|
פתאום נזכרתי בערפאת, שמייד אחרי החתימה על הסכם אוסלו, אץ לדרום אפריקה והתחייב לג'יהאד עד לירושלים. כשמאלני טוב, אומנם חששתי אך ראיתי זאת כמס שפתיים אל קיצוני בני עמו. ההסבר היה אז שמדובר בג'יהאד של שלום.
לטעמי, המבחן הוא מבחן המעשה או הסיכוי למעשה, מעשי אותו אדם ועושי דברו, או מעשיהם של אלו אליהם הוא פונה. מעשיו של ערפאת נראים בימים אלה ומתברר שלא היה זה מס שפתיים.
לגבי בישארה, כשבודקים אל מי היו מופנים דבריו בהזדמנויות שונות, הדעת נותנת שכוונתו היא לעודד פעילות אלימה כנגד מדינת ישראל. עניין החינוך הוזכר אך ורק כהתגוננות.
|
|