|
||||
|
||||
אתה כותב שהילדה שלך בגיל שמונה מתלבטת אם לשיר את השיר "זה היה ביתי" שהרי זה עשוי לעודד את המתנגדים להתנתקות וכו. את דעתי על דעותיך אומר בהמשך אבל לפני כן, אתה מדבר על התודעה הפוליטית של ילדה בת שמונה וכך כתבת "הקורא הערני יבין נכונה בשלב זה כי תודעתה הפוליטית של בתי, ככל שהיא מצוידת בכזו, היא אינה מהסוג שישלח אותה לחסום כבישים" (ציטוט). ובכן אם תחסום כביש או לא, זה העניין? אולי רגע לפני בו נשאל מה זה "תודעה פוליטית של ילדה בת שמונה" מתי הספיקה לפתח את התודעה הזו? בעיתונים שקראה מגיל 6? בחדשות שצפתה בהם בגן? לא. לילדה בת שמונה אין תודעה פוליטית, יש לה בראש את מה שהיא שומעת בבית, משפטים שלמים, אין לה דעה,יש לה זיכרון. כמו בספר של ג'ורג' ארוול הכבשים שיננו במצוות החזירים: "הולך על שתיים רע, הולך על ארבע טוב" (למי שמכיר את הספר)לא זכור לי שג'ורג' אורוול בספרו דיבר על התודעה של הכבשים נהפוך הוא הוא מציין כי אינן יודעות קרוא וכתוב ואף לא מבינות את שאומרות.לגופו של עניין שמחתי סוף סוף למצוא אדם אחד שמוכן להזכיר את התאריך 1947, שהרי לגבי יוסי ביילין ומצביעי מרץ לפני 1967 לא נוצר העולם.נכון, ערבים נמלטו מבתיהם, גורשו, היתה מלחמה. אגב מי שגירש לא היה בגין ביבי או שמיר. כאן טמונה הבעיה, גם אני בעד הצדק המוחלט לתת לכל אדם לחזור לביתו, אבל הערבים לא גורשו מכל המקומות שאתה מנדב להם היום. מי שגורש שיחזור. בגוש קטיף לא גרו ערבים, בגוש קטיף לא גרו אנשים בכלל, למה את הנותן להם משהו שלא היה שייך להם מעולם? אגיד לך למה: כדי שדן בן אמוץ יוכל לגור בבית של ערבי שגורש מיפו, צריך לפצות את הערבי על ידי גירוש יהודי מביתו. אם אתה רוצה להחזיר? תחזיר קודם כל את אוניברסיטה ת"א שמחקה כפר ערבי, תחזיר את אורבוטק שיושבת ביבנה על בתים של ערבים, תחזיר בלוד, ברמלה, בחיפה ועוד ועוד. הפשע של ההתנתקות נובע מהפשע של נתינת פרס נובל לשלום לערפאת (בעידודו של נשיא המדינה פרס) שנובע מכך שאנשי שמאל רוצים לגור על חורבות של כפרים שערבים גורשו מהם ב 1947 וכאתנן נותנים להם את כפר דרום, לך תסביר את זה לילדה. שנה טובה |
|
||||
|
||||
א. מי אתה שתקבע אם לילדה בת 8 יש או אין תודעה פוליטית? ב. ערבי שנולד היום בלוד, רמלה חיפה וכיו"ב להורים אזרחי ישראל הוא אזרח ישראל. לא כך ערבי שנולד היום בשכם, חליל או גוש קטיף לשעבר. זה ההבדל. |
|
||||
|
||||
תרשה לי להתייחס לצמד המילים "מי אתה" שבהם בחרת לפתוח את תגובתך. על אנשים כמוך בדיוק נכתב השיר "אך יש כאלה שלוקחים מונופול על החכמה, הם יודעים יותר טוב ממני, יודעים יותר טוב ממך, מה טוב בשבילי מה טוב בשבילך".(עוזי חיטמן ז"ל) "מי אתה" זוהי תמצית ההתנשאות, קצה הקרחון שמכרסם והורס את מדינתנו בעשרים השנה האחרונות. לא אגרר כאן לוויכוח השטותי(מבלי רצון לפגוע) על מהות המילה "תודעה" אשר עליה נכתבו ספרים עבי כרס. ותשובתי לסעיף א' בתגובתך היא: מחבר הכתבה "קבע" (כלשונך) כי לילדה בת שמונה יש מודעות פוליטית, ובכן, אני "קובע" אחרת, ולא אתה "תקבע" מה אגיב כאן, אם יש לך דבר עיניני לומר מחוץ לבולשביזם וסתימת פיות אמור זאת ולא, דום. הדיון כאן הוא קצת יותר אינטילגנטי מ"לקבוע". ולגבי סעיף ב' בתגובתך: האם אני מבין מדבריך שאתה מעוניין להעניק אזרחות ישראלית לכל ערבי באשר הוא? (בשטחי ארץ ישראל) אם כך אין לנו וויכוח. ציינתי באופן מפורש: יחזור כל ערבי לביתו, לביתו ולא לבית שאתה בהתנשאותך תקבע לו (בגוש קטיף במקום יפו, בכפר דרום במקום יבנה וכו). פתרונות השמאל בראשות מרץ הידועים מדברים על פתרון זכות השיבה בנתינת כסף לערבים ובלבד שלא יחזרו לבתיהם, נתינת שטחים לא להם ובלבד שלא יחזרו לבתיהם הרשומים בטאבו. הגיע הזמן להיפרדות "מחלום ההיפרדות", היפרדות לא תהיה כאן לעולם, הגיע הזמן לחפש דרך לחיות יחד עם הערבים במדינה אחת. לצערך אני שועל שמאל וותיק שפרש וחזר לדרך ההיגיון, הייתי בעצרות שלכם, שמעתי את הרצאותכם והיום אני יודע: אתם טועים! ובכל זאת שנה טובה |
|
||||
|
||||
כרגע אני עייפה מדי מכדי לענות בהרחבה, אז רק כפתיח - א. קרא את הדברים שעליהם הגבתי בתגובה 456654 , וטול קורה מבין עיניך בשאלה מי מתנשא כאן. ב. אינני אשת מרץ, ואינני מעוניינת בהיפרדות. |
|
||||
|
||||
בקביעה ''שועל שמאל ותיק'' אין שום תוכן. ישראל גלילי, טבנקין ואחרים היו אף הם אנשי שמאל כביכול. להערכתי מעולם לא היית איש שמאל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |