|
||||
|
||||
מי זה בדיוק "אנחנו"? מה זה בדיוק "יותר מדי"? |
|
||||
|
||||
אנחנו - ישראל, או האקדמיה הישראלית (כן, יש כזה דבר שנקרא אנחנו, אבל מכיוון שאתה מתעקש להוציא את עצמך מהכלל, אני אמנע מזה בהמשך). ''יותר מדי'' - חלוקת הכישרון המתמטי של ישראל נראית לא מאוזנת לכיוון של תאוריה של מדעי המחשב, והיכולות של ישראל בשאר התחומים המתמטיים סובלות מזה. |
|
||||
|
||||
זה לא עניין של ''להוציא את עצמי מן הכלל''. זה עניין של הכרה בכך שאנשים בוחרים באקדמיה את מה שמעניין אותם, לא את מה שהאח הגדול אומר להם ללמוד. |
|
||||
|
||||
זה לא מדויק. לממשלה ולגורמים אינטרסנטיים יש מגוון דרכים להשפיע על הבחירה, ובמידה רבה הם אף עושים זאת. |
|
||||
|
||||
אז זה לא מעניין שבישראל יש נטייה חזקה דווקא לכיוון הזה? הרושם שלי הוא שיש נטייה בארץ ללכת לתואר ראשון שייתן מקצוע. זה גם הפולניות של ההורים ואולי גם קשור לעובדה שמתחילים את הלימודים אחרי הצבא. הרבה אנשים שהיו יכולים להיות מתמטיקאים או פיזיקאים לומדים מקצוע הנדסי בתואר הראשון. לעומת זאת, הביקוש לפיזיקה ומתמטיקה באוניברסיטאות הוא נמוך (אפשר לראות את זה גם בסף הקבלה לחוגים האלו לעומת מדמ"ח). לפני כמה שנים הייתה כתבה שבה התלוננו פרופסורים על הטרנד של לימודי מדעי המחשב (בגלל התדמית של הכסף הגדול והסטארט-אפ) שמשך אליו את האנשים הכי טובים וייבש את המקצועות שזקוקים להם יותר (הציטוט שאני זוכר הוא "לא צריך 750 בפסיכומטרי כדי להיות תכנת"). אני יודע, לדוגמא, שיש מחסור בסטודנטים לתארים גבוהים בפיזיקה, והעומס על המתרגלים בחוג הזה גבוה פי כמה מהעומס במדמ"ח. לדעתי, ההטייה הזו במחקר לטובת מדעי המחשב נובעת מההטייה שיש בתואר הראשון, כלומר היא נובעת מבחירה שאנשים עשו לגבי המקצוע העתידי שלהם (מקים סטרטאפ מיליונר/תכנת) שלא התממשה בכלל (מרצה). העניין הוא שכשאנשים הולכים ללמוד הם לא יודעים שהם ימשיכו לאקדמיה והם גם לא יודעים ממש מה לומדים באוניברסיטה. פתרונות אפשריים: הקמת מסלולים רב תחומיים, איתור מצטיינים בשלבים מוקדמים של התואר הראשון וטיפוחם לקראת קריירה אקדמית. |
|
||||
|
||||
לבחור בתואר ראשון שייתן מקצוע זאת החלטה, אפעס, די הגיונית (במיוחד בהתחשב במצב המשרות באקדמיה, אבל בלי כל קשר). |
|
||||
|
||||
הגיונית בסביבה חסרת הגיון. |
|
||||
|
||||
הייתי אומר ''תואר ראשון שייתן גם מקצוע''. סטודנט הבוחר בתחום מדעי המחשב, מאפשר לעצמו התפתחות הן בצד המקצועי, והן בצד האקדמי - מה גם שהתחום האקדמי הוא די חדש בראי ההיסטוריה, ולהערכתי יש בו יותר מקום לפיתוחים וגילויים חדשים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |