|
||||
|
||||
לדעתי, התתיחסות שלך, או פער או שטחיות מעידה על שטחיות. האוכלוסיות החלשות הן לא סתם אוכלוסיות מקריות. הסטטיסטיקה מראה שב"ד זה שכבות העוני, השכונות, עדות המזרח, הערבים וכו' זה אומר שהם יותר שטחיים או בינוניים? בתי ספר יוקרתים הם בד"כ גם באיזורים יוקרתיים, הם יותר בעלי אמצעים. אין אמצעים למנורים פרטיים, שיש לתלמידים החזקים, לכאורה. אין שום קשר בעניין הזה לבינוניות. יש אנשים מבריקים מאד שאין להם את האמצעים ללמוד בהשכלה גבוהה. מלבד זאת, בבתי ספר עד כמה שידוע לי, וגם בבתי הספר שלמדתי, יש כיתות חלשות וכתות חזקות, כך שאין הידרדרות עקרונית. את אומרת שהתלמידים החלשים הם שמונעים מהתלמידים החזקים להתפתח. שוב את טועה. שיטת החינוך כים היא כזו שמבוססת על בתי חרושת לציונים, שינון נוסחאות וחומר בע"פ. וכמעט אפס חשיבה. כמה מורים מעלים סוגיות היסטוריות או ספרותיות לדיון? בודדים. רוב המורים, מטרתם, ללעשות את היום וללכת. וזה לא משום התלמידים, זה בהחלט אשמת הממשלות, שרואים במורים מקצוע נחות. מורים, ובעיקר מחנכים אמורים לעסוק במקצוע יוקרתי. היום קל להתקבל לסמינר מורים. הידע של הסמינקסטים\יות מועט. המשכורת מגוחכת. מכאן זה מתחיל. כל השאר משמש כאמתלה בלבד. |
|
||||
|
||||
אחרי הכל, אני למדתי בבתי ספר מהסוג הרגיל... (מקש ציניות). אתה מעלה כאן כמה נקודות. בשום שלב לא אמרתי שהשכבות החלשות הן אוכלוסיות מקריות, ולא טענתי שחוכמה=כסף. מה שאני אומרת, זה דבר פשוט (וכבר העלתי נקודה כזאת בתגובה לדובי)- אני לא רואה סיבה שהורים שיכולים לאפשר לעצמם לתת חינוך טוב יותר לילדים שלהם, לא יעשו את זה. נכון, זה לא שיוויוני. אבל בכנות, מה שקורה עכשיו זה כן שיוויוני? הרי ברגע ש"עשירים" ו"עניים" (ולרוב החלוקה היא לא כזו ברורה) לומדים ביחד, ולאחד יש את האפשרות לקחת מורה פרטי פעמיים בשבוע, ולשני אין, אין שיוויון. אתה יודע כמה זה מתסכל להחשב ל"ילד הטיפש" בכיתה? אני לא יודעת איפה אתה למדת, בבית ספר שלי יש כיתת מב"ר, לתלמידים החלשים, וזהו. לא הייתה שום מסגרת שהייתה אמורה לקדם את המצטיינים. לכן אמרתי שהשאיפה של המערכת היא לבינוניות. לא דיברתי בכלל על האנשים- דיברתי על _המערכת_ ההבדל עצום. שוב- אין לי את כל התשובות. אני גם לא מתיימרת לדעת אותן. אני כן יודעת שמערכת החינוך חולה, ושמשהו צריך להשתנות. לומר לך שזאת הדרך האידיאלית? אני לא בטוחה. אבל יכול להיות שזה הכיוון הנכון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |