|
||||
|
||||
סוציולוגיה 101 עם המרצה רזניק. בסוף מאה 19 המושג "מותג" לא היה קיים. בסוף מאה 19 כבר הקונה לא קונה מהשכן שלו את החלב והבשר, יש ניצנים של תעשיה וייצור המוני, אתה לא יודע מה אתה קונה (איך תדע שהסוכריות לילדים, אין בהם רעל?), המוכרים מתחילים לנסות שהקונים ידעו מהי התוצרת שלהם, ההבחנה חשובה, כדי שאם אתה קונה את התוצרת אתה יודע מה אתה מקבל, אכות סבירה תמורת מחיר סביר. ואז מתחילים הפירסומות. תחילת מאה 20 , נהוג שהפועלים הפשוטים לקראת חג המולד מקבלים בונוס מהמעסיק. עוד אין את חגיגת הקניות העצומה שהחג הזה הפך להיות, הבוסים הטובים נותנים כמה שטרות בודדים לפועל. על לוחות המודעות סנטה קלאוס עם שק, מביא מתנות קוקה קולה לילדים. זה עובד, כולם קונים את זה. אם תבקר בטורקיה בעיר של הקדוש ניקולס, תראה בחוץ את הפסל המוכר האמריקאי כל כך, הזקן, השק, החיוך. אם תקנה גלויה של ציור של הקדוש, ותביט בה. תראה משהו אחר לגמרי, צבעים אחרים, הבעה אחרת, וכמובן שום שק. ניקולס עזר לזוגות עניים שרצו להיתחתן, הוא לא פיזר בקבוקי קוקה קולה, אתה יודע, זה לא אותה תקופה, ועדיין, אנשים הם אנשים, הם ניזקקים, הם נדיבים, הם רוצים למכור משהו, להזכר לטוב ולהשאיר חותם, הם פראים בוילות, צמאי דם, מבקשי שלום, שלווה, כסף, כח, כבוד, אדמה , תיקווה ושימחה. בתקופת הקדושים הנוצרים, במלחמת תש"ח ובעידן האינטרנט גם. |
|
||||
|
||||
בקישור של סמיילי יש תאור אחר. קוקה קולה נכנסת מאוחר מאוד לסיפור הזה ורק בשוליים. |
|
||||
|
||||
יש לי את הגלויה מטורקיה, תאמין לי, אלה שני דמויות שונות לחלוטין, אולי ניתן למצוא תמונה דומה באינטרנט. אחפש ואם אמצא אביא קישור. |
|
||||
|
||||
טורקיה. הם יוונים אורטודוקסים שמה, לא? |
|
||||
|
||||
נכון שלא קראת את http://www.snopes.com/cokelore/santa.asp |
|
||||
|
||||
מסתבר שמדעי החברה יותר דומים למדעי הרוח ממה שחשבתי. בשנהם מספרים לך סיפורים, ועושים רוח ;*) מנסים להרשים אותך בידע בדיוני. ברזניק חשדתי מאז ההתיחסות שלו לתקשורת הזרה כאורים ותומים לעומת התקשורת "הציונית" הממסדית. |
|
||||
|
||||
ניפנופי ידיים, כמה חבל לגלות ממישהו שנהנה ללמוד את הנושא ומכיר בחשיבותו, שאולי באמת מדובר ''בהכל דיבורים'' ריקים שאין מאחורהם דבר מוצק לתמוך את התאוריות בעובדות. אם העובדות שמסתמכים עליהם הם ''נרטיב'' (מילה משוקצת) ולא עובדות, רק סיפור שאתה מספר לעצמך ולאחרים, אז מדובר באוננות אינטלקטואלית עלק, ולא יותר. |
|
||||
|
||||
נרטיבים תקפים בנויים על עובדות. הנקודה היא ששום נרטיב - כמו גם שום תיאור היסטורי ושום תיאור מדעי - איננו כולל את כל העובדות: זה פשוט בלתי אפשרי. לכן ההבדל בין שני נרטיבים תקפים שונים המתייחסים לאותו אירוע הוא בשאלה אלה מהעובדות מציג כל אחד מהם, ובאלה הדגשות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |