|
||||
|
||||
בולשיט. שתי הטענות הן מיתוסים. חלק מהארכיאולוגים המודרנים טוענים ששניים עשר השבטים ששכנו בארץ ישראל היו ממוצא אתני שונה (למשל שבט דן היה ממוצא יווני, שבט יהודה ממוצא בבלי וכו'), ושמיתוס יציאת מצרים כולו (ומכאן גם מיתוס כיבוש הארץ, וגם מיתוס תקופת האבות, ששניהם קשורים אליו קשר הדוק) הומצא בדיעבד בתקופת יאשיהו כדי לאחד אותם ב"מדורת שבט" אחת. יצויין שאני לא מסכים לגישה הזו. לגבי דידי המיתוסים נכונים בבסיסם: אכן היו תקופת האבות, השיעובד במצרים והיציאה ממנה, תקופת הנדודים במדבר ותקופת ההתנחלות. בכל מקרה - המיתוסים הללו קשורים זה בזה בקשר בל יינתק - אתה לא יכול לטעון שאתה מאמין באחד מהם ולשלול את השני, לשם הנוחיות שלך. |
|
||||
|
||||
התגובה שלך מתחילה בבולשיט1. אתה מבסס את זה על כך ש"*חלק* מהארכיאולוגים *המודרנים* טוענים ש...", (ההדגשות שלי) מה שרומז על כך שיש חלק מהארכיאולוגים המודרנים שאינם טוענים כך (וכנראה גם חלק מ, או כל, הארכיאולוגים המיושנים). בסיס איתן לקביעה כל כך נחרצת. בקיצור, התגובה שלך מתחילה בבולשיט2. ___ 1 עובדה, לא הערכה. 2 הערכה, לא עובדה. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי על מה כל הויכוח. |
|
||||
|
||||
האמת, גם אני לא. |
|
||||
|
||||
מיתוסים ודאי שאינם קשורים בקשר "בל יינתק": בסופו של דבר, הם נערכו כולם שנים רבות לאחר כתיבתם. וודאי גם שאני יכולה להאמין באחד מהם (כולל הסתייגויות שונות) ולשלול את האחרים. מי אוסר עליי? |
|
||||
|
||||
אף אחד לא *אוסר* עליך, אבל זה הופך אותך לצבועה. |
|
||||
|
||||
אולי תסביר את עצמך? במה היא יותר צבועה מאחרים? |
|
||||
|
||||
ואיך מתרחשת הטרנספורמציה הזאת? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |