|
||||
|
||||
איזה מן מאמר מקושקש. באמת שרוב הזמן אני קוראת כאן דברי טעם מרתקים, אבל דווקא בלבול ביצים שכזה הביא אותי להגיב. לא שיש לי איזשהי תמיכה בפאגניזם או בחבורת נשים מלהגות ומשפריצות דם זו על זו סביב לאש באישון לילה - אבל לבוא ולקרוא לזה לא מוסרי ובאותה הנשימה לרמוז שהדת המסורתית טובה יותר? כל הדתות נוצרו במטרה אחת ויחידה וזאת להעניק תכלית לקיומנו העלוב. אף אחת אינה טובה יותר מרעותה או נבדלת ממנה ולכל אחת בלא יוצאת מן הכלל חסרונותיה העצומים והאיומים. מאמר כזה, הבז לאישה שרוצה להמציא לעצמה דת [ולה זכות מלאה לעשות כך, כל עוד אינה פוגעת באיש] הוא לא רק לא צודק ועיוור, אלא חסר טעם. |
|
||||
|
||||
אמנם המאמר והתגובות המרנינות כבר עברו מזמן את חוק ההתיישנות, אבל לא יכולתי שלא לבוא לבקר ולגחך חזרה... הכתבה מזעזעת אך ורק מאחר והיא מציגה בבוז ורשעות יופי של טקסיות וחיבור מחודש של נשים אל גופן ואל האדמה ממנה נוצרנו כולנו... באותה מידה אפשר לבוז לאישה שתתרגל יוגה באמצע הרחוב, אבל אם היא הייתה מעשנת סיגריות בשרשרת כולם היו בטוחים שהיא נורמלית לחלוטין... ואם מישהי הייתה תוחבת עטיפות של ארטיקים לכיסיהם של אותם ילדים שהשליכו אותם כי לימדו אותם שאין שום ערך בעולם ודבר לא משנה, גם אז הייתה מכונה מטורפת. ודאי וודאי אם אותה אישה מתחברת למהות נשימתה, נשמתה ועצמיותה במקום חלילה לאפשר לעצמה לגווע בעולם ההולך ומאבד תקווה ומשמעות, אם הייתה חולה או דיכאונית, פשוט היו נותנים לה עוד כדור ומחכים שזה יעבור ומזילים דמעה אם היא הייתה גוועת או מתאבדת. עצוב ומעורר רחמים שדווקא כל אותם דברים אשר מאפשרים לאנשים ו/או לנשים למצוא ערך ומשמעות בקיום האנושי, גורם לכל-כך הרבה התלהמות... על שום מה ולמה? יבדוק אותו כותב מאמר וחבר מגיביו ומגיבותיו מה יש בטקסיות הנשית שמעורר כל-כך הרבה רתיעה ואימה? בורות! בורות ואטימות הלב. ותו לא... פטפוטי שכל מעולם לא עזרו לשנות את העולם, ואהבת האדם והאדמה הם ממש לא אלה אשר הביאו להתמוטטות החברה המודרנית... אשר בהחלט לא יזיק לה להתמוטט ולהיוולד מחדש ביקום יפה יותר מזה שסביבנו. ליל מנוחה ושבת שלום לכולנו. אמן! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |