|
מה שנחרת בזכרוני בפרסומת של רוזנבלום היה דוקא הגיחוך שבתגובת הגברים, משהו שונה לגמרי מהפרסומת בקישור שהיתה באמת גרועה מאוד ולא רק בגלל השימוש הבוטה, שמוש כזה אפשר לראות בפרסומות כל הזמן, אבל זה היה עשוי רע בכל מובן. גם באמנות כאשר נעשה שמוש בגוף האישה הכונה היא לא למכור את השכלתה או הלכי רוחה, אולי אפילו יותר מזה, הכונה היא למכור את גוף האישה ממש, לא כאמצעי מכירה של דבר אחר ואולי דוקא זה פחות משפיל , מה אני רוצה לומר ? ההשפלה היא יותר של הצופה מאשר של האישה, משום שהפרסומת מנסה לדחוף לו מוצר שבעצם אין לו שום קשר לסקס ומן הסתם במחיר הגון (לסוחר), כמו שבחינוך קלוקל מראים לילד סוכריה ובינתיים דוחפים לו משהו אחר ובעצם אומרים לו : אתה ממילא אידיוט וחסר יכולת שיפוט. (אתה רואה את זה? הנה תבלע, ובינתיים דוחפים מה שדוחפים) אז כך שאני לא כל-כך מזדעזעת מ"ניצול" גוף האישה למטרת פרסומת,(כאן לפחות היא מרויחה, מסתבר אפילו לא רע )אם כבר ניראה לי שהאישה מנוצלת בהרבה מקומות אחרים ובאופן הרבה יותר פוגעני ומכאן הענין מתחיל- מכירת הגוף וכו' אבל זה כבר באמת באמת מורכב.
|
|