|
||||
|
||||
ועכשיו כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה למצוא מאיפה אנחנו מוציאים את מליארדי (אם לא עשרות מיליארדי) השקלים שזה יעלה לתקציב המדינה. |
|
||||
|
||||
אני משוכנע שהזרמת כח אדם מעולה להוראה תניב יותר פירות מכל תכניות הלימוד והעזרים הטקטיים שבהם משקיע משרד החינוך זמן וממון כה רבים |
|
||||
|
||||
זה לא רק כוח אדם, זה גם כיתות ושעות הוראה (אבל זה פשוט, תכפיל את מספר שעות ההוראה ושלש את השכר, גם המורים וגם ההורים יהיו מרוצים), שיפור תוכנית הלימודים ושינוי שיטות ההוראה (יותר התנסות עצמית ופחות הוראה פרונטלית, יותר עבודות בית במקום מבחנים כאמצעי הערכה), יותר אמצעי לימוד (מחשבים, מעבדות, ספריות) ותכנון מחודש של שנת הלימודים (מבחינת חופשות). |
|
||||
|
||||
הגם שנדרש מינימום נתון של זמן היערכות מקדימה-אינטראקטיבית על מנת ליצור נקודת take off של העצמת פעולת האינטגרציה והאירגון- המתמשכת לאחר מכן משיא לשיא, הרי שגישת המאסה-גרידה מיותרת. מאסה קריטית -כן, אך הנחת יחס לינארי מונוטוני בין מאסת שעות ההוראה, והתוצאות במימדים שונים, גישה זאת מוטעית מן היסוד. היא מביאה לבזבוז משאבים רב, או להרמת ידיים בהיעדרם של משאבים כאלה, והקשר שלה לתוצאות ממשיות הינו רופף. יש כאן מקום לגישה מורכבת יותר, הדנה בשינוע סוגים מסויימים של תהליכי הכרה וקשב. זאת תוך הצגת-הזרמת מידע נמשכת בתהליך אינטרקטיבי של תקיפת בעיות ההולכות ומתגבשות. הם מתגבשות לקראת יתר דיפרנציאציה ומובחנות -לעיתים תוך הגעה למישורים PLATEAU המהוים ווקטור שונה או אף הופכי לקונספציות ראשוניות. מדובר בראש וראשונה בחווית למידה שונה רדיקלית מזו שהורגלנו לה במקומותינו (פרט לכאלה שזכו ללמוד אצל אישיות פדגוגית יוצאת מגדר הרגיל) המתכנסת לצמתות של אינטנסיפיקציה אינטגרטיבית/מארגנת ונקודות נסיקה. החשוב כאן -דמות המורה, איכותו, והמתודות אותן הוא משנע. כמעט בעל כורכך אתה אומר - המורה כמאסטר (או מאייסטר במובן של מדריך-אומן). |
|
||||
|
||||
אני בטוח ששינוע סוגים מסויימים של תהליכי הכרה וקשב והגעה למישורים PLATEAU המהווים ווקטור שונה או אף הופכי לקונספציות ראשוניות זה בדיוק מה שנחוץ למערכת החינוך שלנו ויש ליישם זאת מייד. מצד שני התכנסות לצמתות של אינטנסיפיקציה אינטגרטיבית/מארגנת ונקודות נסיקה יכולה לגרום נזק עצום לנפשם הרכה של ילדי ישראל ואסור בשום פנים ואופן ללכת אחרי רעיונות פוסט-מודרניסטים מעוותים אלו. |
|
||||
|
||||
אידיוטים החוצה! גם היכולת להבחין בין זבל לערך הינו יעד חינוכי ראשוני במעלה. |
|
||||
|
||||
גם היכולת להתנסח בבהירות ולכתוב דברים מובנים לקהל הינו יעד חינוכי ראשוני במעלה. תפסיק לכסות על אווילותך בניסוחים פוסט-מודרניסטים ובמילים גבוהות שאף אחד - כולל אתה לא מבין. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Is there anybody going to listen to my story,
All about the Moose that came to stay. It's the kind of Moose you fear so much it makes you worry, Still I don't forget this dreadful day. Oh moose... |
|
||||
|
||||
האם "האלים" מבין מה שפיו פולט? שיגדיר נא "פוסט מודרניזם" או שלפחות ינסה לתארו בקצרה - |
|
||||
|
||||
אם היו דורשים ממך לקצר או לחילופין להגדיר איזו משפע המליצות המעורפלות או לפרש משפט מבולבל ומסובך היית עושה זאת? נראה לי שדברי מובנים בהרבה משלך. |
|
||||
|
||||
ונתת לו משקל רב בהתקפתך כלפי. נו, אז מה פרושו? |
|
||||
|
||||
כשתפרש מישורים המהווים ווקטור שונה או אף הופכי לקונספציות או כשתפרש צמתות של אינטנסיפיקציה אינטגרטיבית/מארגנת תוכל לבוא בבקשה לפרוש רש"י. |
|
||||
|
||||
מה פשר המושג בו השתמשת? אם ההגדרה קשה לך, אז אנא, התרכז, אמץ את מוחך ונסה בכל זאת לתת תאור כלשהו. אפילו חלקי. משהו. |
|
||||
|
||||
מה תעשה לי? תיתן עוד נאום עתיר דקלרציות פומפוזיות עם קונטקסט קונקרטי וסאב-קונטקסט אניגמטי שיראה עד כמה אנוכי פרוביניציאלי? לא מפחד. |
|
||||
|
||||
כיצד תבין את דברי? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זהו אכן תרגיל משובח, החלפת כתובת הדואל EMAIL בכל הודעה לאחר שזו המקורית ORIGINAL נחשפה לה מעשה שטן, ואת הנעשה הרי אין להשיב. תרגיל משובח אך גם שקוף TRANSPARENT קמעא. אז תגיד איזי, למה שלא תיקח גם את זה קצת יותר באיזי ותעמוד בגאון מאחורי איל-אלימותך? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אכן האלימות לובשת צורות שונות, כולל השמת-עצמו כחושש. האלים והאכזר מודע היטב לספקטרום התחושות (מהפחדה ואלימות עד למצג של חשש ) הכרוך באלימותו. הרי זה תחום "התמחותו". אך מה עניין אלימות ל"אייל"? |
|
||||
|
||||
נניח שאיזה מיכאל אחד מביא לך את הקריזה, ואתה מחליט להיכנס בו באופן אנונימי. אתה פותח חלון תגובה, מקליד את מה שאתה מקליד, ואז בתצוגה המקדימה אתה מזהה איזו שגיאונת. אתה חוזר מתקן ושולח. אופס. טל הכין לך מלכודת. בכל פעם שאתה חוזר לתגובה שלך, גם כתובת האימייל המקורית שלך קופצת בחזרה, ולכן יש צורך למחוק אותה כל פעם מחדש. אז... שלא יעבדו עליכם. |
|
||||
|
||||
לא מלכודת, סתם באג. תודה שהפנת אותי אליו. אני כרגע באמצע עדכון לא פשוט לתוכנה1, ולכן לא אתקן את הבאג האמור (ואת כל החברים שלו שמחכים בתור) בעתיד הקרוב. אבל הוא יתוקן בהמשך. 1 לפני שתשאלו, העדכון נוגע ברובו למנגנון עריכת המאמרים ולכן כמעט ולא יורגש ע"י הקוראים. |
|
||||
|
||||
Die Meisterregeln lernt beizeiten, לא שאני יודע גרמנית, זה תרגומי הקלוקל:dass sie getreulich euch geleiten, und helfen wohl bewahren, was in der Jugend Jahren, mit holdem Triebe Lenz und Liebe euch unbewusst ins Herz gelegt, dass ihr das unverloren hegt! למד משפטי המורה אשר ילווך נאמנה ויעזרו לשמר את אשר בדחף עלומים אביביים ואהובים הוטמן בלי משים בלבך תוכל לטפח בביטחה |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אין לי ספק. מה חבל רק שהפוליטיקה בכלל והישראלית בפרט לא פועלת בטווחי זמן כה גדולים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |