|
||||
|
||||
איך אתה מבדיל בין חוק שבות דתי לחוק שבות לאומי? |
|
||||
|
||||
אם לא אוכפים אותו בשבת הוא דתי. |
|
||||
|
||||
ואם אוכפים אותו דווקא בשבת זה קיפוח נפש? |
|
||||
|
||||
אתה מסתכל על הראש שלו, אם אין לו כיפה הוא לא דתי, אם יש לו כיפה סרוגה אז הוא גם דתי וגם לאומי... |
|
||||
|
||||
אם חוק השבות חל רק על יהודים (על פי ההלכה) ולא על צאצאים של יהודים (שאינם יהודים) או על בני זוג של יהודים או על בני זוג של לא יהודים שהם צאצאים ליהודים, הייתי אומר שהחוק דתי. כל עוד החוק מכיר בנישואים ובמוצא כבסיס לשייכות, הוא לאומי. |
|
||||
|
||||
האם יש קשר בין נישואין לשייכות ללאום? |
|
||||
|
||||
או-הו! נראה אותך אומר לסבתא של הגברת קננגיסר שאין שום בעיה שנכדתה תתחתן עם גוי (ומצליח לשמור על שלמות לחייך הוורודות). דיון 2296 :) |
|
||||
|
||||
1. אני לא צריך לשאול אף אחד, התחתנתי בהליך אזרחי עם מי שאיננה נחשבת ליהודיה על פי אמות המידה של האורי פזים למיניהם וזו למרות זיקה חזקה מאוד של משפחתי ליהדות (מה שלא מהם לקבל אותה כמו בת, כנראה שהיהדות שלהם היא לא היהדות של הרב עמאר). 2. אם לא הבנת את השאלה שלי אני אחדד - מה הקשר בין קשר נישואין לשייכות ללאום? האם אני שייך ללאום היפני והאם היפנית היא חלק מעם ישראל רק בגלל שאנחנו נשואים? התשובה במקרה הזה היא 'לא' וטוב שכך. 3. הלחיים שלי לא ורודות. |
|
||||
|
||||
3. זה בגלל שהתחתנת בהליך אזרחי עם מי שאיננה נחשבת ליהודיה |
|
||||
|
||||
אוי, נובמת, לא ראית את הסמיילי? אתה "מחדד" בשבילי שאלות? *אותי* מאשימים כאן בהתנגדות לחתונות עם יפניות? לאן הגענו. |
|
||||
|
||||
למיאזאקי? דווקא ראיתי, אבל השאלה שלי לא התייחסה ל'בעיה' הדתית אלא לרעיון המוזר שעלה בעקיפין בתגובה של איזי שלהליך נישואין יש השפעה אוטומטית על שיוך הלאום. |
|
||||
|
||||
3. אל תבלף. ראינו בתמונה. |
|
||||
|
||||
2. היא דווקא כן חלק מעם ישראל תשאל כל אחד |
|
||||
|
||||
2. היא לא חייבת (אבל לא שואלים אותי) |
|
||||
|
||||
כן, יש. לא מיידי - אדם לא משנה את הלאומיות שלו בין לילה, אבל כשאחד מבני הזוג חי בסביבה הלאומית של השני אז סביר שהוא יקבל את מאפייני הלאום הזה (גם אם לא את כולם) עם הזמן. ילדיהם בודאי כבר יהיו חלק מהלאום הזה. |
|
||||
|
||||
שינויי לאומיות ( אם הם קורים) הם דווקא די פיתאומיים רות המואביה למשל תמיד אפשר לטעון שהתהליכים שהובילו לזה היו ממושכים אבל הרגע שבו בן אדם מפסיק לקרוא לעצמו בשם אחד ועובר לשם אחר הוא די מיידי וחשוב |
|
||||
|
||||
שטויות. רות זה סיפור ס י פ ו ר אלגוריה. ץביא לנו דוגמאות קונקרטיות נניח מהעתונות על שינוי פתאומי |
|
||||
|
||||
רות זה *סיפור* - אלגוריה. הבא לנו דוגמאות קונקרטיות (נניח, מהעיתונות) על שינוי פתאומי. (רק השינוי הראשון חשוב) |
|
||||
|
||||
אתה טוען שסביר שהחיים בארצו של בן הזוג יביאו לשינוי במאפייני הלאום ואני חושב שגם אם יהיו שינויים הם יהיו רק במישור בחיצוני והרדוד. למעט מקרים בודדים בהם אדם מחליט מסיבה זו או אחרת לקשור את גורלו בזה של לאום אחר ועושה הכל על מנת להטמע בו הרי שבני הדור הראשון, אלה שהתחתנו עם 'זרים' ועברו לחיות בסביבה 'זרה' ימשיכו להיות שייכים ללאום הבית שלהם עד אחרון ימיהם. לכן אין בקשר הנישואין עצמו להעיד על שייכות ללאום זה או אחר ואפילו החיים בקרב לאום אחר לא ישנו זאת. לגבי הילדים זה כבר סיפור אחר לגמרי. |
|
||||
|
||||
אין לי נסיון אישי כמו לך, אבל מהכרות עם ישראלים שעזבו ועם לא ישראלים שהצטרפו, זה לא כזה חד משמעי ואני כן רואה מעבר הדרגתי מלאום ללאום. |
|
||||
|
||||
אני דווקא משתדל לא להשליך מהנסיון האישי שלי על נקודת ההשקפה הסובייקטיבית. גם אני סייגתי את עצמי ואמרתי שיש מקרים יוצאי דופן בהם עובר הגר מטאמורפוזה לאומית מושלמת אבל שוב, מדובר במקרים נדירים מאוד לדעתי. מההכרות שלך עם גרים אחרים, במה אתה משתמש על מנת לאמוד את ההטמעה הלאומית שלהם? |
|
||||
|
||||
איך אתה מודד לאומיות אצל בני הלאום? אני רואה את זה בשימוש בשפה הלאומית, בהתחלה רק לאינטרקציה עם הסביבה ואחר כך גם בבית ובסוף אפילו בבלוג שלך שפונה בכלל לבני הלאום הקודם שלך, בהשתתפות בחגים הלאומיים, בגיבוש דעות ועמדות שקשורות למדינה החדשה ובסוף אולי אפילו פעילות במסגרות שונות (חברתית, פוליטית, כלכלית, סביבתית) שקשורות למדינה החדשה. במילה אחת - הזדהות. |
|
||||
|
||||
אבל בלילה, בלילה, אני חולם בספרדית. (-: |
|
||||
|
||||
על קמרון דיאז או על ג'ניפר לופז? |
|
||||
|
||||
על אהבת אמת וזוגיות מפותחת, שבה מספרים לבת הזוג הכל-הכל, ואף פעם לא שוכחים את יום ההולדת שלה. |
|
||||
|
||||
מה האגדה עם יום ההולדת? זה מוטיב מסרטי בולשיט הוליוודיים או שמישהו פה באמת ראה פעם מישהי שעשתה הפגנה בגלל שלא עשו אירוע ממלכתי מיום ההולדת שלה? |
|
||||
|
||||
אם אתה מתעקש להתייחס לזווית האישית שלי הרי שדווקא הנסיון שלי מחזק את הטענה שהשינויים הללו, חשובים ככל שיהיו מבחינה מסויימת, הם עדיין רק שינויים קוסמטיים וטבעיים שאין בינם לשינוי הלאום דבר. הבלוג שלי לא 'פונה לבני הלאום הקודם' כפי שאתה אומר. אני ישראלי שחי ביפן, אני מעורב בקהילה, מפתח קשרים עם בני המקום ואפילו לומד לדבר יפנית אבל כל זה לא עושה אותי יפני. אני מסכים לקשר שאתה יוצר בין הזדהות לשייכות ללאום אבל עצמת ההזדהות לא נמדדת כנראה באמצעים שהזכרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |