|
אם מצאת את תגובתי 'מוזרה' הרי זה בגלל שמדובר בהמשך לפתיל אחר מדיון ישן (אם אני לא טועה, מדובר באותו דיון שגרם לאסתי להפסיק לקרוא את מאו הקטן). התגובה שלי בדיון זה לא נועדה לעורר וויכוח או להתעמת בנוגע לנקודות עקרוניות אלא להזכיר לאנשים מיהו ומהו מאו (לקרוא במבטא חתולי) - אנטישם גזען המצטט מניפסטים שנכתבו על ידי גדולי הרוצחים בהסטוריה האנושית כתחליף לעומק רעיוני. האמת היא שגם אני לא קורא את מאו והסתפקתי רק בתגובה הראשונה שלו ובשורה הראשונה מהתגובה השנייה על מנת למצוא את החורים במשנתו וכרגיל לא התאכזבתי.
כמוך, אני חושב שחשוב ללמוד ולהבין את נקודת המבט של 'האויב' כאשר מדובר באנשים כמו חאלידי ואף אדוארד סעיד שהעלה לי את הסעיף ואני מנהל כאן במיאזאקי וויכוחים עם מורה מצרי שלא משמיע בדיוק דעות שתמצא בנאומים רשמיים של יום העצמאות אבל יש לי גם קו אדום או אולי אינסטינקט השרדות מפותח יותר וישנם אנשים כמו פעילים נאו נאצים, יפנים אנטישמים ופסאדו-טוקטואלים כמו מאו שאת הדיון איתם אני מנהל רק בעזרת אלת בייסבול. אני מאוד מעריך את סבלנותך והסקרנות האינטלקטואלית שלך המביאות אותך לקיים דו שיח של חירשים עם מאו אך לא לכולנו יש את הכלים לכך :-)
|
|