|
א. האם אין זו חשיבה מעגלית?
אין חוקי טבע הטבע אלא חוקי הטבע הם אופי תפיסתנו את הטבע.
ב. האם אין כל האידאות בין מוסריות בין מדעיות אינן אלא תפיסתנו את היש?
אם כן, אפשר לתפוס את היש, נניח אורגניזם, ברמה מצומצמת של ביולוגיה, ברמה מרחיבה יותר של כימיה ועוד יותר כללית של פיזיקה. ומכאן שאת הרמה המצומצמת הביולוגית ניתן לראות כרדוקציה של בפסיכולוגיה שזו בתורה רדוקטיבית לסוציולוגיה. הסיבה שהפרדתי בין שלושת הראשונות לשתי האחרונות היא הקושי המתמטי.
ג.(חדש) כדי להבין. האם מובן עלינו שבמסגרת הדיון הפיזיקאליסטי אין נפש, אין רצון חופשי ואין "אני"?
זה אינו שולל את מושג האחריות שאותו עוד צריך לברר.
|
|