|
הדורפל הנוכחי לא חווה דיעה על מלחמה ושלום, לא טען שזה ספר חינוכי, מעניין או כל דבר אחר. הוא רק אמר שבעקבות המשחק של נבחרת ישראל עם נבחרת רוסיה, אף אוהד כדורגל ישראלי (לא-דמיוני) לא לומד שום דבר על התרבות הרוסית, לא ה"גבוהה" ולא "הנמוכה". מלחמה ושלום סתם דוגמה שנשלפה באקראי לתרבות הרוסית, ועד כמה היא דוגמה טובה, מייצגת או בכלל נכונה1, דורפל לא יודע. אפשר היה גם להגיד שאף אחד לא נחשף לטעמו של נקניק רוסי, של קבאס או של וודקה בעקבות המשחק של ישראל עם רוסיה (אבל זה היה קצת פחות מדויק - בכל זאת מגיעים כמה אוהדים, ולא בלתי-אפשרי שאת פצעי המפגש שאחרי המשחק יחטאו עם מה שזמין באותו הרגע).
הדורפל הנוכחי, כמו הדורפל הקודם, לא חושב שהאייל הקורא הוא מקום שבו צריך להצניע אהבת ספרים (למשל) בכדי שלא להחשב למתנשא. שימי לב שכתבתי בהודעה ההיא "גם הייתי מתבייש לדבר במקום ציבורי (כמו אוטובוס, אני מתכוון) על יין". לאייל הקורא מגיעים בכדי לדבר על ספרים, פוליטיקה וכו', וזה רק טבעי להעלות פה את הנושאים האלו, ולא נשמע בכלל כמו "אפרופו היפים והאמיצים, אתמול גיבשתי דיעה על הסכסוך הישראלי-פלשתינאי בזמן הפרסומות, וגם החלטתי לקרוא ספר."
--- 1 עולה בזכרוני (סליחה - בזכרונו של דורפל) כרגע הטענה שאחד הציירים היפנים היותר מוכרים למערבי של היום, שהכי מתקשר לאדם המערבי עם "אמנות יפנית", היה דווקא מאוד-מאוד לא-יפני, באומנותו ובאישיותו. הוא הושפע מתגליפים (או משהו) שהוברחו לתוך יפן, והיה הרבה יותר טמפרמנטי ו"ארטיסט" ממה שהיה מקובל אצל היפנים אז. אם מישהו אכל פעם במסעדת אונמי בת"א, על כרטיסי הביקור שלהם מוטבע (אזא"מ) ציור מפורסם שלו, עם גלים שטורפים ספינת דייגים. הפואנטה - אם משהו דומה נאמר על מלחמה ושלום אין לי מושג.
|
|