|
||||
|
||||
לא נראה לי שהבעיה היא "מה המדינה יכולה לעשות בשבילך". לפחות לא בשכבות הביניים ומעלה. הבעיה שם היא שכשבודקים את היידע צריך, בעצם, לבדוק את האמהות - לא את התלמידים. ההורים מעורבים היום בלימודי ילדיהם פי כמה מבעבר, כאשר בחלקו המעורבות מתבטאת בלחץ על המורים להעלות מיונים, אבל בחלקו גם משום שהציונים ניתנים, במקרים רבים להם עצמם (להורים). "כמה תקחי על פרויקט גמר בהיסטוריה"? שאלה אותי אם לתלמיד בסוף תיכון. "אני הייתי עושה לו אותו ברצון, אבל ממש אין לי זמן עכשיו". ואמא אחרת אמרה "בטח שאמא של עמי (שם בדוי) מרוצה שהוא עובד עם דני (בנה של הדוברת, שם בדוי). למה שלא תהיה מרוצה? היא לא משקיעה בזה כלום. אני עשיתי להם את כל העבודה בעצמי"... |
|
||||
|
||||
ההורים שאת מתארת באמת עוזרים לילדים ל''התגלגל'' במערכת החינוך. בסוף הם מגיעים לבחינות הבגרות בלי לדעת כלום - ושם ההורים כבר לא יכולים להחליף אותם. אז דורשים מהמדינה שתוריד את רמת הבחינות , כי זה לא ''הוגן'' שתלמידים לא יקבלו תעודת בגרות ולא יתקבלו לאוניברסיטה. |
|
||||
|
||||
לא, לא. הילדים הספציפיים האלה עוברים את הבגרות בכל זאת - הם מוכשרים בהחלט. רק חסרים להם הרגלי לימוד והרבה תרבות כללית, גם כשבתיהם מוצפים בשני אלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |