|
כבר קיימנו כאן דיון לגבי הרכבת התחתית בת"א. קשה לי להאמין שזה כלכלי, אבל הייתי שמח לתת להם לנסות; כמובן, הדבר תלוי גם בשאלה מה הדרישות הצנועות שלהם כדי להפוך את הדבר לכדאי עבורם.
כתבתי קודם שבצירים המרכזיים יש ביקוש גבוה ורבים ישמחו להפעיל שם תח"צ, ואילו באזורים המרוחקים הענין לא כלכלי. השיטה הקיימת מתנה פתיחת קווים מבוקשים בהחזקת קווים בעלי ביקוש נמוך, ולמעשה מסבסדת את הקוים בעלי הביקוש הנמוך בעזרת אלה שהביקוש להם גבוה. מי שמציע להחליף את השיטה צריך לומר איזה פתרון הוא מציע גם לאזורים המרוחקים ולישובים הקטנים.
נכון, אגד ודן צריכים לעמוד בתנאי הזכיון מבחינת המסלולים, לוחות הזמנים והמחירים כמו גם בתנאים אחרים (למשל סטנדרטים של שרות, דרישות רישוי ובטיחות וכיו"ב). אז מה? ערוץ 2 אינו גוף ממשלתי רק מפני שהוא פועל על פי תנאי זכיון מסוימים.
|
|