בתשובה לגילי, 13/05/07 1:55
443265
מה לא הגיוני בשיקולים של כבוד וגאווה לאומית? באותה מידה אפשר לומר שהשיקול הכלכלי, בתור שיקול בודד או עיקרי, הוא שיקול לא הגיוני.
443273
השיקול הכלכלי כשיקול רציונלי קיבל מעמד של אקסיומה.
זה שאפשר לכמת אותו ולבטא חלק ממנו במיספרים, אינו עושה אותו יותר רציונאלי מגורמים אחרים שמניעים אותנו וכמובן שהאקסיומה איננה אקסיומה כלל.
443319
את צודקת עקרונית. אבל אני מניח שאם מכל בחינה אחרת העיסקה היא משתלמת לסוריה, אזי הרגשות האלה הם למעשה ריקים מתוכן ממשי, וככאלה הם ודאי ניתנים לביטול ע''י הצגה נכונה של הדברים (רציתי לכתוב מניפולציה, אבל למעשה הרעיון שמדובר כאן בפגיעה בגאווה הלאומית דווקא הוא זה שיסודו ברעיונות מוטעים, שלא לומר מניפולציה (למשל שבאופן זה סוריה מודה בנחיתותה על פני ישראל, או שהגולן הוא בעל ערך כל כך מיוחד עבור סוריה כמו שמציגים אותו, וכו'))
443351
שוב אתה חוזר לאותה אי-הבנה עקרונית: "אם מכל בחינה אחרת העיסקה היא משתלמת לסוריה, אזי הרגשות האלה הם למעשה ריקים מתוכן ממשי". אם מכל בחינה אחרת העיסקה משתלמת לך אז הרגשות שלך כלפי הבת שלך הופכים פתאום לריקים מתוכן ממשי? להפך. מה שטוענת העפרונית היא שהרגשות האלה הם בעלי ערך ממשי לא פחות, ואולי יותר, מכמה מתנ"סים או מהזכות הגדולה לפתוח בסוריה סניפים של מקדונלד'ס ופיצה האט. הכוונה היא לערך לבני אדם, לא למחשבים.
443435
אני שב וטוען שניתן להתגבר עליהם ע''י הצגה נכונה של הדברים
443524
(רק כדי להבהיר - אני לא טוען שלגאווה הלאומית אין ערך, ואתה יודע מה, אני אפילו לא טוען שאפשר למכור אותה תמורת כסף. התכוונתי שהיא לא צריכה להיפגע עקב ביצעו עסקה שמשתלמת לסוריה)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים