|
||||
|
||||
שכ"ג חפץ בעיקר ביקרן של אותיות בכל"ם, תגובה 392629, וביקרה של העברית באופן כללי. נדמה לי שההערות בעניין ה"רשם" לא באו ממנו, בד"כ, אלא יותר ממקורות אלמוניים (ומל.ב.פ. [?], בהזדמנות או שתיים). אגב, הפירוש המילוני ל"רשם" הוא "כתב", "העלה על הכתב", ולא נאמר במפורש שהדבר כולל רק פעולות מסוג שרטוט דיאגרמות או עריכת רשימות מכולת וכדומה. כדוגמאות ל"רשום", מצטט אבן-שושן מספר דניאל: "אגיד לך את הרשום בכתב אמת", וכן גם מן המכילתא: "המקרא הזה רשום ומפורש על ידי איוב". כך שאולי תחושת ההתנגדות ל"רשם" כ"כתב", והנטיה לשוב ולהעיר הערות בעניין זה - אולי אלה נובעות בעיקר מכך שאיננו רגילים (עדיין?), ולאו דווקא משום שיש בשימוש זה משהו שגוי בעליל. |
|
||||
|
||||
הדוגמאות שאת מביאה מתאימות גם הן למשהו שנרשם "מפי מישהו", לא בדיוק נכתב בידי ה"רושם". גם היום, אם את מכתיבה לי משהו, אני *רושמת* אותו: הכתיבה היא יותר פעולה שהיא פרי רוחו של הכותב. |
|
||||
|
||||
גם רשימה למכולת היא פרי רוחו של הכותב, וגם רשימת המסעדות האהובות עלי או רשימת החברים שאני מתכנן להזמין לחתונה שלי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
סליחה, התגובה הריקה נלחצה בטעות. ודאי שרשימת מכולת או רשימת חברים הן דברים שאתה רושם. אבל כך גם דברים המוכתבים לך, כמו הודעה שעליך להעביר או דברי מרצה בשיעור. אבל תגובות, למשל, אתה כותב. |
|
||||
|
||||
ממש לא טעות - הודעה של אלמוני על המסעדה האהובה עליו, ועל חתונתו הקרבה, ודאי שמצדיקה הודעה ריקה. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהחליטו כאן מתישהו שהודעה ריקה היא הודעת תמיכה אילמת או משהו. אולי התחיל את זה עוזי ו. |
|
||||
|
||||
הפוך- תגובה ריקה היא מחאה על תגובה ללא תוכן. |
|
||||
|
||||
בדיוק בגלל זה לא הבנתי. |
|
||||
|
||||
אפילו לא מחאה. היא מציגה את האבסורד שבתגובה של אלמוני המגלה משהו על עצמו. |
|
||||
|
||||
ראשית, בתגובה שעליה הגבתי (בטעות) התגובה ריקה, לא היה כל עניין של אלמוני המגלה משהו על עצמו: האלמוני דיבר שם על ההבדל בין "לכתוב" ל"לרשום". שנית, כבר הסברתי מזמן לעוזי מדוע יש דברים שאני (כאלמונית) מגלה על עצמי ובכל זאת אין בזה אבסורד. אין לי סבלנות לחפש את הלינק, אז אני חוזרת על ההסבר - כאשר אני "תומכת" בדעה מסוימת או מתנגדת לה, גם בלי להוסיף עליה דבר, האינפורמציה שאני מעבירה היא שיש ייצוג נוסף באייל לבעלי דעה זו או לשולליה בהתאם. משהו מעין סימון תגובות ב-ווי נט לשהח, נאמר. |
|
||||
|
||||
הגבתי ל תגובה 422561 . חזרה על ההסבר אינה מחזקת את נכונותו (כמו שאלף תגובות בווי-נט לא הופכות מאמר ליותר מעניין). |
|
||||
|
||||
בדיוק לאותה תגובה התייחסתי. קראי אותה שוב ותראי במה היא עוסקת. תמיכה ב*דעה* או עמדה אינה מחזקת את נכונותה, אבל היא מחזקת בהחלט את "נוכחותה". |
|
||||
|
||||
קראתי. נו? |
|
||||
|
||||
נראה לי שקראת, כנראה, בחוסר ריכוז מוחלט. האלמוני באותה תגובה מגיב לתגובה שלי, המתייחסת לשאלה באילה הזדמנויות ''כותבים'' ובאלה ''רושמים''. נושאי ה''רישום'' שהוא מעלה שם נועדו להדגמה בלבד, לא כדי לומר משהו על חתונתו או צורכי המכולת שלו. |
|
||||
|
||||
לצורך העניין הנה ניסוח מחודש של תגובה 422561 והפעם בגוף שלישי: "גם רשימה למכולת היא פרי רוחו של הכותב, וגם רשימת המסעדות האהובות עליו או רשימת החברים שהוא מתכנן להזמין לחתונה שלו." הנושא הוא "פרי רוחו של הכותב" (או של הרושם), דבר שבא מהתגובה של האלמונית, והנושא הוא לא המסעדות או החתונה שנתתי רק בתור דוגמאות (אבל את וכולם מוזמנים, שאף אחד לא יעלב :) |
|
||||
|
||||
אבל האלמוני (את או מישהו אחר, לא משמעותי) לא כתב בגוף שלישי אלא בגוף ראשון. דווקא עם נושא ההודעה אין שום בעיה. לפני שאת שולחת אותי לקרוא שוב ומשוכנעת שהפעם אבין ואפנים, הציצי במשפט השני של תגובה 423173 . |
|
||||
|
||||
שכ''ג, אאז''נ. אבל מעולם לא הצלחתי למצוא את התגובה ההיא (אין מספיק מילות חיפוש). |
|
||||
|
||||
ההמצאה היא של עוזי וישנה, שכ''ג רק ''פירש'' אותה מחדש אחרי שהועתקה. |
|
||||
|
||||
נו, אז אפשר לינק? |
|
||||
|
||||
תגובה 352228 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |