|
||||
|
||||
תודה על העצות (גם בקישור וגם שלך). הן אכן מועילות. עד עתה נהגתי באמת להיצמד לימין, כדי לאפשר למכוניות לעקוף אותי. נראה שעדיף לנסוע במרכז הכביש. לגבי התאונה שלי - לא ראיתי את המקרה הזה בקישור שלך. זה קרה דווקא בכביש שבו אני מרגיש יחסית בטוח, כי מצד אחד אני נוסע מאד מהר (ירידה) ומצד שני מכוניות נאלצות להאט (במפרים), כך שאני נוסע כמעט במהירות שלהם. עדיין, אני נצמד לימין. מה שקרה זה שרכב יצא מרחוב צדדי (שיש בו תמרור "תן זכות קדימה" או אולי אפילו "עצור") מבלי לעצור או להאט. הוא כנראה הסתכל למרכז הכביש (תוך כדי נסיעה מהירה כאמור) ולא ראה מכוניות. ברגע שהוא יצא אני התחלתי להאט (הייתי במהירות גדולה מאד), והייתי מצליח להימנע מפגיעה אילולא הוא בדיוק ראה אותי ודפק ברקס, כך שנתקעתי בחלק האחורי של המכונית שלו כאשר שנינו היינו במהירות נמוכה. אני יצאתי מזה עם סימן כחול מהכידון, שעיטר את ירכי (והחמיץ ב- 3 סנטימטר אזור חשוב בהרבה). אגב, מהמאמר נשמע שרוב הסיכונים הם ברכיבת לילה. אני רוכב רק ביום, אבל הייתי שמח לשמוע עצה שיכולה היתה למנוע את המקרה הבא, שקרה לחבר שלי לפני כמה שנים: הוא נסע בלילה בדרך עפר (ששם המכוניות נוסעות במרכז הכביש, וסוטות ימינה רק אם בא רכב מולן), מצויד בפנסים כדת וכדין. מולו הגיע רכב. הוא שם לב שהרכב לא רואה אותו ולא מאיט או סוטה ימינה, כך שהוא עצמו האיט וסטה ימינה עד שהגיע לעצירה מלאה בשולי הדרך הימניים. בדיוק אז הנהג (כנראה הרים מבט) ראה אותו, אבל סטה *שמאלה* ונכנס בו (כאשר חברי היה בעצירה מלאה). |
|
||||
|
||||
איכשהו פספסתי דווקא את המקרה הראשון בקישור. זה בדיוק המקרה שלי (וגם העצה שהוא נותן היא לנסוע במרכז ולא בימין). |
|
||||
|
||||
מקרים כאלה הם בדיוק הסיבה לכך שאני עוצרת בתמרור עצור גם באמצע הלילה במקום השומם ביותר בעולם. |
|
||||
|
||||
זה ברור מאליו, וכבר נאמר כאן, אבל אני מרגיש צורך לחזור על זה: הנוהג (לרכוב במרכז הנתיב) שעדי מקדם כאן הוא חצוף וגועלי. חיפה היא לא עיר לאופניים, אז אני לא סובל מזה במיוחד. אבל זה תקף גם לאופנוענים נודניקים שעוקפים אותך משמאל ומימין ואז נעמדים לפניך בשלושים קמ"ש. ממש מתחשק לנשוף עליהם ולהעיף אותם מהדרך. |
|
||||
|
||||
אני מציע (שוב) שתעבור לנתיב שמאלי יותר כדי לעקוף, כמו שהיית עושה לרכב ארבע-גלגלי, אלא אם הנתיב רחב במיוחד. לא משנה כמה רכב דו-גלגלי נצמד לימין, הוא לא יכול להפוך לאוויר, ואתה לא יכול להתייחס אליו ככזה בלי להסתכן בתאונה חמורה. |
|
||||
|
||||
בעיני, במקרה הזה שני הצדדים צודקים, מבחינתם כמובן: האופנוענים (נתרכז בהם ולא ברוכבי אופניים דווקא) רוצים מצד אחד להתקדם בין המכוניות (בשביל זה הם רכשו את הקטנוע שלהם) ומצד שני רוצים לנסוע בבטיחות, ללא סיכונים מצד נהגים חסרי סבלנות הנהגים, כמוני לדוגמא, יכולים להיות מאוד מתוסכלים כשבאותה נסיעה הם צריכים לעקוף את *אותו כלי רכב* ארבע פעמים רק בשביל לנסוע במהירות הרגילה שלהם (נאמר 70 קמ"ש). התחושה היא שאם אתה לא יכול לנסוע יותר מהר מ- 50 קמ"ש, פשוט תישאר אחרי גם אם אתה יכול 'להתגנב מימיני' בהזדמנות זו או אחרת |
|
||||
|
||||
אני לא מתייחס אליו כאל אוויר, אלא כאל מטרד מעצבן ומסוכן. לאור הגישה שלך - עדיף להטריד אחרים כדי לא להסתכן בעצמך - אני יכול רק לקוות שיהיו פחות רוכבים על הכביש. |
|
||||
|
||||
אתה שם לב להבדל הקטן בין "מטריד" ל-"מסוכן"? אתה ממש חצוף. הכביש הוא לא שלך, ועליך לחלוק אותו גם עם אופנועים, קטנועים, רוכבי אופניים, מכוניות מכוערות בצבע צהוב בוהק ואוטובוסים. מעצבן אותך? תתעצבן. בשקט. בלי לסכן אף אחד. כשלמדתי לרכב על אופנוע, המורה הבהיר לי כבר בשיעור הראשון שעלי לתפוס *את כל רוחב הנתיב* בו אני נוסע. זה החוק, והוא תקף גם לכלי רכב ארבע-גלגליים: בתוך הנתיבים הנסיעה היא *טורית*, וכדי לעקוף - גם אופנועים - צריך את כל כללי הטקס: כולל איתות ומעבר נתיב. כך צריך, וכך בטוח. |
|
||||
|
||||
==תתעצבן. בשקט. בלי לסכן אף אחד. זה מה שאני עושה. חוץ מעניין השקט. אני מתלונן בפני מי שמקדם את הנוהג המציק הזה. ומקווה שיצא לי מהווריד. ==בתוך הנתיבים הנסיעה היא *טורית* אולי זה החוק, לא בדקתי. אבל מי שעובר נתיב מלא רק כדי - נאמר - לעקוף מכונית שחונה בחנייה כפולה (או אופנן שמחליט שהוא רוצה לתפוס נפח של משאית), הוא נהג מטריד שמסכן לשווא את שכניו. זה טפשי לסטות 4 מטר ולהפריע לתנועה הנגדית אם אשר לסטות רק שני מטר. |
|
||||
|
||||
אוה. תקרא שוב מה "הנוהג המציק" שאני מקדם. אני כן זז הצידה כשצריך ומסמן לנהגים לעקוף, בצורה יזומה ומסודרת, אחרי שוידאתי שרואים אותי. אני פשוט לא מתחבא מלכתחילה מצד ימין כך שאי־אפשר להתעלם ממני או לדחוק אותי לתוך מכוניות חונות מתוך חוסר תשומת־לב או חוסר־אכפתיות. המטרה שלי היא לא להפריע לתנועה אלא לבלוט. |
|
||||
|
||||
כל כלי רכב שהוא הוא מטרד מעצבן ומסוכן. זה לא שכל רוכב אופניים שיורד מהכביש נשאר בבית, אתה יודע, הוא פשוט עובר לכלי רכב גדול יותר. אני חושב שעדיין עדיף לך לעקוף רוכב אופניים מדי פעם מאשר לנסוע כל הדרך מאחורי ג'יפ שחור ומצוחצח עם חלונות כהים בגובה שני מטר, או לחילופין טרנטה מעשנת. זה גם האינטרס שלך. |
|
||||
|
||||
זה שחוזרים על משהו ואומרים אותו שוב ושוב, לא הופך אותו ליותר נכון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |