453426
לגבי עניין המוסר - מפליא אותי כל פעם מחדש לראות אנשים שעוד לא הפנימו שמוסר הוא מה שהחזק קובע. באמת, תקראו קצת ניטשה. קצת "הגן האנוכי".

העבדים שוחררו מסיבות אינטרסנטיות בלבד, בני אדם וכך גם עמים מונעים על אינטרסים צרים שלהם.

מוסר אינו אלא הסכם חברתי מסויים שנועד לכפות על בני האדם לא לפגוע אחד בשני, כי כפרטים לא רוצים שיפגעו בהם (אולי הפרדוקס הגדול ביותר במוסר, כפי שאתם רואים - המוסר בעצמו מופעל ע"י אנטרסים).

מספיקה הצצה חטופה בטבע ע"מ לראות שמוסר הוא עניין לא טבעי. אז אמנם אנחנו בני אדם, אבל לפני זה אנחנו חיות, ועובדה היא שאנו מתייחסים אל בעלי החיים בדיוק כמו לבני אדם: כשאנחנו יכולים אנחנו הורגים אותם, כשטוב לנו אז אנחנו נותנים להם לחיות ואפילו מצילים אותם. זה הטבע שאנחנו חלק ממנו, רחמים אינם אלא מניפולציה שכאמור, מונעת בידי אינטרסים. עובדה שרק החלשים מתלוננים על חוסר מוסריות, החזקים תמיד ימצאו דרך להצדיק את המצב הקיים.

העיקר שנתעורר, ונבין כי העולם איננו בית משפט אלא שדה קרב, ושלא הצודק מנצח אלא החזק.
453467
לפני שאקרא את ניטשה אפשר לבקש ממך לקרוא את זה http://en.wikipedia.org/wiki/Is-ought_problem
?
שוב? 453494
כמה פעמים אני צריך להסביר ש"הגן האנוכי" לא מתייחס לבעיות מוסר כלל ועיקר?
שוב? 453496
''הגן האנוכיי''. כך.
שוב? 453502
כמה פעמים אני צריך להסביר שהתכוונתי רק לאותת לו בעדינות שהעם מעוניין במסלול קצת שונה?
453588
באילו רחמים אתה מביט על עולם הטיפשים בו אתה חי!
453595
לא קראת את ההודעה? "רחמים אינם אלא מניפולציה."
453596
ועסקת טיעון היא מני-פולציה.
453609
יפה

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים