|
||||
|
||||
היתה גם היתה וללא השוואה לכל קבוצת אוכלוסיה אחרת במדינה. הפנתרים הפגינו והתפרעו באופן זמני. החרדים עושים את זה מאז קום המדינה. |
|
||||
|
||||
>>> "החרדים עושים את זה מאז קום המדינה." מעניין מי זה החרדים האלה בכלל? עשור וחצי מחיי למדתי והתחנכתי בישיבות ליטאיות ואחרות בבני ברק ובירושלים, ומעולם לא יצאנו להפגין נגד משהו. היה רק את תפילת המפגן למען הדמוקרטיה נגד ההרס שזרע כאן אהרן ברק ופמלייתו (זוכר בכמה אלימות השתמשו אז כלל החרדים? זוכר כמה דליי דם שנשפך עגרו מהרחובות? אפס!), מפגן תפילה (קריאת פרקי תהילים) קטן ורגוע נגד חילולי קברי האבות שלי ושלך ביפו, וזהו. חיים משעממים, בחיי. מסתבר שהחרדים אלימים רק בתקשורת היזרעאלית (מלשון, זורעת רע). |
|
||||
|
||||
שנים לפני שנולדת כבר היו הפגנות אלימות בככר השבת ובמאה שערים. אתה אולי לא הפגנת וגם הם ודאי לא מפגינים בכל שבוע, אבל עדיין הם מפגינים הרבה יחסית ובאלימות. הפגנות שאבס בעיקר. |
|
||||
|
||||
רבות שמעתי על הפגנות השבת בעיקר של חסידי נטורי קרתא, המהווים פלג שולי וזוטר בקרב החרדים בישראל. ואני חוזר שוב על הדברים של ח"כ משה גפני שהבאתי למעלה בפני נועה: "אני מתנגד מכל וכל, כמו גם גדולי התורה לאלימות. הפגנות – כן, אבל התפרעויות – לא". עוד הוא אומר כי "בציבור החרדי הייתה התקוממות גדולה נגד האלימות. תמיד יש את השוליים שלפעמים הם רחבים מאוד". אבל כמובן שאין נציג רשמי של ציבור שלם נאמן להעיד על עיסתו. אנחנו הרי מאמינים רק לעראפת. |
|
||||
|
||||
אני, למשל, מאמינה גם לאחות של חברתי (שתיהן דתיות מבית), שהעזה ללכת במאה שערים בחולצה ששרווליה הגיעו רק עד קצת מתחת למרפק (בשיא חום הקיץ), וחזרה עם כוויות חומצה בפנים. |
|
||||
|
||||
במאה שערים? נו, גם בסעודיה ובוותיקן. שאלת אותן אולי למה להתריס ולעבור דווקא בשכונה זו ולפגוע ברגשות תושביה? |
|
||||
|
||||
היא לא התריסה ולא התכוונה להתריס, היא הלכה בחולצה צנועה ביותר למעט כמה סנטירים חשופים מעל כף היד, והיו לה סידורים לעשות במקום. בוותיקן איש לא היה זורק עליה חומצה. וזה היה הרבה לפני האינטרנט והסלולר. |
|
||||
|
||||
''הוא פגע ברגשותיי'' זו לא תשובה טובה לשאלה למה אנשים זורקים חומצה על אנשים אחרים. |
|
||||
|
||||
ודאי. זה בעיקר לא מסביר למה לא יורים עליהם.:) |
|
||||
|
||||
מאה שערים זה עדיין לא הארלם או שיקגו, גם לא הפאב הקרוב לביתי ולביתך. |
|
||||
|
||||
נכון. בהארלם, שיקאגו ובפאבים, בדרך כלל פוגעים בבחורות הרבה פחות. |
|
||||
|
||||
אם לא לקחת בחשבון את סם האונס למיניו? |
|
||||
|
||||
אתה צודק. אחרי חומצה לפנים, אף אחד כבר לא ירצה לאנוס אותה יותר. |
|
||||
|
||||
לצערנו, בני סלעות ילכו גם עליה. |
|
||||
|
||||
ראה: |
|
||||
|
||||
לא באתי להצדיק או לתת תשובה במקומם. ברור לי שמדובר באקט קיצוני אלים, הראוי לכל גנאי. רק נסיתי להצביע על קצה ההיגיון שלהם. מדובר בסמרטוט אדום. האם אתה בעד להתריס בשכונה ציונית בקריעת דגלי ישראל בעיצומו של מנגל יום העצמאות? האם אתה בעד להתריס בצלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה למוזיאון יד ושם? |
|
||||
|
||||
ראשית, מעניין שאתה מקביל בין הליכה בשרוול לא ארוך יותר מדי לבין צלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה ליד ושם. אם כך, מה ההקבלה בין הליכה בלי בגדים? בניית תאי גזים והפעלתם ביום הזיכרון בכניסה ליד ושם? זה שיש הגיון בשיגעון זה ברור. מה שמטריד הוא שאתה סבור שההגיון הזה משנה משהו כשבאים לדבר על האלימות של הציבור המסויים הזה. |
|
||||
|
||||
מה שחמור בעיני פלוני, פחות חמור בעיני אלמוני; ומה שחמור בעיני אלמוני, פחות חמור בעיני פלוני. וזו תמצית הפלורליזם החילוני, לא? |
|
||||
|
||||
? |
|
||||
|
||||
כמובן שאינני מקביל בין הליכה בשרוול לא ארוך יותר מדי לבין צלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה ליד ושם. מדובר בדוגמא קיצונית בכוונה, במטרה להמחיש את גודל ההתרסה בעיני המותרס על לא עוול בכפו, בשפת הדימויים החמורים לעיני מי שחי על פי עולם המושגים של המתריס, ותו לא. האם אינך מנסה להבין ולו לרגע את האלימות של הפנתרים השחורים? האם אינך רוצה לנסות להבין את המניעים לעלות על הבריקדות במאי 1968 בצרפת? האם דיכוי של תרבות אנושית מסוימת לא יוליד בסופו של יום ביטויים של מרד והתנגדות אלימה? תפתח ספר היסטוריה הכי נגיש... |
|
||||
|
||||
החומצה בפרצוף היתה אמיתית, זה לא היה ''דוגמה קיצונית כדי להמחיש''. |
|
||||
|
||||
יופי, עכשיו זה כבר היה בפרצוף... ??? |
|
||||
|
||||
לפי תגובה 422641, "כוויות חומצה בפנים". פרצוף הוא פשוט מילה אחרת לפנים, אבל אם מישהו נפגע - סליחה. |
|
||||
|
||||
למיטב זכרוני, גם שריפת/קריעת דגלי ישראל בידי נערי נטורא קרתא בערים חילוניות בעיצומו של חג העצמאות, היה בבחינת "כבר היו דברים מעולם". |
|
||||
|
||||
ולא זרקו עליהם חומצה - זה בדיוק ההבדל! |
|
||||
|
||||
נכון שלא זרקו חומצה, אלא רק כמה אבנים ומקלות. |
|
||||
|
||||
קריעת דגלי ישראל ביום העצמאות או צלבי קרס ביום השואה היו גורמים לאנשים לצעוק, ואולי אפילו לצעוק הרבה וחזק, אבל לא לזרוק חומצה למישהו בפרצוף. אתה מאשר בתגובות שלך יותר ויותר את העובדה שלא רק שהחרדים לא הושפעו מאחרים, אלא שהחרדים הם הקבוצה עם הפוטנציאל הכי אלים בארץ, הם או ה''שוליים'' שלהם, שהם כנראה ''שוליים'' מאוד מאוד מאוד רחבים. |
|
||||
|
||||
אתה לא רוצה באמת לדעת מה היו גורמים לציונים ניצולי שואה קריעת דגלי ישראל ביום העצמאות או צלבי קרס ביום השואה. ושוב, אין כל הצדקה לשפיכת חומצה, כשם שאין כל הצדקה לכל צורה של התרסה. |
|
||||
|
||||
אבל למרות שאין הצדקה, אתה מבין לליבם ומשווה את ההליכה עם שרוולים עד המרפק להנפת דגל עם צלב קרס ביד ושם. אתה גדול מהחיים. |
|
||||
|
||||
ראה נא קטע ראשון בתגובה 422844 |
|
||||
|
||||
מנסיונו של עו''ד שפטל אפשר ללמוד שהשואה היא עניין רגיש. אני לא בטוח שלא יהיה מי שיתיז חומצה בשל הנפת צלבי קרס ביום השואה מול יד ושם. |
|
||||
|
||||
בכנות: עד לרגע זה, עד לקריאת תגובתך, לא ידעתי ולא העליתי בגרועים שבחלומותי ששרוולים עד קצת *מתחת* למרפק נחשבים להתרסה במאה שערים. לו איזו ידידה שם היתה מזמינה אותי לביקור, יכולתי ללכת בחולצה עם שרוולים כאלה מבלי לדעת מראש שזה מסכן אותי. החרדים במאה שערים מסוגלים באמת להיות אכזריים כמו קיצוני המוסלמים, הווהאבים, בסעודיה? האמת היא שלא חשבתי (בותיקן לא היו עושים לאשה ברחוב משהו, אפילו אם היו מתנגדים לפרט מסויים בלבוש שלה). |
|
||||
|
||||
תתפלאי. |
|
||||
|
||||
ה"תתפלאי" בא בתשובה ל"החרדים במאה שערים מסוגלים באמת להיות אכזריים כמו קיצוני המוסלמים, הווהאבים, בסעודיה?"? |
|
||||
|
||||
לא, למה? |
|
||||
|
||||
ותהית אולי למה תושבים שרגשותיהם נפגעו, מגיבים באלימות גדולה כל כך? ____________ רגשותי שלי נפגעים מהרבה דברים, ובכל זאת אני לא מתיזה חומצה בפניהם של הפוגעים. |
|
||||
|
||||
אני מעריך מאד את הגינותו של גפני. הדגש בדבריו הוא על המילים:"...שלפעמים הם רחבים מאד". כמו שהעשבים השוטים הספורים בחינוך הדתי לאומי כבר הפכו מזמן לשדות שלמים. |
|
||||
|
||||
את הדברים של גפני אני כבר צועק כאן הרבה זמן, אבל לא רוצים להקשיב. העיקר להתנגח. |
|
||||
|
||||
אילו דברים? שהשוליים האלימים בחברה החרדים הם רחבים מאד ולכן כבר לא שוליים? |
|
||||
|
||||
את זה כבר גפני לא אמר, ואתה מפרשן את דבריו בהתאם לשאיפות ליבך להלך אימים. |
|
||||
|
||||
לא, מה שאתה צועק הרבה זמן זה ש''יש כמה עשבים שוטים'' כשהמציאות היא שזה כבר מזמן לא ''כמה''. המציאות היא שהחברה החרדית הולכת ונהיית עשב שוטה אחד גדול, מזיק ומסוכן. |
|
||||
|
||||
והנה לך תרגיל בשיעור חברה והיסטוריה: החלף את החרדים בערביי ישראל... או לחילופין, החלף את החרדים ביהודי אירופה לפני כשבעים שנה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |