|
||||
|
||||
לא נראה לי שיש שיטה כזאת. גם לי יצא לכתוב פעם תוכנית שמנחשת את המספר בבול פגיעה (ועוד באסמבלר של מיינפריים, תאר לך) וגם אני זוכר שמספר הניחושים המקסימלי היה שמונה. |
|
||||
|
||||
למישהו אכפת להזכיר מהם חוקי המשחק? |
|
||||
|
||||
כל משתתף בוחר צירוף אקראי של 4 פינים מתוך 6 צבעים אפשריים (החמישה שכתבתי מקודם, ועוד אחד ששכחתי). אסור להשתמש באותו צבע פעמיים בבחירה. המשתתף השני צריך לנחש את הצירוף במספר מינימלי של ניחושים, כאשר בכל תור הוא יוצר צירוף על הלוח שלו, והיריב "עונה" לו בצורת פינים לבנים ושחורים קטנים. פין לבן - "פגיעה", כלומר צבע נכון במיקום לא נכון. פין שחור - "בול", כלומר צבע נכון במיקום נכון. היריב איננו יודע איזה פין מייצג איזה צבע ובתור הבא עליו להתבסס על כל המידע שצבר בתורות הקודמים, על מנת ליצור צירוף הגיוני. המשחק נגמר כשאחד מהמשתתפים מקבל 4 פינים שחורים, כלומר: ניחוש ארבעת הצבעים, במיקום המדויק שלהם. |
|
||||
|
||||
המשחק כפי שאני מכיר הוא מעט אחר. בחירת מספר בן ארבע ספרות. מותרות כל הספרות חוץ מהספרה אפס. אסור שבמספר תהיינה ספרות זהות. התשובות לכל ניחוש הן מספר הקליעות כלומר כמה מתוך הספרות נוחשו נכון, וכמה מתוכן בולים כלומר הספרות שבמספר הניחוש ממוקמות בדיוק במקומות הנכונים. למשל נניח שהמספר שנבחר הוא 4537 אם שואלים: 1234 (באלגוריתם של תכנית המחשב שלי זו תמיד השאלה הראשונה כי זה המספר הקטן ביותר שאפשרי לפי הכללים) התשובה היא: שתי קליעות (3 ו 4) שמתוכן אחת בול (3). אבל איך אתה לא מכיר את זה ? הייתה לך ממש ילדות קשה . . . |
|
||||
|
||||
זה מסביר למה לכם נדרש מספר מקסימלי גבוה יותר של ניסויים... |
|
||||
|
||||
בגירסה שאני שיחקתי היה מותר 0, אך לא כספרה השמאלית ביותר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |