|
||||
|
||||
גיחת הקאנטרי של בועז מעודה היתה רק גיחה, אבל יש שני מתמודדים העונה שהם בהחלט רוקרים, גם אם במיינסטרים של הרוק. בכל אופן, הסיפור הבאמת מעניין של העונה, מוזיקלית ולא רק, וזה שכנראה בעיקר בגללו אני מכור, הוא מרים טוקאן, המתמודדת הערבייה. היא שרה מיינסטרים של הזמר העברי (דווקא בהתרחקות מפופ מובהק) - ''הכניסיני'' ו''בדרך אל הכפר''. השירה שלה שונה מכפי שאי-פעם שרו זמר עברי, ולטעמי יפה יותר מכפי שמישהו שר אותו כבר איזה שני עשורים. |
|
||||
|
||||
אם לא היית יודע שהיא ערביה, לא הייתה רואה שהיא כזאתי ענוגה, לא הייתה שומע שהיא התלוננה שהיתייחסו אליה לא יפה בגלל ערביותה. גם אז היית שם לב לביצוע שלה או שהיית פוטר אותו כעוד סלסול מזרחי של שירי א"י? |
|
||||
|
||||
יכול להיות שבהאזנה שטחית הייתי פוטר אותו כעוד סלסול וגו', אבל הייתי טועה. צורת השירה שלה שונה מהותית מזו המקובלת אצל זמרים מזרחיים יהודים (וגם לא-מזרחיים, בעשורים האחרונים), נקייה וחפה ממניירות, מחמיאה יותר למילים וללחן. באשר לסלסולים שלה לעומת שלהם - אני אתקשה לנמק זאת, אבל מהדקה הראשונה ששמעתי אותה חשבתי עליהם במונחי צמד המילים שנוהגים לייחס (או לשלול) לעירום בסרטים: מוצדק אמנותית. |
|
||||
|
||||
חבל שאי אפשר לבדוק את זה. טוב שאי אפשר לבדוק את זה, כי מי רוצה לעשות ניסויים אחרי שכבר מצאת מישהי שאתה נהנה לשמוע. |
|
||||
|
||||
קשה לי לחשוב על מישהו שנמצא במיינסטרים המחבק של הרוק הישראלי בתור ''רוקר''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |