויה בשאלה האם אתה מטריאליסט או דואליסט/אידאליסט. שנית, טילים לא טועים כיוון שהם (עדיין) לא ממש חושבים. טילים יכולים לעשות מה שאנחנו נסווג (ב"טעות") כ"טעויות" כאשר הקלטים שלהם יהיו שגויים או שחלקים בהם יתקלקלו או שמלכתחילה הם נבנו עם שגיאה בתכנון או בביצוע. בכל מקרה, לא מדובר בטעות במובנה הקלאסי - הטיל לא קיבל מצב נתון והיה בעל תיכנות מסויים ועם זאת בחר בצורה ארביטררית לפעול בצורה אחרת מהמצופה. תמיד צריך להיות לנו הסבר. למשל, אם הקלט היה שגוי (עקב תקלה באחת המערכות) הרי שה"החלטה" שהטיל ביצע הייתה נכונה לאור הקלט שעמד לרשותו ולכן הטיל לא "טעה". דבר שלישי, אם אתה לא מפסיק לקרוא לי בילינסקי, אז אני מתחיל לקרוא לך קננגיסר. קפיש? |
|
||||
|
||||
אבל מישהו או משהו טעה - הרי אף אחד לא רצה לפוצץ את המטוס הזה. אז איך זה קרה? לא יכול להיות שהחיילים טעו - הרי זה המקצוע שלהם, אי אפשר לצפות מהם לטעות במשהו כזה פשוט כמו לא לפגוע במטוס. לא יכול להיות שזה טעות של הטייס - כי זה המקצוע שלו, לא? אז מי כן טעה? |
|
||||
|
||||
אנחנו מדברים על המטוס הרוסי? אם כן, אזי הרבה דברים יכלו לקרות. התרחיש הסביר - המטוס היה מעבר למעטפת הביצועים הסטנדרטית של הטיל, המפעילים לא ידעו שיש מטוסים אזרחיים בנתיב הנ"ל (שנסגר לתנועה). ייתכן (אני לא בטוח, אני צריך לברר לגבי הSA-5) שהטיל ניווט באופן אוטונומי בשלב זה של השיוט. ייתכן והטייס סטה מנתיבו ולא ידע שמתרחש תרגיל צבאי באיזור הכולל ירי טילי נ"מ. יש לי בראש עוד מספר לא מבוטל של "ייתכנים". ייתכן גם (תחזיק חזק...) שמישהו באמת טעה, אבל אני מעדיף שלא להניח זאת אפריורית, וגם אם נגיע למסקנה שמישהו טעה הרי שנרצה להבין *מדוע* הוא טעה, כלומר אילו גורמים הביאו אותו להגיע לאותה מסקנה (שהתבררה בדיעבד כשגוייה). ישנה כמובן האפשרות גם שהמטוס הופל בכוונה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |