|
||||
|
||||
לא "באם", אלא רק "אם" ולא "במידה ו-" אלא "במידה ש-" (את שניהם למדתי לפני שנים, ומשהו ב"במידה ש-" דווקא תמיד נשמע לי לא טוב ואפילו קצת צורם, אבל מי שואל אותי). זה מוסבר בכמה מקומות, בצורות לא תמיד נוחות וברורות, אבל בויקי אומרים את זה באופן פשוט וברור (אם כי לא מנומק, אבל מה אכפת): |
|
||||
|
||||
משהו לטל (כהן, האם שומע?): בתיבת התגובה הופיעה הכתובית הרגילה - "מומלץ לקשר לערכים בויקיפדיה העברית ע"י כתיבת (שם הערך) [ויקיפדיה]...", אבל כבר ראיתי, גם הפעם וגם בהזדמנויות קודמות, כי בדרך זו ניתן לקשר רק לערכים ראשיים בויקי, ואילו קישור לסעיפי משנה *בתוך* ערכים לא עובד בצורה זו (גם אם הם מופיעים ברשימה כחולה בתוך הערך), ומופיעה שם, בויקי, כתובית האומרת ש"עדיין אין ערך כזה". הנה לדוגמה: אות השימוש ב' [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
אם טל כהן אכן שומע, האם נכונה הרגשתי שאתמול היה היום עם מספר התגובות המועט ביותר באייל מאז השנה השניה לקיומו? |
|
||||
|
||||
מה קרה בשנה השנייה לקיום האייל? |
|
||||
|
||||
שום דבר מיוחד. אני מניח שבתחילת הדרך היו כמה ימים משמימים. |
|
||||
|
||||
ברור. כולנו היינו בטיול בנגב הצפוני. למה לא באת? |
|
||||
|
||||
גם טל כהן היה שם? הוא באמת נעלם ואיננו. הלו, טל? שומע? ט----ל! |
|
||||
|
||||
אתמול באמת היה יום מעוט תגובות עד כדי בכי, ואתה לא עשית שום דבר לתיקון המצב! |
|
||||
|
||||
גם היום לא להיט גדול. אם לא הפתיל הזה, היום יכול היה להיות לא פחות חלש מאתמול. לא יכול להיות שאין ידיעות חדשות שאפשר לפרסם. ולכבוד יום חמישי שאלה: כשעבדתי ב- 80% משרה, במהלך התואר הראשון, נהגתי לקחת את יום ג' כיום פנוי. למי שלא התנסה בכך, העובדה שכל יום עבודה הוא או יום חזרה מחופש או יום לפני חופש, העלתה אצלי את המורל וגם את התפוקה במאות אחוזים. אני לא בטוח שלא הספקתי יותר בארבעה ימים מה שהיום אני משיג בחמישה, כשאני גומר את השבוע על הברכיים. ולשאלה - האם יש לי סיכוי להוביל תנועה להפיכת יום ג' ליום חופש? מישהו מצטרף? |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי שזה המצאה שלי |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לשלוח למערכת קישורים לידיעות מתאימות לדעתך (או יותר טוב: לכתוב אותן. באמת!). |
|
||||
|
||||
מה עם רצח בנזיר בוטו? |
|
||||
|
||||
הייתה לפני מספר ימים כתבה ב-''הארץ'' על חוסר המתאם המוחלט בין נתוני הגיוס של מלש''בים לבין תפקודם תחת-אש. |
|
||||
|
||||
מתאם למה בדיוק חיפשת ? אינטלגנציה ? בריאות כללית ? זו נראית לי תוצאה טריוויאלית (מה שכמובן הוא חסר השלכות לחלוטין על המיון ליחידות ע"פ הקריטריונים הנ"ל). |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את הסוגריים. נתוני הקב"א של צה"ל משקללים בתוכם כל מיני נתונים. אני לא ממש יודע איזה, אבל לפחות עפ"י מה ששמעתי, לא מדובר רק על אינטליגנציה. בכל אופן, כדי להפוך לקצין ביחידה לוחמת, למשל, יש סף תחתון מסויים שצריך לעבור. באם1 הנתונים האלה לא מתואמים עם מידת ההצלחה בזמן אמת [כן, כן, גם התפקוד בשגרה חשוב, ובכל זאת], לא ברור לי מה ההצדקה לשימוש במדדים האלה. באותו נושא; יצא לי לשמוע פעם הרצאה של פרופ' כהנמן, בה הוא סיפר על כך שבזמן שרותו כפסיכולוג בצה"ל, הוא התבקש לנבא הצלחה עתידית של צוערים עפ"י מבדקים של דינמיקה חברתית וכו' [אני לא זוכר אם מדובר היה בסיכויהם לסיים את הקורס בהצלחה, או לחליפין על הצלחה בתפקידיהם העתידיים כקצינים]. השורה התחתונה הייתה, שלמרות שלא מצאו שום קורלציה בין התחזית לתוצאות האמת, המשיך הצבא להשתמש באותם המבדקים בדיוק. הנימוק שניתן היה "לא קיים כלי טוב יותר". נדמה לי שמדובר על בעיה פחות או יותר חופפת. _______________ 1 מחווה לדיון ההוא. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוחה אם "זמן אמת" זה רק קרבות מהסוג הישן, כמו שהיו בקיץ הקודם. "זמן אמת" זו גם השגרה במחסומים והפעילות היומיומית בשטחים. אותי לא הפתיע יותר מדי לגלות שמי שהפגין יכולות תחת אש הוא לא בהכרח מי שמפגין יכולות בפעילות השוטפת.1 ולמה שיפתיע? מדובר בפעילויות שונות לחלוטין, בסביבה ובנסיבות שונות לחלוטין. 1אני מתייחסת לדברים שאמרו שם הקצינים, לא לנתוני הקב"א והדפ"ר. |
|
||||
|
||||
הפעילות השוטפת אמנם שונה [לא יודע אם לחלוטין] מקרבות "מהסוג הישן", אבל החלק השוטף בפעילות הזאת לא מצריך יותר מידי כישורים. לא השתתפתי במלחמה בקיץ הקודם, אבל אני מתאר לעצמי, שהרגעים בפעילות השוטפת שמשנים באמת [לפחות מנסיוני המוגבל למדי], כלומר כאשר השגרה נשברת ומתרחש ארוע כלשהו – אלה דומים באופיים לקרבות מהסוג הישן, לפחות בתכונות הנדרשות מהלוחמים והמפקדים באותם רגעים. |
|
||||
|
||||
הנתונים על מגוייס כוללים מבחן פסיכוטכני (למעשה סוג של מבחן אינטלגנציה עם החלוקה הסטנדרטית לכמותי ומילולי, לא זוכר אם אנגלית נבדקת), הערכות רפואיות (שלחלוטין לא משקללות כושר, למעשה בקרב מדגם לא מייצג של חברי נדמה שיש מתאם שלילי בין הכושר הגופני לפרופיל הרפואי) והערכה לגבי הכישורים החברתיים/יכולות מנהיגות של המועמד. בעוד שהשניים הראשונים הם רציניים למדי, ומהווים מסננת ליחידות רבות, תפקידו של האחרון הוא (למיטב ראות עיניי) בעיקר לסנן החוצה מקרי קצה. לא הבנתי מה הקשר לקצונה ביחידה לוחמת, קודם דובר על תיפקוד תחת אש. תחת אש מתפקד כל מי שיורים עליו, לרוב לא מדובר בקצינים, לעיתים לא נדירות אפילו מדובר בדרג שני (מסופחים/מפקדה ביחידות לוחמות, תומכי לחימה הנמצאים בחזית וכו'). התפקיד של הלוחמים ובפרט הקצינים לא מסתכם בתפקוד תחת אש, אלא בבניין הכוח, הכנת היחידה לחירום ועמידה ביעדים בשגרה, חינוך לערכים, בניית מוטיבציה וחשוב מכל, להביא למצב בו "תחת אש" יתבצע בתנאים האופטימליים מבחינתינו. בשביל כל אילו צריך קצינים חכמים עם יכולות מנהיגות, אבל מרגע שנורה הכדור הראשון, ברוב המקרים כל מה שנותר לעשות הוא להסתער קדימה, כאן לא יבואו לעזרתם לא ההשכלה העדיפה ולא העדר הפלטפוס, כאן נמדדים דברים שאי אפשר למדוד בשום מבחן אחר. |
|
||||
|
||||
אנחנו מאחוריך. |
|
||||
|
||||
אח, סייסטה אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי |
|
||||
|
||||
הרגשתך שגויה. ביום ד' (26 לדצמבר) פורסמו 30 תגובות. יום חלש, אבל רק השנה היו 10 ימים שווים או חלשים יותר (לא כולל ימים עם 0 תגובות, אם היו כאלה). שיא התגובות ליום אחד (השנה): 365 תגובות (כמה סמלי), ב-2 במאי. ב-182 מימי השנה פורסמו 100 תגובות או יותר. שיא התגובות ליום אחד מאז ומעולם: 563 תגובות, 11 בדצמבר 2005. עד כאן מקבץ סטטיסטי אקראי לסיכום שנת 2007. |
|
||||
|
||||
לגמרי במקרה - שומע1. לצערי, בשל האופן בו שומרת ויקיפדיה הפניות לערכים "פנימיים", לא ניתן ליצור קישורי "<ויקיפדיה>" לערכים אלה בעזרת תוכנת האייל. (אם יתוקן, זה יקרה בעתיד הרחוק). 1 אני שב ומבקש – אם יש משהו חשוב, לפנות בדואל, ולא להסתמך על כך שאקרא את התגובה. |
|
||||
|
||||
ומה עם ערכים ששמם כולל סוגריים? (שם הערך ללא הסוגריים יוביל לדף פירושונים; את שם הערך עם הסוגריים לא ניתן לקשר באלגנטיות, זה לא עובד). |
|
||||
|
||||
עכשיו עובד. אפשר אפילו להוציא לשון (איבר) [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
הוריי! |
|
||||
|
||||
לא רק שאין שם נימוקים, אלא שיש גם סתירות. מייד אחרי שמורים שם ''כדאי באופן כללי לבחור במשלב מעט גבוה יותר'', הם מוסיפים במפגיע ''פשטות, פשטות, פשטות'' וממליצים להימנע ממלים גבוהות מדי... |
|
||||
|
||||
זו לא סתירה מודגם שם יפה כיצד ניתן ''לעלות'' משלב בשימוש באותן מילים פשוטות, אך בתחביר ''גבוה'' יותר. הכוונה בבחירת מילים פשוטות, לפי הבנתי, היא לא לסבך במושגים לא מוכרים או במילים ''מפוצצות'' כשאין צורך |
|
||||
|
||||
אוה לא, ההדגמה איננה איך לעלות תוך שימוש במלים פשוטות ותחביר ''גבוה''. הדוגמה שנותנים שם היא שרצוי לעבור מ''קנה'' ל''רכש''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |