בתשובה לעומר גולדמן, 08/04/07 2:04
וולטאנשאואונג 438315
זה מושג יונגיאני, כפי שכתבתי, או כפי שהוא מגדיר אותו "היפותזה [על העולם] ולא עיקרי אמונה," יותר מאשר סתם "תפיסת עולם." אנחנו מעצבים מערכת תפיסות של העולם, כשהתמונה העולה מהתפיסה הזו מהווה את העולם עבורינו. היחס הלא מודע שלנו לעולם, המערכות ה"אוטומטיות" המגיבות ובונות את תפיסת עולם, אותם מניעים, תשוקות, כוונות, (הגנטיקה), עומדים בבסיס האופן בו אנחנו תופסים (מלשון קונספציה) את העולם. אך רק משאנחנו נעשים מודעים ליחס הלא-מודע הזה, עולה אותו "וולטאנשאואונג." תפישת העולם (כך! מילולית ומושגית) משתנה עם השתנות העולם שסביבנו, אך תפישת העולם גם תואמת ומשקפת את המבנה הפנימי שלנו. לכן הבעיה שלנו היא להחליט אם שינויים בתפיסה מייצגים שינויים בעולם או שינויים פנימיים בנו.

יונג כותב שלמושג "פילוסופיה" יש משמעות דומה, אלא שהפילוסופיה מוגבלת רק למימד האינטלקטואלי, בשעה ש-וולטאנשאואונג מקיף מגוון גדול של התיחסויות לעולם, כולל אידאלים, רומנטיקה, פילוסופיה, אסתטיקה, ריאליזם וכו'.

אני מקווה שכך המושג יותר מובן בהקשר למאמר. אם לא, תמיד כמובן תוכל להעזר בפרשנות המיוחדת של האלמוני שבהמשך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים