|
||||
|
||||
ממש לא ההיפך. אם אני לא אמורה לעשות לחבריי את השנוא עליי - משמע שאני, לפחות, יודעת מה רע להם. לפעמים אפילו יודעת יותר טוב מהם. |
|
||||
|
||||
אם את יודעת מה רע להם, הרי הביטוי היה צ''ל ''אל תעשה לחברך מה ששנוא עליו''. מה שהילל ניסה להגיד הוא שבהעדר ידע ספציפי, הקירוב ההגיוני הוא שאת והחברות שלך נמצאות באותו אזור מבחינת החיבות והשנאות שלכן. |
|
||||
|
||||
אם הן חברות שלי, יש סבירות לא רעה שיהיה לי מידע ספציפי. ואם אין לי מידע כזה, ועדיין בהנחה שמדובר בחברות, אפשר לשאול אותן, לא? |
|
||||
|
||||
הגדרת החברות שלך ושל הלל שונות. בעברית של ימינו יש להניח שהיו משתמשים בביטוי ''לזולתך'' ולא ''לחברך''. |
|
||||
|
||||
וואו, לא הייתי מעלה על דעתי... |
|
||||
|
||||
גם אני לא. אבל יש כאלה שמצליחים במה שאני ואתה1 לא. ___ 1נשנה את העולם |
|
||||
|
||||
אתה יכול לומר את זה על עצמך, אבל אותי אתה לא מכיר. ודאי שאני אשנה את העולם. |
|
||||
|
||||
מה שהילל אמר הוא מה שכתוב. אינך יכול להיות אחראי למה ששנוא עליו כי זאת תהיה השתלטות עליו. לא היית אוהב שהוא יעשה לך את זה ויחליט בשבילך מה שנוא עליך.זה בדיוק מה שהילל אמר. |
|
||||
|
||||
אתה בכל מקרה מחליט בשבילו; במקרה זה, אתה מחליט שמה ששנוא עלייך לא אהוב עליו. |
|
||||
|
||||
נכון. ולפעמים זב סדיוק מה ששנוא עליו. |
|
||||
|
||||
זה בדיוק. (נראה שיש לי בעיה קלה עם הדיוק...) |
|
||||
|
||||
הבעיה היא שלפעמים מה ששנוא עליו זה בדיוק ההפך. |
|
||||
|
||||
נראה לי שמיצינו. יש תובנות בקשר ל"אם אין אני לי, מי לי"? |
|
||||
|
||||
מה, שנוא עליו שאתה לא מחליט בשבילו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |