בתשובה להאייל המזוקן, 11/11/01 0:18
שאלה לי אליכם 42862
הירואיץ הוא חומר, חומר אינו 'מוסרי' או 'לא מוסרי'. אני לא רוצה לרפד את החברה שלי בצרכני הירואיץ, קרי בנרקומנים ששגרת יומם כוללת הזרקת מנות אושר מזוקקות (גם אם בלתי מזיקות) לוריד. כאמור, הירואיץ ממכר לפחות כהירואין / ניקוטין, משמע צרכניו הם משתמשים המכורים לסם, ולכן ראויים להיקרא נרקומנים. זוהי הגדרה גנרית, ואין לשלול את המשמעויות המוסריות הנלוות לה.

כדי להרגיע את הרוחות אזכיר כי לעולם אינך נדרש לקבל את המוסר שלי, קל וחומר את אמירותיי לגבי הרצוי. אדרבה, אם תאמר שהמצב הרצוי מבחינתך הוא חברה שורצת נרקומנים, אין מקום לחילופי מהלומות אינטלקטואליות עקרות בינינו. לכל היותר אוכל להציג את תפיסתך המוסרית באור שלילי בעיני הקורא המצוי, דיאלוג מפרה לא יצא מזה.

מאידך, החברה נוטלת לעצמה את הרשות להנחיל דרך בי"ס ערכים לדור העתיד שלה. אבקש לא לסטות לדיון אם אמנם מערכת החינוך מצליחה לעמוד במטרות הערכיות שמציבה לה החברה, ולחמוק באלגנטיות (לעת עתה לפחות) מדבריו של ס. יזהר כי לא ניתן לחנך לערכים. אם הלך הרוחות בחברה הוא כי חיים ממנה למנה אינם צורת חיים רצויה, ואינה מועילה לזולת, או-אז עשויה להתקבל החלטה לחנך בבי"ס כנגד הירואיץ. אחזור לדוגמת ההימורים - עד כדי אובדן אצבעות מזדמן, אין להם נזקים בריאותיים ישירים, ובכ"ז החברה מחליטה לאסור עליהם באופן כמעט מוחלט, ולחנך את הנוער בהתאם. כל זאת - מבלי להתיימר להיות בעצמי מדריך מוסר.

העובדה שתופעה שלילית מסוימת אינה עתידה להיעלם אינה מחייבת לגליזציה שלה, ותרשה לי לא להשתפך בדוגמאות רטוריות מעולם הפלילים (הימורים ורצח, למשל). לגליזציה של זנות עשויה אולי למזער נזקים לציבור הזונות (אני לא רוצה לסטות לדיון הזה either), אך לדעתי הנגישות הגוברת למין בתשלום לא תיטיב עם החברה בכללותה.

אם אתה מוכן לקבל איסור על שידורי סרטי סנאפ או פדופיליה, למרות ששכנך בחר אישית בג'ק המרטש כמורו הרוחני לחיים, לא תוכל להציג את האיסור על שידורי פורנו כמשהו יוצא-דופן. כולה אני, שולמית אלוני וחברינו מן הסיעות יראות-השמים מעבירים את הקו טיפה לפניך. הטיעונים דומים - תעשיית הפורנו מביאה לשיעבוד השחקניות, משפילה את ציבור הנשים, עשויה להביא לתקיפות מיניות רבות יותר של נשים (לא לסטות לשם, תודה), וכו'. וחוץ מזה, אם אתה כ"כ רוצה לצפות במהדורה הדיגיטלית של 'צמאה לזיון מאחור 2', תוכל לפנות לוידאומט הקרוב חמוש בכרטיס אשראי, מהלך שילדי ההיפותטי הקט והפותה לא יוכל לעשות בזפזופ תמים בין הערוצים. גם כאן החברה נוטלת לעצמה את הרשות לשלול מ'יס' את החירות להעלות ערוצים פורנוגרפיים לשידור בארצנו, מהלך לגיטימי בכל מדינה ריבונית.

ולסיכום, התייחסות לעניין השקפותיי המשטריות. על סקלת רודנות-אנרכיזם, ניתן להניח כי שחרור כל האסירים לאלתר מכל בתי הכלא והמעצר יקרב את החברה אל הקוטב האנרכיסטי. האם כאנרכיסט עלי לסייע לפושעים לחמוק מכלאם בכל הזדמנות שתיקרה לי? האם עלי לצדד במתן חנינה לדרעי? התשובה, לדעתי, שלילית.
המעוניינים להעמיק בדיון על אנרכיזם מוזמנים תחילה לעיין בהתבטאויותיי השונות באייל בנושא. את אלה ניתן למצוא בחיפוש מהיר או בדף הפרסומים באתרי האישי. הבהרה לעצלנים - אני סבור כי אנרכיזם הוא המשטר האופטימלי לחברה האנושית. אני לא חושב שאזכה אי-פעם לחיות באנרכיה ראויה לשמה. דמויות ציוריות אחרות שהציגו עצמן באייל כאנרכיסטיות, התגלו בפשרנותן הצבועה כאשר, בהיעדר דרך ידועה להביא לאנרכיזם בר-קיימא מן המצב הקיים, הסתפקו בכפיית שעטנז רדיקלי מוזר של אנרכיזם וטרוריזם רודני כנגד הציבור הרחב. בדיון הזוי במיוחד ניסה אחד מהם אף לשדל אותי להצטרף ל'חזית הרדיקלית הפציפיסטית' או משהו דומה, והרי הדברים כתובים על ארכיון האייל. למותר לציין שגופים חוץ-אייליים המתקראים אנרכיסטיים, כדוגמת הבריגדה האנרכיסטית של הגליל המערבי ושאר מרעין בישין, אינם ראויים להתהדר אלא במכונת צילום עם דפים שאבא מפלח מהעבודה, ומעיין יצירתי דלוח ומעופש במיוחד. השירים ילדותיים, החיבורים עילגים, והמאמרים המתורגמים שטחיים עד כדי גיחוך. אלמן ישראל פאנק, ולי זה לא אכפת.

לאחר חיבורה לתלפיות של תגובה זו נתקלתי גם בתגובתו של רועי. לדעתי תשובתי למזוקן האלמוני עונה על מרבית השאלות שהצגת, רועי. למותר לציין כי תמיד שמורה לך הרשות להחליט מה טוב בשבילך ואיזה מוסר אתה בוחר לעצמך. אם תחליט להתמסטל לי מול החלון, אכבד את החלטתך, וסביר להניח שגם אקרא למשטרה. זהו טיבה של חברה מתוקנת, ובפרט - זו טיבה של דמוקרטיה. בפרט, אם לא מתאים לך לחיות בחברה דמוקרטית אשר קיבלה באופן דמוקרטי החלטה לאסור עליך לעבוד בשבת, קיימות חברות אלטרנטיביות לבחירתך. אין ברצוני להראות לך את הדלת, אך אאחל לך בכנות הצלחה.
שאלה לי אליכם 42910
טוב אז בהחלט השבת למה ששאל המזוקן אבל לא למה שאני שאלתי או הגבתי.
אני ביצאתי הפרדה בין מספר נושאים שהעלתה אולם אתה החלט להשאיר את הנושאים כמכלול.

בין מה שאתה רוצה כפרט ולבין מה שרוצה החברה כרוב (בצורה הדמוקרטית) עדיין לא אומר ששניכם רשאיים עף על פי אופן פעולת הדמוקרטיה לכפות את הערכים שלכם עלי.
חלק מהדמוקרטיה הוא גם יחס למיעוט אשר מעוניין לעשות דברים שלהם הרוב לא מסכים, וכל זאת מבלי שהוא פוגע ברוב. (דוגמת עישון החשיש) עובדתית עישנתי יותר מפעם אחת, עובדתית לא פגעתי בחברה בגלל עישון זה אפילו פעם אחת (כמובן שגם ביחיד לא פגעתי)
החברה מקבלת את זה שהסיגריה ממכרת וגורמת לצרות שונות ומשונות, היא אפילו מחייבת את חברות הטבק לפרסם את זה על כל מודעה בעיתון, אולם היא לא אוסרת שימוש בהן למרות שהן פוגעות גם במיעוט הלא מעשן (אולי רוב האנשים לא מעשנים לא יודע).

החברה מקבלת את זה שלקבוצות שונות באוכלוסיה יש מוסר\ערכים שונים אולם היא נותנת להן זכויות רק אם הן קבוצות בעלות כוח בדרך כלל עם קשר מלא לגודלן ולא לאופי טיעוניים. ואו לתת להם הזדמנות שווה.
והינה יש בארץ קבוצה כזאת שלא פוגעת באוכלוסיה של כמות גדולה מאות של אנשים שערכיה שונים משל הרוב אולם הרוב מסרב להתייחס אליה, יש למעלה ממאה אלף אנשים בארץ שמעשנים מריחואנה, האם יש זכות לרוב לפגוע בהם בשם הדימוקרטיה? אולי יש להם בשם הדמגוגיה אבל בטח שלא בשם הדמוקרטיה , דבר שהסברתי אותו כבר בתחילת התגובה.

העלת את דוגמת ההימורים והינה הפלא ופלא במדינה שבה אסורים ההימורים ישנו מפעל הימורים ענק חוקי שנשלט על ידי המדינה (מפעל הפיס, טוטו לוטו ושאר חברים) האם המדינה אסרה על הימורים בגלל שאינם מוסרים או בגלל ערכיה? או שמה יש סיבות אחרות פה? ועם כן מדוע היא מאשרת ומפרסמת בכל מקום את רשות ההימורים החוקית שלה?
האם המדינה מלמדת אותנו שהימורים זה רע או טוב? או שאולי היא אומרת לנו שהימוריים כל עוד מדובר במדינה זה בסדר ואילו כאשר מדובר בידיים פרטיות זה לא בסדר?

ביחס לפיסקה הבאה שלך.
כל שאתה צריך הוא להביא לנו הסבר מדוע לדעתך מין ממוסד יפגע בחברה. כאשר אתה יודע כי הדבר קיים מימים ימימה גם במדינה וגם מחוצה לה ואין כל דרך למנוע את זה. (כמו כן הסבר איך ניפגע עד היום המדינה מנושא זה שאף שהיה לא חוקי פרח ועודו פורח היטב.)

היחס לנושא שידורי הפורנו.
אתה הקצנת את זה לכיוון הפידופליה ואני הבאתי את זה לצד השני, מדוע חזה של אישה מותר לראות? מדוע יריות מותר לראות ואילו את הצבע האדום של הדם אסור?
בתעשית הפורנו יש רבות מאוד שעושות את זה מרצונן החופשי, אינן מרגישות מושפלות באיזו שהיא צורה ואפילו נלחמות אחת בשניה על מנת להוכיח כי הן טובות יותר (לא מזמן היה משפט שבו טענו שתיים מהכוכבות כי הן מקום ראשון בכניסות לאתר שלהן ובית המשפט היה צריך לקבוע מי מהן צודקת.
אצל יצפאן בתוכנית בערוץ 3 התארחה כוכבת פורנו שהסבירה כי זה לא פוגע בה או בכל אחד אחר וכי היא עושה זאת מרצון.
אני יצא לי לראות כבר בבית הספר סרט כחול שהביא אחד מחברי לכיתה, הדבר לא גרם לי לזלזל בנשים ועד היום אינו גורם לי לכך, ואו לקיפת נשים.
הטענה כי זה גורם לכך היא שטוטית כי במידה ואכן היה גורם לכך הרי שזה לא היה חוקי לחלוטין ואי אפשר היה לרדת לקצה הרחוב על מנת להכיר סרט זה או אחר.
איש לא מחייב אותך לצפות בערוצי הפורנו ואתה יכול ומוזמן לא לבחור כחלק מהחבילה שאתה רוחש את הערוצים הללו, אולם מי שכן רוצה לראות ולא לרדת לרחוב ומוכן לשלם על כך לחברות הכבלים ולא לחברה שמפעילה את וודיומאט אין סיבה שאתה או החברה תימנעו זאת ממנו.
מה גם שהיום דרך ה'נט הגישה לסרטים פתוחה לחלוטין לכל שכבות הגיל כולל ילדים ואין דרך לחסום אותה.

ולפיסקה האחרונה שהעלתה מעט את חמתי.
כל מאוד לשלוח את כל מי שלא מסכים אם הדרך שבה הארץ מנוהלת למקום אחר, אבל צר לי זה המקום שלי, וזה שאני לא יכול לשנות אותו לטובתי עדיין לא אומר שאלך למקום אחר.
במידה ואחליט לעשן מתחת לחלונך רוב הסיכויים שלא תדע כלל שאני מעשן שם מריחואנה אלא עם כן אתה מכיר את הריח, כמו כן רוב הסיכויים שעד שתגיע משטרה אני מזמן כבר אסיים את העישון.
הטענה שלך ויתכן בגלל חוסר ההבנה של חלק ממהותו של משטר דמוקרטי פסולה. לא שולחים במשטר דמוקרטי את מי שלא מוצא כן בעיניו המשטר לארץ אחרת , אלא בודקים את טענותיו ובמידה והוא צודק משנים את חוק כל עוד הוא לא פוגע ברוב.
החברה שקיבלה את ההחלטה שלא לתת לי לעבוד בשבת היא חברה שנסחטה על ידי חלקים אחרים באותה החברה. אותה החברה ממשיכה להסחט בלא הפסקה על ידי מיעוטים שונים אשר מושכים את החבל לכיוונים שונים ומשונים אשר חלקם כלל לא חושב שהדמוקרטיה טובה כלל אלא עם כן היא משרתת אותו.

במידה ואכן היו המפלגות מצהירות לפני הבחירות כי הן לא יעשו ככה וכן יעשו אחרת והיו מתייחסות לכל הנושאים דרך סמים פורנו עבודה בשבת וכדומה היית יכול לומר כי זה מה שהעם בחר, אולם בשנים האחרונות (אילו השנים שאני עוקב אחרי המצב) החברה מתייחסת בבחירות למיעוט נושאים הקשור בדרך כלל במצב הבטחוני מבלי שהיא מקבלת תשובות לשאר הנושאים העומדים על הפרק ואשר משפיעים עלינו כפרטים.
כל הצאות החוק שמועלות על ידי חכים ואו סיעות שונות כלל לא עמדו ונבחנו דרך עין הציבור לפני הבחירות, וכל עוד לא נותנים לי לבחור לפי אילו אני לא מקבל את החלטותיהם בצורה אוטומטית.
שאלה לי אליכם 42920
צר לי על כך שהעלתי את חמתך, לא כיוונתי לכך. בסה"כ התכוונתי לומר כי קיימות החלטות רוב במדינה דמוקרטית העשויות לרדת לחייך הפרטיים, ואף להתקבל בדרך שאינה מקובלת עליך, ובכ"ז שומה עליך לציית להן בחרון. במקרים קיצוניים של חוסר הסכמה לגזירות השלטון רשאי האזרח לבחור לעצמו חברה חלופית, עד אז עליו לציית לחוק. לא אוכל לעמוד על ריח הצינגלה המנשב ממך, אך איני רוצה לראות נרקומנים או מזרקים מתגוללים בחצרי, וכל עוד החוק לצדי אדווח בשעת הצורך לרשויות.

הדיון הנוכחי נגע להרואיץ, אתה נחפזת לייחסו גם לסיגריות הפותות מעברך. בכל אופן איננו עוסקים בדברים שלהם הרוב לא מסכים אך אינם פוגעים בו אלא בעבירות על החוק המפורש. גם אני לא פגעתי באף אחד כשנסעתי בכביש ריק במהירות כפולה מהמותרת (182 קמ"ש), ולדעתי גם לא סיכנתי את עצמי או את הנוסעים מעבר לסכנות הכרוכות בכל נסיעה. עם זאת, אני מכיר בעובדה שעברתי על החוק. האם אתה מודה בכך שאתה עבריין?

כדי להנמיך מעט את הטון אודה כי הזדמן לי לצפות בסרטי פורנו, ולבחורה עמה אני מתרועע הזדמן להתנסות בעברה בסמים קלים. ניחא. הדעה הרווחת עודנה כי תעשיית הפורנו מערבת ניצול מחפיר של נשים, ומקרים ידועים של תקיפות מיניות בעקבות צפיה בסרטים כחולים מקשים עלי לקבל את שיפוטך כי הטענה שטותית. אזכיר לך כי גם האונס המחריד שבוצע ביערות הכרמל ע"י שני נערים לאחר שצפו בסרטי פורנו קשה לא הביא לאיסור גורף על השאלת סרטים כאלה.
כיום מותר לשדר חזה נשי חשוף ואסור לשדר פדופיליה. לא אני קבעתי ולא אני מתנגד, אל תשאל אותי מדוע הנורמות הן כאלה ולא אחרות. אני אגב עוקב בעניין אחר הלגיטימציה הזוחלת להקרנת זרגים בקולנוע ובטלויזיה. עד כה ראיתי אחד ב'מת לצעוק' ולהבדיל ב'כולם ביחד' המשובח.
אני והכנסת לא רוצים פורנו מוסדר בטלויזיה, ונימוקינו עמנו. כן, שמענו על ערוץ האופנה. כן, סיפרו לנו על התוכניות ה'ארוטיות' בערוץ 3 ועל הסרט בימי חמישי בלילה בערוץ 4 (זה עדיין קיים?). כן, שמענו שכל זאטוט שיודע להפעיל מנוע חיפוש ומזהה את המילה 'Enter' מסוגל לשזוף עיניו בפורנו לסוגיו. זו ההחלטה הדמוקרטית שהתקבלה, וכפי שנאמר לערן - תתמודד.

"לא שולחים במשטר דמוקרטי את מי שלא מוצא כן בעיניו המשטר לארץ אחרת , אלא בודקים את טענותיו ובמידה והוא צודק משנים את חוק כל עוד הוא לא פוגע ברוב."
את החוק משנים לפי החלטות רוב של נציגי הציבור. לא משנים חוק לפי בדיקת טענותיו המוצדקות של כל אזרח. ולראיה - בישראל מתקיימות בחירות ולא משאלי-עם. בבחירות נבחרים אנשים, במשאל - דעות. . ככה זה בדמוקרטיה יצוגית, הייתי מציע לך להתחיל לקבל את החלטות הכנסת. איך אני בהבנת המשטר?
שאלה לי אליכם 43004
זה בסדר חמתי נעלמה לה עם השפעת שאחזה בי. (מי יודע אולי החום העלה את חמתי יותר בקלות)

נעבור פיסקה פיסקה ואני עף אוסיף מספרים למקרה ותרצה להגיב על מנת שיהיה לשנינו נוח יותר.

1. הפיסקה הראשונה שלך מתחלקת לשני חלקים. חובת האזרח במדינה לעשות את מה שאומר החוק ובהמשך נושא המנרקומנים הגרים מתחת לביתך.
נתחיל בחלק הראשון. דוגמה: חוק חופש העיסוק קובע שמותר לכל אדם לעבוד בכל אשר ירצה איך שהוא רוצה מתי שהוא רוצה במגבלות מעטות מאוד (בעיקר מגבלות גיל וניצול אם אני זוכר נכון), חוק זה הוא חוק יסוד. חוק חופש האדם וחירותו (ברח לי השם המדויק שלו) קובע כי זכותו של אדם לעשות כרצונו כל עוד הוא לא פוגע בחברה וכן כי אסור על החברה למנוע ממנו לעשות את מעשיו אילו. גם זה הוא חוק יסוד. (חוק יסוד הוא חוק שגובר על חוקים אחרים פשוטים יותר) עכשיו המדינה החליטה מצד אחד לתת לי את החירויות הללו אולם מצד שני למנוע ממני לעבוד בשבת, האם אין פה סתירה? אכן יש, ואם כך האם מותר לי לעבוד או שלמדינה מותר למנוע ממני את חופש העבודה שלי?
עניתי די בהרחבה בנושא הרוב בצורה הדמוקרטית שלו. הרוב בדמוקרטיה חייב להתחשב במיעוט, זה חלק לא נפרד מהדמוקרטיה.
הטענה כי האזרח חייב לציית לחוק גם כן אינה מקובלת עלי ולו מהסיבה שאני דורש מהמחוקק קודם כל לציית לחוק ורק אז לדרוש את אותו הדבר ממני (והוא לא, יש לי מספיק דוגמאות) אבל האם במידה והאזרח לא יציית לחוק המדינה תהפוך לאנרכיה? אני לא חושב. לך לכביש המהיר הקרוב למקום מגוריך סע ברכב במהירות 90 וראה כמה אנשים עוברים על החוק. האם יש בכביש אנרכיה? האם האנשים הללו לא מחוייבים לעשות את שהחוק אומר. אז כן האנשים מחוייבים אולם היות והחוק הזה כמו חוקים אחרים הוא טיפשי , יחס האדם או האזרח אליו הוא כיחס לטפשי, להבדיל מהצבא החוק למרות יובשו לא ניתן להיות קיים מבלי שיש לו גב כל שהוא ואי איזה היגיון. אחרת האזרח הקטן ימרוד, מה שאכן עושים יום יום אלפי נהגים בארץ והחוק סורד.

לחלק השני של הפיסקה, לא תצטרך לראות אותי מעשן או את הנרקומן עושה זאת מתחת לביתך מהסיבה הפשוטה שאנו נעשה זאת בבית קפה איפה שיהיה חוקי הדבר או בביתינו, אין לי סיבה להתחבא מתחת לחלון שלך כאשר הנושא חוקי.

2. הדיון הראשי הוא בנושא סמים קלים וכל תגובה מושכת אותו לנושא זה או אחר שקרובים אליו. (שים לב כמה בחלקים מן הדיונים פה התרחק הנושא לחלוטין מהנושא העיקרי) למרות שכבר הגבתי על נושא החוק המפורש, הרי שבמידה ואכן בשעה 2 בלילה תנהג במהירות 182 קמ"ש מבלי שזה יסכן איש הרי שאני לא רואה סיבה להגביל את מהירות הנהיגה שלך, ראה את גרמניה שם נוהגים גם במהירות גבוה יותר והעולם סב על צירו. שוב זה שהמחוקק לא בחר לשמוע את דעת הבוחרים שלו למעט בנושאים קצרים וצרים עד מאוד (בעיקר שלום וביטחון) לא נותן לא זכות להחליט בשבילי בדברים שעליהם הוא לא אמר את דעתו. במידה והוא רוצה להצביע בשמי ובשם שאר בוחריו בנושא כל שהו הרי שמוטב שישאל את אילו שבחרו בו.

אני בהחלט מודה אני עבריין, אני עובר על החוק כמעט מידי יום ביומו עם עוד אלפי אנשים אחרים אולם איש אינו ניזוק מזה מלבד העומס המיותר שנופל על המשטרה במלחמה בנו ובאילו שמוכרים את החומרים הללו.

3.הדעה הרווחת הייתה פעם שהעולם לא עגול וכי השמש מסתובבת סביב כדור הארץ ולא הפוך, זה בערך מה שדעתי על הדעה הרווחת. יש לך דעה בנושא כל שהוא בסס אותה על נתוניים ולא על זה שכולם אומרים ש... אז גם אני אומר ש... הדעה הרווחת ניזונה מהרבה מאוד דיסאינפורמציה שמגיע ממקומות רבים כמו נציגי דתות במקומות שונים (מה לעשות הדת מתנגדת לזנות בכל מקום) אני לא טוען שאין ניצול אולם היחס של הדעה הרווחת הוא שכל אישה שבחרה לעבוד בזנות היא מנוצלת. צר לי אבל אני רואה איך הגבר מנוצל על ידי כך שהוא צריך לשלם כסף בעבור דבר שרוב האנשים עושים פעם בכמה זמן בחינם.
זה שהיו מקרים אילו ואחרים אינו מצביע על תופעה קבועה, במידה והיו מגיעים למסקנה כי אכן הפונוגרפיה גורמת לא. או לב. אז היו פועלים נגדה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים (או במילים אחרות היו מחסלים אותה בכל צורה שיש , בצורה דומה למה שקורה עם סרטים פדופילים. אולם היות והגיעו למסקנה כי לא כך הדבר הרי שאין שום סיבה להקשות עלי או על אחר להגיע לדבר שאנו מעוניינים בו. (או איך שאמר ההו בפרסומת , תן סיבה).
זה זו ההחלטה הדמוקרטית שנתקבלה שוב אינו אומר דבר מלבד זה שלכמה אנשים ניתן יותר מידי כוח להחליט עבור אוכלוסיות שלמות שמעונינות בדברים אחרים ממה שהן הצביעו בשבילו, או במילים אחרות שוב לא שמעתי את שרון אומר בבחירות כי הוא ימנה מyes לשדר סרטים ארוטים, ועל כן אין לא זכות לעשות זאת אחרי הבחירות.
(יש לכם נימוקים דברו אני מוכן לשמוע ותנו לי להשמיע את טענותי ואז נראה מה המצב, אולם קיום הם כלל לא עונים לי למה אלא טוענים כמוך,"אתה נתת לנו את הכוח אנחנו נשתמש בו איך שנרצה וכמה שנרצה ובצורה שנרצה, ואם יש לך בעיה אם זה אז אנחנו נעשה חוק שיכניס אותך לכלא על זה שיש לך בעיה עם זה" פשוט וכל (גם עם קצת מוקצן במכוון).

4. פיסקה אחרונה.
בין זה שלא מתקיימים משעלי עם ובין זה שזה מה שראוי או לא אין קשר. אולי באמת הגיע הזמן למשאלי עם על מנת שנראה באמת מה רוצה החברה, (לא שזה יהיה מדויק אבל ניחה) נציגי הציבור קיבלו מנדט על פי מה שהם הבטיחו לבוחר , הם לא קיבלו אישור מהבוחר לנושאים שעליהם הם לא דיברו, הם לא קיבלו אישור מהבחור לדברים רבים וטובים. אז אין להם זכות מלבד זו שהם לוקחים בכוח, להחליט ובטח שלא על דברים שבהם לא פעם הבנתם שווה ל... (לא חשוב מה)
הכי אהבתי שכאשר דנו בנושא הסרט הכחול של הכבלים , שמעתי את אחד מחברי הכנסת טוען כי הוא שמע שיש בסרטים כך או אחרת , והרי זאת כי אסור לו לראות סרטים כאילו. אותי מעניין ממי הוא שמע על כך.
הכנסת ניבחרה על מנת לתת איכות חיים לאזרח, היא נבחרה על מנת להגן על האזרח גם מפני עצמו מידי פעם אולם היא לא ניברחה כדי להיות שליט עכזר שיודע יותר טוב מכולם בקשר להכל ושיש לא זכות להחליט במשך 4 שנים כל שירצה ללא קשר למוסר ערכים ודעות של העם. אחד הדברים הכי גרועים הוא שהעם לא יכול להפיל את הכנסת אחרי שהיא נבחרה במשך 4 שנים גם עם היא פועלת בניגוד מוחלט למה שהיא התחייבה (וכל זאת למרות שהיא מצליחה להפיל את עצמה היטב לבד)
אתה בוחר אנשים, לא דעות 43016
1. הייתי רוצה להשתמט מהדיון על פרשנותך לחוק יסוד חופש העיסוק. אם סוטים מקו הדיון המקורי, לפחות בוא ננסה לנהל את הסטיה בצורה המאפשרת גם מיצוי ענייני, אולי אח"כ (אולי עם אחרים?).
1ב, 2א, 3ב. לעניין אושיות הדמוקרטיה היצוגית, קיימת מחלוקת עקרונית בינינו על אופן התנהלותה של חברה דמוקרטית, וכמובן שלדעתי הצדק עמי. אתה בוחר נציגים לכנסת לפי ההצגה היפה שעשו לך בתקופת הבחירות. הם קובעים לך חוקים ע"פ שיקול דעתם, ללא כל חובה להיוועץ בך שנית. מרגיש מרומה? פרסם את הבטחותיהם השקריות ברבים ואל תבחר בהם שוב. אי-ציות לחוק הוא עבירה פלילית.

למותר לציין כי לצערי נסיעה במהירות מופרזת אין בכוחה להביא עלינו את האנרכיה המיוחלת. לא ב110 הסטנדרטיים ולא ב180 החריגים. החוק אומר תשעים, משמע אני עבריין. אגב, בהתחשב בעובדה שהאייל מחויב לשתף פעולה עם הרשויות, אולי כדאי להיזהר בהודאות הפליליות שאנחנו מפזרים כאן כלחם לציפורים.

3א - אין לי מה לומר, עיין תגובתי למזוקן בענייני זנות. (מבט חטוף בתגובות החדשות מלמד שכבר עשית זאת, הממם).

4 - אני דווקא מתנגד נחרצות לקיום משאלי עם. מנהיגות נבחרת שאינה מסוגלת לקבל החלטה מכרעת בשם ציבור בוחריה, מוטב שתתפטר ותניח לעם לבחור הנהגה חלופית. העם בוחר מנהיגות. המנהיגות מתווה מדיניות כוללת. אבל זה באמת נושא לדיון אחר.
באשר ליחוליך ליום בו ניתן יהיה להפיל ספונטנית את הכנסת, הרשה לי להיאנח ולשתוק.

ועתה התייחסותי לתגובתך החדשה בנוגע לזנות. בחברה מונוגמית רצוי כי לאישה, כמו גם לזוגיות, יהיה ערך רב. כאשר הזנות חוקית, יוכל בעל שמאס באשתו לזיין כחוק את בת השכנה (זנות חוקית היא עסק מכניס לסטודנטיות), למורת רוחה של האישה ולרעת הזוגיות.
אינך מחויב למונוגמיות או להגינות כלפי הנשים בחייך. כחסר לשון חלקלקה במובן המילולי, וללא מראה הורס (תכונה המשותפת כמעט לכל הגברים המוכרים לי, יש הרבה פחות כוסונים מכוסיות, אם כי אני משוחד), לא נותר לי אלא, כדבריך, למצוא חברה. לא אסון גדול. נשמע לי קצת יותר משמעותי מלחכות ליד שיח או לעגוב על בחורות פותות בפאב, אך זו השקפתי האישית אשר טרם עוגנה בחוק.

ועתה, ברשותו, למיטתי.
אתה בוחר אנשים, לא דעות 43049
אני מקווה שישנת היטב.

1. דמוקרטיה. שיטת הבחירות היום לא מאפשרת לך כמעט משחק בחכים ואו אפשרות להחלפתם, בדרך כלל אתה גם לא זה שבוחר מי מהם יכנס לרשימה אלא אם כן אתה חבר באיזו מפלגה וגם אז אתה משפיע על המרכז ולא על החכ עצמו. במידה וניבחרת למרכז,מה שהופך את חייך לחיים פופוליסטים על מנת להכנס שוב ושוב לאותו המקום גורם לכך שאינך יכול לנהל את חייך כרצונך ואם זאת להרגיש כי קולך וכולו של הציבור הרחב מורגש לאחר הבחירות.
שים לב שללא קשר לקישורי החכים נבחרים כמעט בכל פעם אותם אנשים לכנסת וזאת ללא קשר ליכולתם האינטיליקטואלית (אני לא זוכר את מי ביבי שלך להיות שגריר כדי שרק יתרחק מאיתנו) או הבטחותיהם , אלא בגלל שיקולי הבטחות לג'ובים למקורביהם שגם המקורבים הללו מבטיחים את אותו הדבר לאילו שבחרו בהם וכך הלאה. (נושא זה מייצג את הרוב הגדול של החכים)
כמובן שניתן לומר עם כך הקם מפלגה תתחרה וכנס לכנסת אתה ועשה את רצונך. גם נקודה זו היא קשה, על מנת להקים מפלגה עליך להיות איש עשיר בתור התחלה או בעל חברים עשירים (שהינם בדרך כלל בעלי עניין כמו שדובר כבר למעלה)

דבר זה יוצר בעיה שבה הח"כ כלל לא מחויב לעשות את שאמר , מלבד למעט דברים למעטים שהעלו אותו לכיסעו,ואת זה אנו רואים היטב בחדשות.
זה שתפרסם על מעשי הח"כ בליכוד או בעבודה לא אומר שהוא לא יבחר שוב ולא מהסיבה שהסיכוי שזה ישפיע על חבריו שבחרו אותו מהמרכז קטן גם עם נכון הדבר כיוון שהוא דואג להם.

ובהמשך לתגובה שלך, החכים מבטיחים דברים רבים בזמן שהם נבחרים לחברי הנסת אולם משום מה החוק לא מחייב אותם לעמוד בהבטחותיהם (למה? שאלה טובה) אולי כיוון שאז הם לא היו יכולים לעשות כרצונם והיו נאלצים לעשות גם מה שהם הבטיחו לא רק לחבריהם אלא גם לקהל שבחר אותם. הדוגמה הטובה ביותר היא ישיבת מר"צ עם שס לאחר שסריד אמר כמה פעמים אני איתם לא אשב ואז ישב איתם כמו ילד טוב. האם זה הוריד אותו בפעם שלאחר מכן מהכיסא? לא גם לא היה קרוב ולא כי הקהל שבחר אותו קיבל את זה אלא כי לא הייתה אופציה אחרת או שתהיה בזמן הקרוב אופציה אחרת שתעשה מה שהיא אמרה. (אחד היחידים היום שעושה מה שהוא אומר הוא שינוי שכרגע עומד בהבטחות שלו לא לשבת עם שס.)

כבר רשמתי פה פעם שאישית אם בני בגין היה שם עצמו בפתק דאז לראש ממ שלה הייתי בוחר בו ולא מדעותיו אלא מכאן שיכולתי להאמין למה שהוא אומר.
אני מודה אני היום לא מאמין לחבר הכנסת או לשרי הממשלה כמעט בדבר. לא להבטחותיהם ולא לשאר השטויות שהם מוציאים מהפה מידי פעם בבטלוויזיה.

בנוגע לחוק ה90 הרי שהוא חוק שאיש לא (במילים עדינות) מתייחס אליו. המשטרה לא עוצרת כלל אדם שעובר בשני קמ"ש את המהירות המותרת ולא מהסיבה שמכשיריה לא מסוגלים לעשות זאת. בכל מקרה היות ולא ניתן להתייחס למה שאני כותב פה כעדות ולא מהסיבה שיתכן ושמי כלל אינו רועי אלא זאק שירק מצרפת כדוגמה ואני יכול בקלות לומר שאני נהנה לברבר עם חברי ב'נט על הרבה דברים בתאוריה הרי שלא יוכלו לעשות עם המידה שזורם פה הרבה.

4. משאלי עם עובדים יפה מאוד בשוויץ עם אני זוכר ובעוד ארצות. למרות שגם הם לא פיתרון אופטימלי או אפילו שמתקרב לכך. אולם הפיתרון היום והסברתי זאת היטב בפסקאות למעלה הוא גרוע ביותר ואינו מיצג כלל את דעת העם במירב הנושאים, יתכן וכן במספר קטן של נושאים כמו ביטחון שלום וקצת דת. נושאים רבים שעליהם מחליטים החכ"ים כלל אינם נכנסים לבחירות ואינם זוכים לתמיכת העם.
הייתי באמת שמח אם אחד העיתוניים היה לוקח על עצמו לעשות מחקר על דעותיהם של החכים בנושאי מישנה ומראה לנו כמה הדעות בליכוד של החברים ואו בעבודה ואו בכל מפלגה אחרת שונות ומשונות בהקשר לחוקים שונים. אני מכן להתערב שרוב הגדול של הח"כים כלל לא יודעים חצי ממה שאני יודע על נושא הסמים הקלים ואף על פי כן הם מוזנים בדיסאינפורמציה שמטעה אותם וגורמת להם למנוע ממני את מה שלא אמורה להיות בעיה שאני אצרוך כמו כל מוצר אחר.

5. (3.) בנוגע לזנות.
בחברה נורמלית זכותו של הגבר ושל האישה לקיים יחסי מין אם מי שרצו ובאיזו צורה שירצו כל עוד הם לא פוגעים באחר היא הזכות המינימלית וההגיונית ביותר.
זכותה של אישה "לבגוד" בבעלה יום אחרי הנישואים, וזכותו של הבעל ללכת לנאוף עם נשים אחרות, אין כאן שום קשר לשיוויון בין הנשים והגברים. ואו לזנות.
אתה רוצה ללכתלשלם על מין, לך ושלם, אתה לא רוצה איש לא יכריח אותך גם במדינות בהן הזנות חוקית.

בין זה לבין זה שלזוגיות יהיה ערך רב אין קשר, האם הזוגיות מתבססת רק על מין? האם אין דברים רבים אחרים נוספים? ומה כאשר נכבת האש שהייתה בין בני הזוג? צריך להשלים אם זה ולהמשיך לחיות ללא מין?
הזוגיות נבנת מהרבה דברים וכבר יצא לי לדבר אם נשים נשואות שיש להן משהו מהצד והחיים ממשיכים להם, (מהסיבה שהבעל לא יודע לעשות את שהוא אמור לעשות עם האישה מעבר למינימום הנדרש וגם אז לאחר מכן הוא מסתובב והלך לישון.)
כל נושא הזנות כלל לא קשור לזוגיות. הסיבה לאגן את הזנות החוק היא מהסיבה הפשוטה שאין שום סיבה שאישה שרוצה לעסוק במקצוע העתיק לא צריכה להיות פושעת מבחינת החברה ויחס החברה אליה.
בין אם תעגן זאת בחוק או שלא תעשה זאת הזנות תפרח כימים ימימה ואין חוק או אדם שיוכל לעצור אותה במדינה כמו שלנו, אולי הטליבן יכול לעשות זאת אבל אני לא בטוח כמה נירצה שלטון כזה פה.
אתה בוחר אנשים, לא דעות 43078
1. אין מניעה חוקית להחזיק בדעות כשלך לגבי אופן התנהלות המשטר. לדעתי זה טוב ויפה שח"כים לא מחויבים בחוק לקיים הבטחותיהם. לשוטרים אבהיר כי לא עודדתי אותך בשום שלב לעבור על החוק (או להודות בכך).

5. דעותינו חלוקות וברורות. הדיון מוצה לדעתי.
אתה בוחר אנשים, לא דעות 43051
אני אמנם איני נשוי אך לו הייתי נשוי והייתי מואס באישתי, הייתי יכול לזיין את בת השכן גם אם לא הייתה זונה (זאת בהנחה שאם הייתי מצליח למצוא אישה שתתחתן איתי, הייתי מצליח גם למצוא אישה שתהיה מוכנה לשכב איתי ללא תשלום).
עובדת היותה נערת ליווי (אכן, הסטודנטיות הן החביבות עלי ביותר, במיוחד סטודנטיות להנדסה מכאנית או פיזיקה שהן בקיאות במיוחד בענייני חיכוך ורזוננס) רק חוסך את עניין החיזור הארוך אחרי בת השכן דבר שמזיק לזוגיות הרבה יותר מביקור מזדמן אצל נערת ליווי.
אתה בוחר אנשים, לא דעות 43058
נקודה מעניינת, ביקור אצל זונות פוגע בזוגיות פחות מבגידה שכרוכה במעורבות ריגשית
סקס 42987
העובדה שתופעה כמו רצח לא תגמר כתוצאה מפעילות משטרתית לא אומרת שצריך להפסיק להלחם בה. לגבי זנות המצב שונה. אין סיבה למנוע מעשה זנות בודד, יש סיבה רק למניעת התופעה כולה. יש סיבה טובה למנוע ולו מעשה רצח אחד.

אני חושב שכדי שנוכל לדסקס את הנושא ביתר רצינות, צריכה להיות הבנה של מה רע בעיניך בתופעת הזנות. אתה מוזמן.
לכתב-עת דרוש אנרכיסט במשרה חלקית 42998
ראשית אבקש להודות על קובץ התגובות המחכימות והענייניות שהצטברו על מרקעי כשרק התאווררתי מהאייל לזמן-מה. מקווה שאספיק להשיב לכולם לעניין עוד הערב. לעניינו, ע"פ פסקאות:

א. מוסכם.

ב. לשאלתך, בשלב זה כדי לא להתבדר יותר מדי, אתעלם ממה שעובר על זונות במרוצת עיסוקן. אני לא מתמצא במיוחד בהתנהלות העניינים ברחוב ובהוסטלים, סביר להניח שהסרסור מנצל אותה והשוטרים מקבלים את שלהם כדי לא לפשוט על המקום, אך כאמור נשמור זאת אם בכלל להמשך הדיון. נתמקד כרגע בהשלכות החברתיות השליליות לשיטתי של זנות כתופעה ממוסדת. בחברה מונוגמית שבה האישה אמורה להיות שווה משהו, לא נשמע לי בריא שכל בעל שנמאס לו להיות נחמד לאשתו יצא לזיין לבת השכן בהוסטל ממול את האמא. וכל מתבגר שאינו בשל רגשית לקשר משמעותי יאסוף דמי כיס עם כמה חברים ויצא לזמבר את האמא של בת השכן. ואם אני עצור וביישן מכדי להגיע להיכרות משמעותית עם בנות גילי, ואם אני לא טיפוס של מועדונים ואין לי כסף להוציא את בחירת לבי למסעדות - אז אדרבה, מי צריך קשר וחברה עם וסת כשבהישג יד (וזנות חוקית תעלה מן הסתם קצת פחות) אפשר להגיע לפורקן בלי התחייבות.

נכון, גם כשהומצאה הגלולה חשבו (ובצדק) שכל ההרגלים המיניים עומדים להיפרץ, וגם חשבו (ולא בצדק) שזה יביא להרס החברה. ונכון שהמתירנות ההיסטרית של שנות השישים לא הביאה, לטוב ולרע, לשינוי מכריע של העולם - עדיין מיליונים גוועים ברעב ועדיין יש מלחמות. לכן אולי תצליח לקנות אותי אם חזונות היינלינאים מתירניים (אין לי שום דבר נגד נודיזם, למשל). אבל סחר חוקי בחסדי האישה תחת כל עץ רענן נשמע לי לא בריא לחברה. מקווה שהבהרתי איכשהוא למה, אם תבקש אחזור לכך. תחילה עלי להשיב לשאלותיך האחרות, וגם לגלעד.
לכתב-עת דרוש אנרכיסט במשרה חלקית 43006
צר לי אבל לא הבנתי.
בחברה שהאישה שווה בה כל בעל שנמאס לו להיות נחמד ילך לשכנה? מה הקשר? האם קיום יחסי מין אם אישתך הוא חוק בל יעבור, האם אתה מחויב לשכב איתה בכל אשר תחפוץ ? האם במידה ויעבור החור לא תוכל האישה ללכת למאהב או זונה ממן זכר?

והרי כל הדוגמאות הללו שהבאת קורות היום גם מבלי שהמצב יהיה חוקי רק שהיום האישה לא יכולה לעושות את זה באופן גלוי ועליה להסתתר ממשטרה. כאשר המצב יהיה חוקי הוא לא ישתנה מלבד זה שהיא תוכל להתלונן על סרסור מבלי לפחד להעצר (מי יודע אולי תופעת הסרסרות תעלם) היא לא תצטרך לפחד שהשוטר יעשה את שיעשה בה על מנת שלו לעצור אותה או במילים אחרות היא תקבל את הזכויות המלאות שיש לכל עובד מדינה וכמובן גם את החובות מה שאומר שהיא תשלם מס למדינה. (כמובן שרוב העבודה בטח תהיה בשחור אבל זה כבר לא קשור).
מה עיניינך או עניין הכנסת/חברה בזכות האדם להיות מחוייב לאישה אחת במשך חייב. ואם אני לא רוצה להיות מחויב? האם החברה תכריח אותי? והלו היום עם רוצה גבר צעיר למצוא מין הוא הולך לפאב הקרוב ומוצא את שחיפש כל עוד הוא ניראה טוב ויש לו לשון חלקלקה, ואילו זה שאין לא את המראה ואו הלשון מבחינתך או שימצא חברה או שילך לשרותיים להוציא את זממו? ואם הוא רוצה משהו קצת יותר אמיתי הרי שמותב שימתין ליד שיח כיוון שבצורה חוקית אסור לו. ומה עם מבוגר נמאס לו מאישתו האם יש זכות לחברה לקבוע אם מי הוא יעשה את שיעשה במשך הלילה?

בכל מקרה זה לא יהיה תחת כל עץ רענן וכמו שיש מדינות שבהן הזנות חוקית וגם שם זה לאתחת כל עץ רענן אין סיבה שגם פה זה יהיה כך.
לכתב-עת דרוש אנרכיסט במשרה חלקית 43186
קראתי את דבריך, מילה מילה, ולא הבנתי כלום.
אתה טוען לשמירה על חברה מונוגמית? אני לא רוצה לחשוב שאתה הולך לבדוק עם כמה נשים אני מקיים יחסי מין ביום (טוב, לפחות עקרונית :-)). הטענה שרווק יעדיף זונות על פני למצוא אשה\\חברה היא דחוקה. אנשים רוצים לאהוב, ולהיות אהובים, לא רק לקיים יחסי מין. ואפילו לא כך הוא הדבר, איני רואה מדוע לחוק יש סמכות לכפות עלי את דעתו בעיניני אישות. מה גם שהמצב היום גם מאפשרת במחיר שווה לכל נפש זנות בתשלום, וכך הוא מששת ימי בראשית פחות או יותר, הסיכוי שהתופעה תעלם אי פעם הוא אפסי ולכן, שוב, עדיף למסד כדי לצמצם, אם לא לחסל לחלוטין, את נזקי התופעה.
כן, רצוי שתסביר יותר טוב את העניין.
סמים 42990
הביטוי נרקומן הוא ביטוי של גנאי. התייחסות לבן האדם על פי צריכת ההירואיץ שלו ולא על פי עבודתו או התואר האקדמי בו הוא נושא וכו'.

פתאום קם אדם בבוקר, מתקלח, מתגלח, מריץ שורה של קוקאיץ ומרגיש שהוא עם. הוא נוסע לעבודתו כברוקר בבורסה, כעורך דין או כמטאטא רחובות. ובערב כשהוא שב, הוא עייף ורגוע. יושבים כל המשפחה על קנקן תה, המבוגרים מעשנים חשיץ או גראץ, מספרים סיפורים, קוראים ספרים ומתענגים על המשפחתיות. בינו לבינה, אם חס וחלילה מתקררת האווירה, הם בולעים לפעמים אקסטזיץ, להזכיר להם כמה הם באמת אוהבים. לפעמים בשבתות נוסעים לטבע, ומזריקים הירואיץ, או בולעים ל.ס.דץ.
שימוש בסמים לא אומר בהכרח נרקומנים מקבצי נדבות ברמזור, אלו הם תוצרתה של תעשיית הסמים הבלתי חוקיים.
אינני מעונין בחברה שורצת נרקומנים. אני מעוניין בחברה שבה היחיד רשאי לעשות בזמנו החופשי ככל העולה על רוחו כל עוד אינו פוגע בזולתו. ההסתכלות על זאת כחברה שורצת נרקומנים היא בעין המתבונן בלבד. בעיני שלי זוהי חברה רגילה ובריאה, כמו ההרגל האירופי לשתות לעת ערב.
שאלה לי אליכם 42992
הימורים אסורים בישראל מתוך פטרנליזם גרידא. ה''אנשים הפשוטים'', כך חושב המחוקק, אינם יכולים להסתדר מול הפיתוי של ההימורים, ולכן נאסור עליו להמר בכלל. למדינה גם יש בונוס קטן, בדמות ההימורים החוקיים - טוטו ופיס, שמכניסים לקופתה לא מעט שטרות. אבל זה לא צריך לעניין אותי או אותך אם מישהו הורס לעצמו את החיים - כל עוד הוא אינו מצפה ממני לממן לו את השיקום לאחר מכן.

לגמרי לא ברור לי איך העמדה המוסרנית שלך מסתדרת עם ה''אנארכיזם'' שלך. כן - אם אתה אנארכיסט, אתה צריך לשאוף שכל הכלואים ישתחררו (ובעיקר פושעים כמו דרעי, שפשעיהם אינם פשעים אלימים). הרי ב''מדינה'' אנארכיסטית (כלומר, בלא-מדינה) לא יהיו בתי כלא, ולא יהיו שופטים, ולא יהיו חוקים - ולכן גם לא יהיו פושעים (יהיו אנשים אלימים, כמובן, אבל זה כבר בעיה של האנארכיזם, לא שלי).
אתה טוען שהאנארכיזם שלך אינו פשרני, אבל אתה מוכן לכפות על הכלל את המוסר שלך, בדמות איסור על סמים ועל זנות ועל פורנוגרפיה ועל כל דבר שלא נראה לך. זה לא אנארכיה, ידידי. זה גולגרקרטיה.
לא את המוסר שלי, את חוקי המדינה 43001
הימורים זה עסק ממכר, לא יצרני ופרוץ לנוכלים. אם כ"כ הרבה אנשים שורפים את דמי האבטלה או הגימלה החודשית על טוטולוטו, אני לא סומך עליהם שלא יסתבכו במועדון ההימורים הלגאלי השכונתי. לוטו, כמאמר ידידי, הוא מס לטפשים, ואני מעדיף שכל ההכנסות מטיפשות יכנסו למימון בי"ס ואוניברסיטאות ע"י המדינה. פטרנליזם אולי, אך יש לו יסוד עובדתי.

כל עוד המשטר דמוקרטי, כל ההצהרות הליברליות שלך לא יועילו. אדם שמכר הכל ונשאר חייב לנושים מהקזינו הוא מקרה שיקומי שעולה לרשויות הרווחה כסף ולא מכניס למדינה כלום. אתה יכול לנפנף באדישות הידועה שלך עד מחרתיים (1), בחברה דמוקרטית כשמישהו הורס לעצמו את החיים כולם מפסידים.

אחזור על דבריי לרועי - בכל הדיון הצדדי הזה אני מייצג את עמדתה החוקית של המדינה. איני כופה את המוסר האישי שלי על איש. התרגלתם כנראה להשמיץ את גילית על סוגיות רלבנטיות. תחליפו תקליט, במתוטא. אצלי הדיונים אקדמיים כולם, כבר אמרתי שאנרכיזם פה לא יהיה. ובנימה אופטימית זו:

לפינתנו היומית - הכה את האנרכיסט. והפעם - הבה ננסה לשטות בסדר הסיבתי הנכון. ובכן, באנרכיה אין מדינה, אין חוקים, אין מסים, אין מילואים, גורנישט. בפרט אין אסירים. הכיוון ההפוך לא תופס - אם תשחרר את כל האסירים יהיו לך הרבה אסירים ברחוב. זה לא נעים אמנם, אבל זה לא אנרכיה, סתם סכנת נפשות.
כשתהיה פה אנרכיה (ולא תהיה, אבוי) תוכל להזריק לעצמך רעל עכברים, לזיין בשקל, להקרין סרטי סנאפ בקולנוע הביתי שלך - מה שעושה לך את זה. כשתהיה פה אנרכיה זה בכלל לא יהיה ענייני כמה אצבעות ירדו לך על הימורים לא מוצלחים, ולא תקבל קצבאות רווחה על חשבוני.
עד אז, כלומר לנצח, החברה תכפה עלי ועליך כל מה שנראה לה. את הסיפורים על "חברה שבה היחיד רשאי לעשות בזמנו החופשי ככל העולה על רוחו כל עוד אינו פוגע בזולתו" תשאירו לדובי. הוא עם המדעי-המדינה שלו יסביר לכם איך מתנהלת דמוקרטיה. אני עם האזרחות שלי סיימתי.

48 דקות לתגובה, איטי מכדי להשיב לכולם. טוב נו, נתחיל למרוח. צפה פגיעה, גלעד ידידי.

(1) בעצם בפעם האחרונה שהשתמשתי בסינטקס הזה גרמתי לעגמת נפש, אז תשכח מזה.
לא את המוסר שלי, את חוקי המדינה 43013
למה לישון??

בכל מקרה כך את ההימורים החוקיים שים עליהם מס של 50 אחוז ויצרת רווח למדינה שממנו היא תוכל להשקיע באילו שהפסידו את כספם, נכון זה יגלגל את הכסף אולם אתה תוכל להצתרף למדינות שעושות כסף מהימורים ובכסף הזה או בחלקו הגדול תוכל להשתמש בשביל משטרה טובה יותר בשביל חינוך טוב יותר ובשביל עוד דברים טובים ורבים.

אגב אין לך זכות לומר אני נותן להם להמר איפה שאני רוצה אבל לא נותן להם להמר במקומות אחרים כי הם לא ישלטו על עצמם. מה ההבדל בין אדם שמוצי מאה שקל בטוטו לבין אדם שמוציא מאה שקל בקזינו? כך 50 אחוז מס על המאה שקל ויש לך 50 שקל הכנסות למדינה ועדיין יש מספיק רווח לקזינו.
או שאתה פוסל כל סוד של הימור כספי או שאתה לא, המצב פה הוא די שחור ולבן.
ורוקנרול, אופס, ופורנו 42994
הטיעונים לא דומים. הסיבה שאני אוסר על שידורי סנאפ או פדופילה היא שלשם הסרטתם נדרשת עבירה על החוק, ותו לא.
כולה עובדיה מעביר את הקו כמה סנטימטרים הלאה, והלכו כל התוכניות שהם לא תורניות באופיין. הזכות הבסיסית לחופש הביטוי לא עוברת לא דרך בית מדרשו לא דרך בית מדרשה של אלוני וגם לא דרך בית מדרשך אתה. לא יפה לך שבנך יציץ? אל תקנה, תכבה, תחביא, תקודד, תחנך את ילדך. זכותי המלאה לקנות, זכותם של יס לשדר.לא אתה תקבע לי כיצד לצרוך את הפורנו שלי. בוידיואטים, בשביל הדוגמה שלך, לא ניתן לשכור סרטי סנאף או פדופיליה. כל עוד פורנו הוא חוקי האיסור לשדר אותו הוא בריוני ומעוות.
(זאת חרף העובדה שבאמת השתכנעתי מהטיעונים על כמות תאונות הדרכים שצפויה לעלות :-)).

אני לא זקוק לייעוץ כיצד עלי לנהוג אם ברצוני לעשן סמים, לרעות זונות או לצפות בזימה. אני פשוט לא רואה סיבה למה עלי לנהוג כך, ובאיזה סמכות אתה מטיל עלי את תורתך המוסרית.
יובהר בזאת כי הכותב אינו צורך סמים או זנות או פורנו, לא לחוד ולא ביחד.

לסיום, לו אני רודן העולם, מן הסתם לא היו בו שידורי טלוזיה כלל, למעט חדשות. אני אישית לא מחזיק בביתי טלויזיה. אין זה סותר את העובדה כי בדמוקרטיה, שלא לומר באנרכיה, אין שום מקום לאסור על שידורים ממין זה או אחר. נהוג לסמן את הגיל הממומלץ לצפיה, לחלק לערוצים שונים ולאפשר רכישתם או אי רכישתתם בנפרד. צנזורה? לא בבית ספרנו. ולו רק משום שמחר עוד יפסלו הסיעות החרדיות את נשיונל גאוגרפיק.
I AM THE LAW רההההההההההה 43005
אוקיי, קניתי את ההבדל מפדופיליה וסנאפ. עתה לענייני סמכות.
כל הדוברים החביבים יכולים ללכלך על הציבור הדתי עד שתהיה פה אנרכיה (1). אתם חיים במדינת חוק. השלטון הנבחר במדינה קיבל באופן דמוקרטי את ההחלטה לאסור על שידורי פורנו בטלויזיה. לא מתאים לכם? כתבו לח"כ שלכם. לא סומכים על השלטון? תחליפו אותו. לא מצליחים? לא בעיה שלי. לי זה דווקא מתאים יופי, אני לא רוצה את החרא הזה בטלויזיה. זה לא יפה, זה לא אומנותי, זה לא נאור, זה בטח לא חינוכי, וזה כבר עלה לנו באונס או שניים, בלשון המעטה. כ"כ חשוב לך שבנך יציץ? טייל איתו לוידאומט ומסור לו את הקוד הסודי, קח אותו לזונה בהגיעו לגיל מצוות, סחוב אותו איתך למועדון ההימורים הסמוי, הכר לו את הדילר שלך, סדר איתו שורות, חשל אותו בקציצת אצבעות. כל עוד לא ידווחו עליך לשירותי הרווחה, תוכל להשחית אותו בנקל. לשמור על ילדי ההיפותטי התם מפני זימתך הגלויה יהיה לי קשה הרבה יותר. טוב נו, ממילא לא אכניס את 'יס' הביתה. ציינו כבר שלפואד וחבריו יש בה, כמדומני, מניות? השחיתות הגדולה והבוטה ביותר מאז מכירת הרשיון לאורנג'. איזה כיף שלא הולך להם.

אם כן, אני לא מטיל עליך כלום. המדינה מטילה עליך מתוקף סמכויותיה הריבוניות. על אנרכיזם שמעת פעם?

ביום בו יפסל ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק לשידור אתה חוגג במסעדת יוקרה לבחירתך על חשבוני (ובהשתתפותי הפעילה). עד אז, בכל 11/11 מכאן והלאה אתה לוקח אותי לאכול משהו טעים לפחות כמו הסביח של עובד. הולך?

(1) צ"ל: ללכלך עד מחרתיים. טוב נו.
I AM THE LAW רההההההההההה 43068
אין ספק שאנחנו חיים בדמוקרטיה, ושאם אנחנו רוצים לשנות את החוק, עלינו לפעול בדרך הלגיטימית לעשות כאן. אף אחד לא טען שיש לפרוץ למשרדי יס ולהכריח אותם לשדר פורנו בערוץ בריזה תחת איומי אקדח. אנחנו דנים פה בשאלה האם ראוי או לא שהחוק ישונה. אחרי שנסיים כאן, נדפיס את כל השרשרת, ונשלח ב-‏120 העתקים לכל חברי הכנסת, מה שכמובן יגרום להם מיד לשנות את החוק, והדמוקרטיה הישראלית תוכיח עצמה כנציגה אמיתית של האדם הרציונלי.

טל, אולי בכל זאת נוסיף איזה כפתור ציניות לאייל?
10x god, your'e not 43189
אני אתחיל מהסוף, הסיכוי שנשיונל ג'אוגרפיק תיפסל לשידור הוא לא רלוונטי, העובדה היא שתקדים יס מאפשר לפסול אותו מבלי להפוך את המדינה ממדינה דמוקרטית למדינת הלכה, רק צריך שיהיה הסכם שלום או העברת תקציב גורליים על הפרק, והופה, שס מאכילים אותך קש.
וחזרה להתחלה, המדינה אכן אוסרת עלי, באופן בלתי דמוקרטי לשדר פורנו. העובדה כי ההכרעה בדיון נעשתה, יחסית, באופן דמוקרטי לא אומר שההחלטה דמוקרטית. ההבדל ברור וידוע ואינני רוצה להביא דוגמאות. (כן, לזה התכוונתי ולא מתאים לי להביא את זה לתוך דיון על פורנו).

אתה שוב מנסה לגרור את שלושת העניינים, שלמרות הדמיון ביניהם הם שונים, לתוך דיון אחד. לא סתם הפרדתי ביניהם.

אני באמת לא מבין איך אתה טוען לאנרכיזם כשהמנטרה היא אני נגד כל שינוי מהדעות השמרניות ביותר שמתקבלות בחצי רמאות לכנסת כל עוד לא תהיה אנרכיה, וברור לי כי אנרכיה לא תקום ולא תהיה ולכן אני נגד כל שינוי. לו היית אנרכיסט היית בעד כל שינוי שמוביל לאנרכיה, אולי לא חייבים להתחיל מהסוף, שיחרור כל האסירים, אבל דווקא חוקים יותר ליברלים הם נקודת ההתחלה.
החלטה א-דמוקרטית בהכרעה דמוקרטית 43205
ההבדל לא ברור לי כלל ואשמח לקבל הבהרות אם לא דוגמאות. מה זאת אומרת שההחלטה הלא דמוקרטית הוכרעה באופן דמוקרטי? מה לא דמוקרטי באיסור להעלות ערוץ פורנו לשידור טלויזיוני? מעבר לכך שאני תומך בהחלטה, אני לא חושב שהיא התקבלה בחצי רמאות. ונניח שמרצ לא היתה מתגייסת נגד הפורנו, ונניח שהחוק היה עובר אך ורק בזכות איומים מפורשים לפירוק הקואליציה מצד הסיעות הדתיות. נרחיק לכת ונאמר שהיית מחתים את כל חברי הכנסת החילוניים על הצהרה לפיה לדעתם האישית אין לאסור על שידור פורנו, ורק שיקולים קואליציוניים צרים עשויים להביאם להצביע אחרת - האם אז היית אומר שההחלטה התקבלה באופן לא דמוקרטי? אם כן, כדאי שנלבן בינינו כמה הגדרות יסודיות בדמוקרטיה יצוגית.

אני נגד לגליזציה של סמים, זנות, הימורים ופורנו בטלויזיה. לשמחתי כך סבור גם המחוקק. זה כשלעצמו לא הופך אותי לשמרן, ולא אטרח להפריך זאת בדוגמאות נגדיות. הקו הלוגי שאתה מציג בפסקה האחרונה מופרך מיסודו, ואני מקווה שאתה מודע לכך.
"אני נגד כל שינוי מהדעות השמרניות ביותר שמתקבלות בחצי רמאות לכנסת כל עוד לא תהיה אנרכיה, וברור לי כי אנרכיה לא תקום ולא תהיה ולכן אני נגד כל שינוי" - קשקוש מוחלט, תסלח לי, אין לי מה להתייחס קונקרטית.
"לו היית אנרכיסט היית בעד כל שינוי שמוביל לאנרכיה" - רצח ערבים חפים מפשע על בסיס שוטף יוביל בסופו של דבר לטרנספר מרצון של רבים מהם. לו הייתי טרנספריסט הייתי בעד רצח ערבים חפים מפשע על בסיס שוטף?
אני אנרכיסט = אני סבור כי אנרכיה היא צורת השלטון האופטימלית. לא רק האידאלית (אם אפשר לתאר כלי במונחים אידיליים בכלל), האופטימלית. לא בגלל זה נהגתי במהירות כפולה מהמותרת (1), לא בגלל זה אני נגד זנות חוקית, שמשמעה סחר במין נשי. אין צורך לשוב ולהזכיר שבאנרכיה אין חוקים, ושם באמת לא אכפת לי מה תעולל לעצמך ולצאצאיך הפותים.
בנקודה זו של הדיון סבורני שאין כל קשר רציני בין הדיון בזנות וכו' לבין הדיון באנרכיזם. עד כה קישרתם בין השניים רק לצורך ניגוח מופרך מטיפוס "ברור לי כי אנרכיה לא תקום ולא תהיה ולכן אני נגד כל שינוי". זה לא לעניין.

(1) כלומר... ליאגר גולור עשה זאת... אתה בטח מבלבל אדון שוטר...
למבין ברמיזא... 43375
אני לא אומר שההחלטה לא התקבלה בצורה דמוקרטית נהפוך הוא, ההחלטה התקבלה בצורה חוקית ודמוקרטית לעילא. גם המפלגה הנאצית בגרמניה עלתה לשלטון באופן דמוקרטי לחלוטין. החוק אינו דמוקרטי כיון שהוא סותר את חוק יסוד חופש הביטוי שהוא מאושיות הדמוקרטיה. אי אפשר לבטל את חופש הביטוי סתם, וגם לא אם נראה כי הנושא חשוב מאוד. חופש הביטוי ניתן לביטול אך ורק במקרים קיצוניים ביותר, אך בארץ כל זאת לא קיים כמובן, כי הדמוקרטיה שווה ל...

סביר שלו היית בעד טרנספר לא היית בעד רצח ערבים חפים מפשע, מצד שני סביר גם שכן היית מתעלם מהתעמרויות של חיילים בערבים במחסומים, ובוודאי שלא היית בודק בחומרה טענות כנגד "רכישת בתים ערביים בכפיה".
קשקוש?
תגובה 43001
אני טוען שהכיוון הנכון לאנרכיה הוא באמת לא בשיחרור אסירים המוני אלא בחקיקה יותר ויותר אנרכיסטית, אולם אתה מעדיף להאמין כי אנרכיה פה לא תהיה(וטוב שכך?).

יובהר בזאת כי אינני אנרכיסט ואינני שואף לאנרכיה, כל הדיון בנושא הוא לשיטתך.

ההבדלים בין סמים לפורנו לזנות? שלושתן אמנם סוגיות מוסריות, מנקודת ראותך. מנקודת ראותי אחת סותרת את חופש הביטוי (פורנו), אחת חסרת סיכוי ובמקרה כזה עדיף מיסוד (זנות) ואחת טיפשית, נובעת מדעות קדומות ומשוללת כל היגיון (סמים קלים או משפחת הסמים 'ץ).
למבין ברמיזא... 43408
לדעתי האיסור על שידורי פורנו, כמו גם פסילת פרסומות בוטות (מה בוטות - דוחות!) בערוץ 2, אינו מנוגד לחופש הביטוי. אבל אני לא משפטן, ואם תציג את נוסח החוק מול נוסח האיסור, אסכית ואשמע.

לא הבנתי איך התגובה שקישרת מתייחסת לדבריך המסוימים ההם.

לגבי חקיקה יותר אנרכיסטית, באמת ובתמים איני יודע. אני שב ומזכיר עד כמה אנרכיה היא מצב שברירי ועדין. לא פשוט להמשיך ולקיים חברה בלי חוקים ובלי מסים. אם אתה סבור שזה אפשרי בימי חלדי (גם אם לא רצוי, לשיטתך) אזי אשרי המאמין - ואשמח להידבק באמונתך, באותות ובמופתים או לפחות בהסברים.

כיוון שהדיון עומד ככל הנראה בפני מיצוי אבקש להודות לכבודו. לדעתי הגיע הזמן שתעבור להשתמש בשמך, אבל זו כבר החלטה שלך.
למבין ברמיזא... 43427
אגב, אין "איסור על שידורי פורנו". איסור כזה, לו היה נחקק, היה מועמד מיד לביקורת בג"ץ (פגיעה בחופש הביטוי, נגיד) ומן הסתם מתבטל חיש קל. מה שיש הוא כמה מגבלות מטופשות למדי על השידורים, שמשמעותן המעשית זניחה. ה"איסור על שידורי פורנו", אם כן, לא שונה במהותו מה"איסור על פיתחת מסעדות" (כלומר: אין איסור, אבל יש תנאים).
למבין ברמיזא... 43560
למבין ברמיזא... 43521
החוק גורס כי מותר לשדר פורנוגרפיה, אך בתשלום מיוחד לכל צפיה. רוצה לומר, הוא נוגע בענין הטכני של הסדרת התשלומים.
בעבר היה אסור על הכבלים לגבות תשלום שונה עבור חבילות ערוצים ("טירינג"). האם היתה זו פגיעה לא-דמוקרטית בחופש הביטוי?
למבין ברמיזא... 43557
כמובן שאיסור על טירינג הוא לא פגיעה בחופש הדיבור. רוחו של החוק שאומר שדווקא על פורנו חלות הגבלות שידור ו\\או הסדרי תשלום שונים היא פגיעה בחופש הביטוי,המטרה בחוק היא להגביל את השידורים, באיסור על טירינג הכוונה היתה כללית נטו.
שאלה לי אליכם 43244
אם הבנתי נכון את עמדתך, אתה גורס כי יש לאפשר הטלת איסורים שונים על הציבור כדי לעצב חברה בריאה. אני בהחלט תומך בכך. ברצוני להוסיף, שכאשר מדובר בעניני ממון, כל טיעוני החופש נעלמים כלא היו. איסור ה''טירינג'' על הכבלים היה מקודש, איסור יבוא של מוצרים שונים מטעמים כלכליים הוא מובן מאליו. מסתבר שכסף הוא הדבר הקדוש היחיד בחברתנו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים