|
||||
|
||||
נכתב: "מיניסטריון החינוך היה ל"משרד-הלימוד". ילדים הגדלים בארץ אינם זוכים להתחנך לאור ערכי היהדות המצויים בתנ"ך, בבית-הספר היסודי מלמדים אותם, בנוסח "סיפורי המקרא", טקסט שעבר עיקור של המחשבה והמוסר, ובתיכון מלמדים אותם תנ"ך דרך "ביקורת המקרא" המאוסה. את התוצאות אנו רואים בסקר שפורסם השבוע, על-פיו יותר ממחצית בוגרי התיכון אינם מוצאים כל פסול בתכנון הקריירה שלהם והמשך חייהם בחו"ל!" כישלון מערכת החינוך מביא לירידת בוגריה מן הארץ במובן אחר מזה שהצגת. אני מעוניין להמשיך לדוקטורט. כיום כרוכה שאיפה מעין זו בלימודים בחו"ל, לאור התשתית המחקרית העלובה בארץ. אין זה מקובל לעשות דוקטורט ופוסט-דוק בארץ, לפחות בתחום המדעים המדויקים. עם כל הציונות והרצון הטוב, מדינה החפצה בתשתית טכנולוגית מתקדמת ברמה המחקרית, צריכה להקצות לאקדמיה את המשאבים הנדרשים. במדינות המערב אפשר ללמוד בחינם באוניברסיטה. בארץ השכ"ל גבוה, השירות הצבאי מזנב בסטודנטים, ומעבדות המחקר ברוב השטחים נחותות בהשוואה למקבילותיהן בחו"ל. יש יוצאי-דופן נקודתיים, אך האקדמיה בארץ סובלת מנחיתות כתוצאה מחוסר משאבים, פרי צרות-אופקים ברמה הפוליטית. עובדה זו מצערת במיוחד לאור הפוטנציאל האקדמי הרב הטמון באוכלוסית המדינה. שיעור האקדמאים בארץ עומד על 13%, מעל ומעבר לשיעור המקביל בכל מדינות העולם האחרות. מאה-מאתיים מיליון ש"ח נוספים לאקדמיה היו הופכים את הקערה על פיה. די אם נציין כי ישראל עדיין לא הצטרפה למדינות השותפות לניסויים במאיץ בצרן, למרות התועלת הרבה שתצמח מכך, וההסכמה העקרונית לכך מצד המדינות האחרות. סביר להניח כי כותב המאמר לא יקרא דברים אלה, קוראים אחרים מוזמנים להתייחס. |
|
||||
|
||||
סטודנטים באוניברסיטאות לתואר שלישי: מתמטיקה ומדעי הטבע - סך הכל: 1979 - 1182 1980 - 1292 1981 - 1413 1982 - 1424 ... 1987 - 1614 ... 1992 - 2110 1993 - 2242 1994 - 2297 1995 - 2415 1996 - 2385 1997 - 2466 וכל אלה - הם הלא-מקובלים? כלומר, עכשיו יש בחו"ל יותר מ-3000 דוקטורנטים ישראליים במתמטיקה ובמדעי הטבע? |
|
||||
|
||||
הממם, אפשר לינק למקור? אם יש היום יותר מ-5000 דוקטורנטים ישראלים בסה"כ (ארץ+חו"ל), זה אכן חזון אופטימי מכדי להישמע סביר. יש לך מידע גם על פוסט-דוק? (ניסה הבבון להגן על כבודו העצמי?) (בטרם ייסע להגן על רשיונו בצ. בית-דגן) (כן כן רבותיי, הפשע לא משתלם) |
|
||||
|
||||
את הנתונים תוכל למצוא באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, http://www.cbs.gov.il . אין לי מידע על פוסט-דוק (אולי מישהו יסביר לי פעם מה הקטע עם פוסט-דוק?) |
|
||||
|
||||
רוב תודות, ועתה שאלה לי אליך - בהנחה שמספר הדוקטורנטים לשנה בסימן עליה מתונה בלבד, ובהנחה שדוקטורט ממוצע זה עסק של 3 שנים, נצפה לשטף של כאלף דוקטורים חדשים בשנה. אך אבוי, ע"פ הלמ"ס מספר מקבלי תואר שלישי במתימטיקה ומדעי הטבע הוא כדלקמן (1): 1987 192 1988 198 1989 248 1990 233 1991 205 1992 264 1993 285 1994 294 1995 301 1996 346 1997 323 לי אין הסבר לפער המוזר, אשמח לקבל הצעות מהעדר. מה זה פוסטדוק? מה השאלה? אגב, ניסיתי לקבל אינדיקציה למספר היורדים מן הארץ למטרות לימודים. לא הצלחתי למצוא סטטיסטיקה מתאימה, אך מצאתי מספרים מתמיהים בשיעור היורדים מן הארץ לתקופות של שנה ומעלה (2): 1991 5670 1992 4422 1993 4510 1994 4814 1995 5708 1996 5741 1997 6810 1998 7908 1999 1806 מדוע הצניחה הנ"ל בשנת 99'? יאמר נא הארנב. (1) ראה http://www.cbs.gov.il/data/H1011126143809.csv נ.ב.: לסקרנים - רשיוני נשלל לשלושים יום. רועי - מאחוריך. |
|
||||
|
||||
השאלה היא מה הרעיון בפסוטדוק. לגבי הצניחה - אין לי שמץ מושג, אז עדיף שלא אעלה השערות מטופשות. אגב, לא ידעתי שה-csv הללו מאריכים ימים. מעניין כמה ימים. |
|
||||
|
||||
אני מתאר לעצמי שעבודת פוסט-דוק היא עוד הזדמנות להתעמק במחקר בתחום מסוים ולפרסם עליו מאמרים, מבלי להתכבד מתוקף כך בתואר אקדמאי נוסף. דומני שהשערתי בנידון מבוססת לא יותר משלך, השפן הנחבא אל כובעו. תעלומת הדוקטורים האבודים יכולה לשמש עילה ל'שאל ת'אייל' בפעם הבאה שלמערכת החביבה לא יהיה משהו מעניין לפרסם. (אמר וטמן ראשו בחפירות) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |