|
Been there, done that.
אצלך בבית הספר לא עשו מצגות, הצגות, מחזות, סרטים, הופעות, תחרות הציור היפה, משחקי תפקידים ועדויות? כמה אפקט היה לזה?
עדויות עוד איכשהו יכולות לעבוד: אני זוכר הרצאות-עדות שהיו לנו נגד סיגריות. זה היה אפקטיבי באותו זמן, אבל בבוא הזמן הרוב התחילו לעשן. אולי משהו חילחל, ואלמלא העדויות היו עוד יותר מעשנים. קשה להוכיח משהו לכאן או לכאן. וזה טוב רק למקרה של דברים שהם בבירור לתועלת הפרט; חינוך לערכים אלטרואיסטיים יותר (לקום באוטובוס) קשה עוד יותר.
ואם יעשו עוד מאותו דבר, עוד הרבה הרבה יותר תחרויות, משחקים ושירה בציבור, האם זה יעזור? אולי; אני חושש שזה יכול רק להגביר את תגובת האנטי. בדיוק בגלל תגובת האנטי הזו, אני חושש שבית הספר אינו המקום המתאים לחינוך לערכים. אולי בתי ספר במתכונת "דמוקרטית" או "פתוחה".
אם כבר יש תקציב פנוי לחינוך לערכים, נראה לי שיותר אפקטיבי אפילו לזרוק אותו על פרסומאים שיעשו קמפיין בטלוויזיה (ואני לא אומר שזה אפקטיבי).
|
|