|
||||
|
||||
כולנו ועדים למעידות, זה נכון. רק שאצל חלקנו המעידות הן שלא אספנו את הקקה של הפודל מארגז החול בגן השעשועים של הילדים, אצל אחרים המעידות הן התחמקות מתשלום ארנונה ואצל חלק מאיתנו המעידות הן אונס. אז תסלחי לי על תכונתי האנושית (כך לפחות חשבתי עד לפני רגע) בגללה אני מעדיפה להתרחק מאנשים עם נטייה למעוד לכיוונים מסויימים ולא אחרים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
וגם יש הבדל בין רצון להתרחק לבין רצון לקרב. הדברים שלי היו בתגובה ל"...יש לנו חובה אנושית ומוסרית ממדרגה ראשונה לקרב אדם שמעד, ו*כולנו מועדים למעידות*, אל ישלה עצמו איש, *חובתנו לקרב אדם כזה* ולסיע לו להחזור להיות ככל האדם, *אחרת איננו קרויים בני אדם*."(ההדגשות שלי) אני לא חושבת שמחובתי לקרב פדופיל לבתי ההיפוטתית גם אם זה הופך אותי לפחות צדיקה. |
|
||||
|
||||
פירשתי את תגובתך לאור שאלת הסקר, ולא בהתאם להקשר. סליחה. |
|
||||
|
||||
עובדת סוציאלית את לא, זה ברור. נו מה לעשות לחברה האנושית יש שוליים, וטוב שחוץ מאלוהים יש גם אנשים טובים שמסוגלים להבין את נפש האדם על צדדיה המוארים והאפלים כאחד, ממליצה לך לפנות לעולם הסיפרות, ''בעל זבוב'' ''כל החיים לפניו'' בד' ואפילו הקולנוע ''תקנות בית השכר'' וכד' יש רשימה ארוכה של יצירות שעשויות להרחיב את דעתנו על גבולות נפש האדם. |
|
||||
|
||||
"מי שחילל שבת בשבוע שעבר, סביר יותר שיחלל שבת בשבוע הבא, ממי שלא חילל שבת בשבוע שעבר." - נכון או לא נכון? |
|
||||
|
||||
סליחה, אבל ההתנשאות הזאת היא מאוד לא במקומה. לפני שאת משתמשת בכישורייך העל-חושיים המבריקים לקביעת ייחוסו החברתי של אדם, אולי כדאי שתגלי גרם אחד של צניעות ותלמדי עליו דבר או שניים. גלית, המוכרת כאן בכינוי "העלמה עפרונית", כתבה את המאמר שבראש דיון 983 - כך שגם אם אינה עו"ס במקצועה, היא עשתה כמה דברים המקבילים בהחלט לעבודתו של עו"ס. בניגוד לקריאת הקרב המקובלת (והפופוליסטית להפליא) "לא כולנו נולדנו וגו' " - העלמה היא דווקא מבאר שבע, וכיום היא סטודנטית למשפטים באונ. העברית, כך שאת יכולה להרגע - כשהיתה תיכוניסטית, סביר להניח שהיא קראה את "בעל זבוב", במסגרת רשימת הספרים המומלצים של משרד החינוך. מומלץ לך לפנות לעולמה של מסכת פסחים: "כל המתייהר, אם חכם הוא – חוכמתו מסתלקת ממנו. אם נביא הוא – נבואתו מסתלקת." (עפרונית, סליחה על הפרסומת הבלתי צפויה) |
|
||||
|
||||
אזא''מ, העלמה סיפרה כאן פעם שהיא קראה את בעל זבוב ולא אהבה אותו. |
|
||||
|
||||
תגובה 99045 |
|
||||
|
||||
________ העלמה עפרונית, מרוצה משעון הקיץ ובאופן כללי. |
|
||||
|
||||
כל הכבוד! ש"ר: מי האלמוני שיזכור איזה ספר *אני* מאוד לא אהבתי? (היו כמה, אבל אחד במיוחד). |
|
||||
|
||||
מילכוד 22? |
|
||||
|
||||
ממש לא. כתבתי על אותו ספר בפירוט ובמגוון סופרלטיבים. |
|
||||
|
||||
"הציפור הצבועה" תגובה 91411 |
|
||||
|
||||
יישר כוח! אני אמליץ לממונים על קידומך. |
|
||||
|
||||
אם הממונים האמיתיים היו יודעים מה אני עושה בזמן העבודה... |
|
||||
|
||||
להבין אין לי בעיה. לשלם ועד בית עם החבר'ה של בעל זבוב ממש לא בא לי. |
|
||||
|
||||
וכמובן, ''תקנות בית השכר'' היה ספר (ארווינג) לפני שהיה סרט. |
|
||||
|
||||
נו, מסתבר שידענות ואקדמיה לא תמיד מקדמים את הצד האנושי, אקרא את המאמר של עפרונית, נדמה לי שלא כל באר שבע היא שכונות עוני, וילדות בתנאי מצוקה היא לא ערובה ליתר אנושיות או הבנה, בכל אופן לא התכונתי להתנשא אני באמת סבורה שכולנו ''חיללנו שבת'' פעם (או פעמיים), ותמיד צריך לתת צ'אנס, מזה לא אזוז. (אינני אדם דתי, משום מה נוצר רושם כזה, לא שזה משנה אבל בכ''ז) |
|
||||
|
||||
רוב באר שבע היא לא שכונות עוני (אלהים אדירים!), וכשהייתי בערך בגיל ארבע ההורים עזבו את באר שבע ואני איתם. נכון שמיצינו? |
|
||||
|
||||
כתבתי ''לא כל'' אבל באמת מיצינו |
|
||||
|
||||
אפשר לתת לאדם הזדמנות שניה גם מבלי לחשוף את עצמך באופן מיידי ומלא לפגיעה מצידו. כשהפשע חמור, אין הגיון לאפשר לו להשתלב מחדש בחברה באופן מלא רק בגלל שעבר הרבה זמן. הוא צריך לעבוד בכדי להחזיר את האמון בו. |
|
||||
|
||||
לשמור על גליון הרשעות נקי עשר שנים זה מספיק? |
|
||||
|
||||
סתם בצד: זה לא אומר שלא פשע עשר שנים - רק שלא נתפס עשר שנים. |
|
||||
|
||||
זה כבר יותר מתקבל על הדעת, תקופת ניסיון, שלב מעבר בתנאים מוגנים רעיון טוב. |
|
||||
|
||||
זה לא ''כבר יותר מתקבל על הדעת'', זה הולך יד ביד עם מה שנאמר מקודם, ושכנגדו התפרצת - ניתנה לו הזדמנות שניה בכך שהוא שוחרר מהכלא. יותר מזה אף אחד לא חייב לו, ושכל אחד יעשה בעצמו, עבור עצמו, את החישובים של כמה אמון לתת בו בכל שלב לאורך הדרך. (ורשויות החוק יעשו את החשבון של איזה מרחק מותר לזולת לדרוש ממנו לשמור מהם.) |
|
||||
|
||||
"ורשויות החוק יעשו את החשבון של איזה מרחק מותר לזולת לדרוש ממנו לשמור מהם.)" נשמע לא ברור משהו, מי מחליט מה ? אני בכל זאת חושבת שמלחתחילה צריך לתת צ'אנס, אדם שמעד הוא עדיין אדם. ומה אם היה מדובר בבן משפחה שלך (חלילה) למשל ילדך ? גם אז היית נלחמת על הרחקה ויהי מה? |
|
||||
|
||||
לא דובר על ''מלחמה על הרחקה ויהי מה'', דובר על ''מחאה ציבורית''. אם קרוב משפחה שלי, אפילו בני, היה מורשע, בצדק או שלא בצדק, בעבירה חמורה, והיה משתחרר בגלל שתמה תקופת מאסרו, ולא בגלל שהוא זוכה בינתיים, הייתי מבין לגמרי כל אדם שלא היה רוצה להתגורר בסמוך אליו. לא הייתי אומר, או אפילו חושב, משהו מתנשא כמו שלך, על איך שצריך לתת לו הזדמנות שניה, גם במחיר הבטחון של חפים מפשע. |
|
||||
|
||||
א. למה מתנשא? ב.ברור שזה לא דבר שצריך לשמוח עליו ולרצות בו, אבל מחאה ציבורית ? אז מה אנחנו אומרים ? נשליך אותו לחצר של מישהו אחר ? חוץ מזה כאמא לילדים אני תמיד בצד של ילדי, (ושלא יובן מזה שאצדיק מעשה שלילי, להיפך נתינת דין על מעשים היא הכרחית -goes with out saying) אבל אדם שריצה את עונשו ? להעניש שוב ? מה זה משפט המוני חוזר בככר העיר ? לא אני לא מקבלת ולא חושבת שזו התנשאות. |
|
||||
|
||||
זה לא ברור מאליו, ולדעתי גם לא נכון, שלהמשיך להיות מוקע חברתית גם אחרי ששוחררת מהכלא, זה עונש חדש, ועוד אחד שלא במקומו. האם לאזרח מותר לבחור לא רק איפה לגור, אלא גם מי יגור לידו (אבל במידה פחותה של נחרצות ממי יכנס אליו הביתה, כמובן), הוא נושא נוסף בדיון, ומי שתשובתו בנושא היא שמותר, לשיטתו, המחאה החברתית האמורה איננה המשך העונש, אלא חלק מיחסי האנוש השגרתיים של אותו אדם - שהוא במקרה פושע מורשע שריצה את עונשו - שהינם רעועים, והוא קוצר את הפירות. --- חיטה זה פרי? מישהו אי-פעם קצר תפוח? אז איך קוצרים פירות? |
|
||||
|
||||
ענבים בוצרים וזיתים מוסקים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
רגע, לא, זה עדיין לא מסתדר לי בראש - נראה לי שנתקלתי ב''קוצרים את הפירות'' הרבה יותר מ''קוטפים את הפירות''. בשני אולי אפילו בכלל לא, בהקשר הלא אגררי. |
|
||||
|
||||
אני, נראה לי, נתקלתי *רק* ב"*קוטפים* את הפירות". |
|
||||
|
||||
בטור של דנה ספקטור (גליון שבעה ימים מאתמול) היא מסיימת בהתייחסות לקצירת הפירות. מצד שני, באותה נשימה היא מתייחסת לתל אביביות הכרוכה בכך (אין לי את הציטוט המדוייק מול העיניים), ככה שבמקרה שלה בהחלט יכול להיות שזו טעות אירונית ומודעת לעצמה.1 1ואם לא, נו, אז יצא לה בטעות. (; |
|
||||
|
||||
אז עכשיו זה ברור: אני לא תל אביבית...:) |
|
||||
|
||||
ומה אוֹרים? |
|
||||
|
||||
וגודדים? |
|
||||
|
||||
תאנים ותמרים. |
|
||||
|
||||
' הסרט 'ביקור התזמורת' קצר שבחים בפסטיבל קאן וקטף פרסים בפסטיבל ברלין. |
|
||||
|
||||
"קטף פרסים" אני עוד מבינה: קוטפים אותם מידי המעניק. אבל לקצור שבחים? איך עושים את זה? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא שמעת על המצאת הקומביין? ____ והמהדרין יאמרו: קְצַרדָש עַצמונָע. |
|
||||
|
||||
הקצרדש עצמונע שלי קצרדש עצמו וקצרדש עצמו מבוקר ועד ערב. ויש מזרון גומאויר בקבינה. |
|
||||
|
||||
לקצור שבחים בקומביין? כמה יומרני וחמדן אפשר להיות? |
|
||||
|
||||
הוא לא באמת התכוון לקומביין, אלא לקומבינה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |