|
||||
|
||||
אני מבין שב"שגעון" התכוונת יותר לעובדה שגאוניותם היא תוצר של איזה חיווטים לא סטנדרטיים (ושאר הדברים שקשורים בהם), שמובילים אותם לתובנות חדשות אבל גם גורמים להם להנהגות לא סטנדרטית (השאלה עד כמה זה מעניין מעבר לרמת האנקדוטה נשארת פתוחה, ולטעמי זה כן מעניין). שאלה נוספת היא אם במקרה סיפרת רק על גאונים מתחומי מדעי הטבע והמתמטיקה, או שמא ה"מחלה" הזו פוסחת על אנשי רוח ממדעי החברה וכדומה? |
|
||||
|
||||
במדעי הרוח אין את האוביקטיביות (לפחות בקירוב ראשון) של המדעים המדוייקים בקביעת ''מיהו גאון'', למרות שמשוגעים לא חסר שם. |
|
||||
|
||||
שאלתי על מדעי החברה, ואני לא יודע מה זאת אובייקטיביות בקירוב ראשון. |
|
||||
|
||||
כנ''ל. אף פיזיקאי לא יחלוק על גאונותו של אנשטיין, ניוטון או אפילו פיינמן. אף אחד לא יכחיש שהתאוריות שלהם הם הקירוב הטוב ביותר של התחום בזמנם (בלי להעיד בעיקר על החולק, ע''ע מאה מדענים נגד אנשטיין). במדעי החברה אפשר לחלוק על גדולי התחום ולהגיד שהם טועים לחלוטין, על פרויד להגיד שהוא סוטה קטן ומימלא מרוב טענותיו לא נשאר דבר, על מרקס להגיד שהוא סוטה קטן ומימלא מרוב טענותיו לא נשאר דבר, על המילטון שהוא עתיד לכרוע לפני אנגלס ולהכיר בצדקת דרכו (מסתבר שישנם סוציאליסטים באקדמיה) וכד'. |
|
||||
|
||||
לצערי אני לא כל כך בקי בסוציולוגיה של מדעי החברה (יש שיטענו שחלקים נרחבים של הפוסט מודרניזם הם מניפסטציה של המחלה). אם אתה יודע משהו, ספר. |
|
||||
|
||||
יש לי הרגשה לא כל כך נעימה מה cheap shuts (תרגום?) הפופוליסטי שבאות לידי ביטוי בתגובה שלך ביחס לפו"מו וגם מה שקהלת כתב על פרויד או מרקס (הקיצוניות של "סוטים"). לא שאני מומחה גדול באיזה מהנושאים הנ"ל, וגם נשאלת השאלה אם היחס הזה יכול להיות חלק מ"הסוציולוגיה של מדעני הטבע"? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם מדובר בקליעות זולות אבל הסוציולוגיה של מדעני הטבע היא בדרך כלל אנטי פ"מ. אם מישהו כותב ספר ביקורת על חלק מה פ"מ וקורא לו http://en.wikipedia.org/wiki/Fashionable_Nonsense אז כנראה שיש אנטגוניזם. אחת הסיבות לאנטגוניזם הזה מאוד מזכירה את העניינים שדיברתי עליהם במאמר- חלק מאנשי הפ"מ "התערבו" באופן יומרני בעניינים מדעיים. |
|
||||
|
||||
זה cheap shots. אני מניח שלא צריך כבר תרגום. |
|
||||
|
||||
אופס, כבר תקנו אותך, וגם התכוונת לשאול על מקבילה טובה בעברית, לא על מקור הביטוי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |