|
2. אני רואה את אחת הבעיות הבסיסיות של מערכות החינוך במערב בכלל ולא רק בישראל, בהיותה בעלת הגיון תעשייתי. היא מערכת של השורות התחתונות כלומר, תפוקות. לדעתי ההגיון של מערכת חינוכית צריך להיות מרוכז בתהליך. הדבר הזה זר לחלוטין לכ תפיסת העולם של החברה שלנו ואינני בטוח שניתן ליישום. מסכים איתך שהיום היעדים של בתי הספר הם הזכאות לבגרות. 3. שים לב. היום מישרד החינוך מגדיר את היעדים ועושה קולות של בעל בית. מי שבאמת מושל הוא מישרד האוצר. הרי שרת החינוך לא תמיד היתה שרת חינוך והיא התבטאה לגבי צפיפות התלמידים בכיתות. היא מוכנה לשחק מישחק בו היא-וחבריה השרים האחרים- מוותרת לחלוטין על כוחה. אם קראת מודעות מסויימות בתחילתה של השביתה, הראו שם סטטיסטיקה שהראתה שבישראל יש דוקא ירידה בנתון המיצרפי של מספר תלמידים למורה. אנשי האוצר מביאים את הנתון הזה וקובעים שאין בעיה של צפיפות. זה שהממשלה בכל זאת הסכימה להצהיר על מגמה של הורדת מספר התלמידים בכתה, נובע מהשביתה והלחצים שהיא מפעילה. את האוצר לא מעניין שבבית הספר הקרוב אליך יש 40 תלמידים בכיתה; אותם מעניינים הנתונים המיצרפיים. ממשלת ישראל צריכה לעבור מהפכה ושלב ראשון הוא להחזיר את ניהול משאבי האנוש של המישרדים- למישרדים.
|
|